بازدید 9169

سامانه‌ «اس-500» روس در آستانه عملیاتی شدن

کد خبر: ۸۹۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱ 16 April 2019

مقام ارشد نیروی هوا فضای روسیه از تحویل سامانه‌های جدید موشکی «اس-500» و «اس-350» به ارتش کشورش خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، روسیه از استقرار آتی سامانه موشکی بسیار قدرتمند «اس-500» در ارتش خود در آینده نزدیک خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» یک مقام ارشد نیروی هوا فضای روسیه گفته است که ارتش کشورش به زودی تعدادی از این سامانه‌های جدید را دریافت می‌کند.

سرلشکر «یوری گرکوف» معاون نیروی هوا فضای روسیه در نشست مطبوعاتی گفت که علاوه بر سامانه قدرتمند اس-500 ، سامانه «اس-350» نیز قرار است به ارتش تحویل داده شود.

وی اظهار داشت: «هر سامانه‌ای که من عنوان کردم در نوع خود منحصر به فرد است و برای حل طیف گسترده ای از موارد و کسب اطمینان از حفظ قلمروی هوایی کشور طراحی شده است.»

بر اساس این گزارش، اس-500 و اس-350 و رادارهای جدید آن دارای قابلیت جابجایی بالا هستند و می‌توانند در موقعیت‌های سخت به سرعت در منطقه مورد نظر مستقر شوند.

گرکوف از تغییر گسترده ساختار دفاع هوایی این کشور به نمونه اس-400 خبر داد و افزود که در مسکو از سامانه‌های نوین استفاده می‌شود.

در حالی که مشخصات فنی اس-500 مسکوت باقی مانده، اما بنابر گزارش‌ها این سامانه اهداف فراتر از 600 کیلومتر را هدف قرار می‌دهد. گفته می‌شود که اس-500 قادر به ردیابی همزمان هدف بالستیک در حال حرکت با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه است. این سامانه در ناتو با نام «ترایمفاتور 55 آر» شناخته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار