بازدید 2413

نظرات اساتید دانشگاه برای حل مسائل کشور

کد خبر: ۸۹۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 15 April 2019

وزیر علوم از همکاری وزارت علوم با دولت خبر داد و گفت: سال گذشته در خصوص موضوعات مختلف، اساتید دانشگاه نظرات خود را اعلام کرده و به صورت مکتوب برای رئیس جمهور و معاونان آن ارسال شد.

به گزارش مهر، دکتر منصور غلامی صبح امروز در نشست هم اندیشی با اساتید و صاحبنظران دانشگاه‌ها با تبریک اعیاد شعبانیه و سال جدید گفت: این روزها در مجامع مختلف درباره اینکه در شرایط فعلی کشور، مجامع علمی چه کاری می‌توانند انجام دهند صحبت‌هایی می‌شود.

وی به بحث بحرانی که بر اثر سیل ایجاد شد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این باور و انتظار در جامعه وجود دارد که دانشگاهیان می‌توانند در حل این مسائل و مشکلات نقش مؤثری داشته باشند و این انتظار وجود دارد که در این مسائل ورود پیدا کرده و کمک کنند.

غلامی با بیان اینکه توجه مجامع دانشگاهی به این مسائل خیلی مهم است، افزود: این مقدمه‌ای برای حل مسئله است لذا این نشست‌ها در حول هم اندیشی و هم فکری برای حضور مؤثرتر و احصاء مسائل مختلف با نگاه اولویت و ضرورت این مسائل است.

وزیر علوم ادامه داد: این همفکری‌ها کمک می‌کند در سیاستگذاری کلان وزارت علوم بتوانیم در کنار همکارانمان در دانشگاه‌ها قرار بگیریم تا بخشی از انتظارات جامعه را از مجامع علمی برآورده کنیم.

وی گفت: ما در حوزه‌های مختلف وزارت علوم همکاری فکری با بخش‌های مختلف دولت داریم و سال گذشته مکرراً در موضوعات مختلف در بین اساتید بحث شد و این نظرات مکتوب شده و برای رئیس جمهور و معاونان وی ارسال شد.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: هنوز باید فعالیت‌های زیادی برای توانمندکردن دانش آموختگان در اشتغال پذیری و کارآفرینی و فناور شدن آنها انجام داد.

وزیر علوم به ضرورت بازنگری در مدل و روش آموزش دانشجویان اشاره کرد و افزود: در این رابطه انتظار می‌رود در خصوص محتوای دروس، روش‌های تدریس و مسائل دیگر که به این بحث مرتبط است، کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: ما باید از این نشست‌ها به دستاوردهای کاربردی برسیم که این دستاوردها در سطح کلان وزارت علوم برای برنامه ریزی و هماهنگی باشد و چه در سطح دانشگاه‌ها برای اجرا به کار گرفته شود.

غلامی اظهار داشت: ما باید این نشست‌ها را شفاف‌تر و مستمرتر برگزار کنیم و امیدوارم در طول زمان بتوانیم این هم اندیشی را با موضوعات مختلف برگزار کنیم و دستاوردهای آن را برای بخش‌های مختلف جهت استفاده ارسال کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل