بازدید 25945

در سال ۹۸ کجا سرمایه گذاری کنم؟

کد خبر: ۸۹۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 14 April 2019

شروع سال جدید توأم با تصمیمات جدید است. حتماً شما هم تصمیماتی برای سال ۹۸ دارید. سرمایه گذاری از مهم‌ترین مواردی است که باید در برنامه امسال خود بگنجانید. اما اگر نمی‌دانید برای سرمایه گذاری در سال ۹۸ کجا را انتخاب کنید بهتر است این مقاله را بخوانید.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی سال ۹۸ را سالی مهم و حساس برای اقتصاد کشور دانسته‌اند و همین موضوع مؤید اهمیت موضوع سرمایه گذاری است.

برای انتخاب بهترین روش برای سرمایه گذاری ابتدا لازم است میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجید و بر اساس آن روشی پر ریسک و پر بازده یا کم ‌ریسک و کم بازده برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی سرمایه گذاری در مهم‌ترین بازارهای موجود می‌پردازیم.

از آنجاییکه سال گذشته افزایش چشمگیری در قیمت ارز داشتیم و این افزایش در سال 98 هم دور از ذهن نیست احتمالاً بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری این روش را انتخاب خواهند کرد اما همانطوری که در سالنامه تجارت فردا به نقل از حسین عبده تبریزی آمده است با توجه به اینکه بازار ارز توسط دولت به شدت کنترل می‌شود و بازار طلا به نسبت آزادتر است مردم تمایل بیشتری به خرید طلا و سکه خواهند داشت ولی سکه در سال جدید حباب قیمتی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اگر از کسانی هستید که برای سرمایه گذاری ، طلا را انتخاب می‌کنید باید بدانید که این بازار پر ریسک از دو فاکتور داخلی و خارجی تأثیرپذیر است. فاکتور داخلی تأثیرگذار نرخ برابری دلار به ریال بوده و فاکتور خارجی قیمت اونس جهانی است. مرتضی ایمانی راد، اقتصاددان و مدیر مؤسسه مطالعات اقتصادی بامداد در گفتگویی با تجارت نیوز گفته است که به دلیل عدم قطعیت در حوزه سیاست جهانی و سیاست امریکا، امکان افزایش قیمت اونس جهانی بسیار وجود دارد. اگر قیمت دلار را ثابت فرض کنیم، به همان نسبتی که طلا در بازار جهانی افزایش پیدا می‌کند، با همان نسبت نیز در بازار داخلی تأثیرگذار خواهد بود.

چنانچه با فرآیند سرمایه گذاری در بازار سرمایه آشنا هستید حتماً می‌دانید که این بازار و خصوصاً شرکت‌هایی که صادرات دارند از رشد دلار سود خواهند برد. دکتر صادقی شریف، مدیرعامل کارگزاری امید سهم می‌گوید در سال ۹۸ بازار بورس شرایط به شدت بهتری نسبت به سایر بازارها خواهد داشت و سرمایه گذاری روی شرکت‌هایی که سود خوبی می‌سازند مانند گروه پتروشیمی و فلزات اساسی و ... که سود بالاتری نسبت به سپرده بانکی دارند به نظر مناسب است.

سرمایه گذاری در بازار مسکن علاوه بر اینکه نیاز به سرمایه زیادی دارد، در برهه زمانی فعلی برای سرمایه گذاری قابل تأمل است، مگر اینکه قصد خرید و سرمایه گذاری در واحدهایی با متراژ کم داشته باشید. سید حسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه‌ای با سایت خانه ملت گفته است با توجه به افزایش ۹۰ درصدی قیمت‌ها، در سال ۹۸ شاهد ایجاد فضای رکودی در بازار مسکن خواهیم بود که نمی‌توان مدت زمان آن را حدس زد. رکود موجود در این بازار هشداری ست برای کسانی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند.

به طور کلی، در سال جدید بازار طلا، ارز و سهام بازدهی بیشتری دارند و به نظر نمی‌رسد سرمایه گذاری در مسکن عایدی متناسب با تورم نصیب سرمایه‌گذارانش کند. اما این موضوع را فراموش نکنید که سرمایه گذاری در این بازارها ریسک بالایی دارند.

یک سرمایه گذاری آنلاین و مطمئن

این روزها زمان برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و به معنای واقعی طلاست. در همین راستا، راه‌حل‌های آنلاین برای بسیاری از خدمات و فعالیت‌های وقت‌گیر و زمان‌بر به وجود آمده است. سرمایه گذاری نیز از این قائده مستثنا نبوده و در کشورهای پیشرفته روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری به صورت آنلاین به وجود آمده است.

در کشور ما نیز بازار بورس توانسته تا حدودی خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کند اما برای دیگر روش‌های سرمایه گذاری ناگزیر به حضور فیزیکی در محل هستید.

اما روشی دیگر برای سرمایه گذاری به صورت آنلاین ایران‌ رنتر است. ایران رنتر به عنوان اولین پلتفرم فروش اقساطی با استفاده از روش وام‌دهی فرد به فرد (Peer To Peer Lending) و بومی‌سازی این روش با ساختارهای شرعی و قانونی کشور توانسته است روشی هوشمند و مدرن برای سرمایه گذاری ایجاد کند.

ساز و کار این پلتفرم به این صورت است که خریداران اقساطی با تهیه کارت اعتباری خرید از این سایت می‌توانند از دیگر فروشگاه‌های آنلاین به صورت اقساطی خرید کنند. شما نیز به عنوان سرمایه گذار با تأمین سرمایه برای درخواست مشتریان می‌توانید در این پلتفرم سرمایه گذاری کنید. در واقع، ایران رنتر رابطی میان خریداران اقساطی و سرمایه‌گذاران است.

از آنجاییکه فروش اقساطی یکی از انواع عقود اسلامی است سرمایه گذاری شما کاملاً شرعی بوده و به علاوه توانسته اید در راستای کمک به اقتصاد ملی نقش به سزایی داشته باشید.

با سرمایه گذاری در ایران رنتر یک پنل اختصاصی به شما داده خواهد شد که در آن علاوه بر میزان سود و بازدهی سرمایه گذاری خود می‌توانید اقساط ماهانه و اطلاعات افرادی که با سرمایه شما توانسته‌اند کارت اعتباری خرید تهیه کنند را مشاهده کنید که این موضوع بیانگر شفافیت این روش سرمایه گذاری است.

ریسک سرمایه گذاری در ایران رنتر به دلیل اعتبارسنجی هوشمند افراد برای خرید اقساطی که براساس الگوریتم‌های پیش‌بینی و روش‌های رتبه‌بندی (Credit Scoring) صورت می‌گیرد کاملاً مدیریت شده و با ضمانت ایران رنتر در مورد پرداخت اقساط به شما دیگر نگرانی وجود نخواهد داشت.

با توجه به آنچه گفته شد بهتر است سرمایه گذاری را با اولویت در لیست برنامه‌هایی قرار دهید که در سال 98 قصد دارید انجام دهید و چه بهتر که این اتفاق با شروع سال جدید همراه باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی