بازدید 9995
پیمانه اقتصادی؛

نماینده مجلس: بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می‌کنند/ ۲۰ اقتصاد اول جهان در سال ۲۰۱۹/ مرکز آمار: نرخ بیکاری پارسال ۱۲ درصد شد/ سکه و دلار همچنان کاهشی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دولت نباید در بازار دخالت داشته باشد، شاخص بورس به کانال ۱۹۵ هزار واحد وارد شد، دلار به ۱۳۶۰۰ تومان رسید، تردید بازار برای ادامه روند صعودی طلا، ترامپ: اگر صحبت از پارتی بازی نبود دخترم برای بانک جهانی عالی بود، بانک مرکزی درخواستی برای وام به صندوق بین المللی پول ارائه نکرده است، فروش شکر با قیمت بیش از ۳۵۰۰ تومان تخلف است و تولید شاسی‌بلند جدید ولوو در چین را در بر دارد.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 14 April 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دولت نباید در بازار دخالت داشته باشد، شاخص بورس به کانال ۱۹۵ هزار واحد وارد شد، دلار به ۱۳۶۰۰ تومان رسید، تردید بازار برای ادامه روند صعودی طلا، ترامپ: اگر صحبت از پارتی بازی نبود دخترم برای بانک جهانی عالی بود، بانک مرکزی درخواستی برای وام به صندوق بین المللی پول ارائه نکرده است، فروش شکر با قیمت بیش از ۳۵۰۰ تومان تخلف است و تولید شاسی‌بلند جدید ولوو در چین را در بر دارد.

نماینده مجلس: بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می‌کنند

امیر خجسته؛ عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود در خصوص آینده بازار خودرو در سال ۹۸ با بیان اینکه بازار خودرو در دست وزارت صنعت معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار را مدیریت می کنند افزود: بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود نه اینکه فضا برای حضور هر بیشتر دلالان فراهم شود. وی تأکید کرد: ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودرو که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا ۱۰درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد.

خجسته افزود: قیمت گذاری دلالان آسیب بیشتری به بخش خودرو وارد کرده زیرا دلال ها بازار را در دست دارند و هر روز قیمت جدیدی را ارائه می دهند. وی ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و هر چه سریع تر به موضوع گرانی خودرو ورود کند. خودروسازان باید پیشنهاد نمایندگان را قبول کنند و ۱۰درصد بیشتر از قیمت تمام شده محصولات خود را بفروشند که بدین وسیله قدرت رقابت نیز ایجاد می شود. وی با تأکید بر اینکه بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می کنند، افزود: طبق صحبتهایی که در جلسات اخیر وزیر صنعت با کمیسیون داشتیم، مقرر شد که ایشان باید اقداماتی انجام دهند و انتظار ما از وزیر این است که هرچه سریعتر به این موضوع ورود کنند وگرنه مجلس ورود کرده و چاره‌ای جز استیضاح نخواهیم داشت. خجسته بیان کرد: جلسه بعدی کمیسیون اصل نود مجلس با وزیر صنعت طی این روزها برگزار می‌شود که تصمیم نهایی وزیر در آن مشخص می شود و باید  به توافقی برسیم تا قیمت خودرو کاهش یابد. /خانه ملت

دولت نباید در بازار دخالت داشته باشد

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در ابتدا با اشاره به اینکه تولید باید به صورت رقابتی و با کیفیت فزاینده باشد گفت: متاسفانه دولت در فضا‌ی حاکم بر بازار دخالت می‌کند و این مسأله سبب سلب تولید رقابتی می‌شود لذا اگر تولید رقابتی را می‌خواهیم باید سرکوب قیمت‌ها را اصلاح کنیم. وی با اشاره به اینکه کشور ظرفیت افزایش تولید را دارند و ما مشکل بازار را نداریم خاطرنشان کرد: امکان صادرات محصولات و کالاهای ایرانی فراهم است اما مشکل اصلی در تعدد دستورات، تصمیمات یک شبه و فضای نا اطمینان است. وی با اشاره به اینکه موضع بخش خصوصی و تولید کنندگان در بحث رونق تولید با وزارت صمت یکسان است، افزود: دولت نباید در بازار دخالت داشته باشد. سلاح ورزی با اشاره به اینکه امکان افزایش توان تولید در مقطع فعلی وجود دارد، ادامه داد: باید اصلاحاتی در نظام بیمه به وجود آید به طوری که بخش خصوصی و تولیدکنندگان نجیبی در کشور داریم که سقف آرزوهایشان اجرای قانون است پس اگر قانون اجرا شود وضعیت بهتر خواهد شد. طبق قانون، مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان باید ظرف ۳۰ روز استرداد شود. این در حالی است که یک صادر کننده بر اساس این قانون نمی‌تواند استردادی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه برای ایجاد مزیت نباید در بازار دخالت کرد گفت: بازار مکانیزمی دارد که می‌تواند خود را به تعادل برساند، پس باید تقسیم کار ملی صورت گیرد و نظام مالیاتی، تامین اجتماعی، بانکی و فضای مقررات اصلاح شود.

شاخص کل بورس به کانال 195 هزار واحد وارد شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش ۱۲۲۴ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۱۹۵ هزار و ۲۰۲ واحد رسید. این در حالی است که نماگر بورس، هفته گذشته با رشد ۴.۷ درصدی، پنجمین صعود هفتگی خود را رقم زده بود. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۲۴ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۵۶ هزار و ۲۹۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۸۳ واحدی معادل ۱.۷۹ رصد، عدد ۳۸ هزار و ۸۶۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۶ واحدی معادل ۱.۷۹ درصد به رقم ۲۷ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۹۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۲۰ هزار و ۴۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۸۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد به رقم ۱۴۵ هزار و ۴۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد همراه بود و عدد ۳۸۱ هزار و ۴۹ واحد را به نمایش گذاشت. 

نماینده مجلس: بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می‌کنند/ ۲۰ اقتصاد اول جهان در سال ۲۰۱۹/ مرکز آمار: نرخ بیکاری پارسال 12 درصد شد

سنا: دلار به ۱۳۶۰۰ تومان رسید

در معاملات شنبه بیست و چهارم فروردین ۹۸ بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی (نرخ‌های میانگین موزون سنا بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در "سامانه نظارت ارز (سنا) " توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است) هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۳۵۰۰ تومان در این صرافی‌ها خریداری و به نرخ ۱۳۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز پنجشنبه گذشته، ۱۴۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۵۳۰۰ تومان خریداری و با افت ۱۴۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به قیمت ۱۵۴۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی فروخته شد.

سکه به مسیر نزولی خود ادامه داد

به گفته کشتی آرای، دیروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با افت ۴۰ هزار تومانی نسبت به روز پنجشنبه، به رقم ۴,۵۹۰,۰۰۰ تومان رسید. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز به نرخ ۴,۷۸۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به پایان هفته گذشته، ۳۰ هزار تومان ارزان‌تر است. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی ۲,۶۸۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه، ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. هر ربع سکه بهار آزادی نیز با افت ۴۵ هزار تومانی به رقم ۱,۷۱۰,۰۰۰ تومانی رسید. همچنین هر سکه یک گرمی ۹۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به رقم ۴۳۴,۹۰۰ تومان رسید. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، ۱,۸۸۴,۰۰۰ تومان بود که نسبت به روز پنجشنبه، ۳۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

تردید بازار برای ادامه روند صعودی طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ تن شرکت کردند. کسانی که افزایش و کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند به دو گروه مساوی شامل شش نفر یا معادل ۳۸ درصد تقسیم شدند در حالی که ۴ نفر یا ۲۵ درصدی درباره روند قیمت طلا نظری نداشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۵۶۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۲۹۹ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا، ۱۷۰ نفر یا ۳۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۹۹ نفر یا معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

ترامپ: اگر صحبت از پارتی بازی نبود، دخترم برای بانک جهانی عالی بود

دونالد ترامپ در مصاحبه ای با مجله آتلانتیک گفت: دخترم ایوانکا ترامپ را بعنوان نامزد در مشاغل مختلف از جمله ریاست بانک جهانی در نظر گرفته بودم. وی افزود: دخترم از آنجایی که در محاسبات خوب است برای بانک جهانی می‌توانست بسیار خوب باشد. ترامپ تصریح کرد، ایوانکا را برای پُست های مختلفی از جمله سفیر آمریکا در سازمان ملل در نظر گرفته بودم؛ اما به دلیل پرهیز از پارتی بازی از آن منصرف شدم. رئیس جمهور آمریکا گفت: دخترم ذاتا یک دیپلمات است و می‌توانست در سازمان ملل عالی باشد. وی تصریح کرد: اگر او را نامزد می‌کرد، می‌گفتند که پارتی بازی می‌کند. البته کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که ایوانکا ترامپ درگیر فرآیند انتخاب برای ریاست بانک جهانی شد؛ اما رقیبی برای این پُست نبود. دختر رییس جمهور آمریکا در طرح‌های خلاقانه بانک جهانی در حوزه توسعه اقتصادی زنان مشغول بکار است و در ۲ سال اخیر هم همکاری نزدیکی را با این بانک داشته است. به نقل از ایبنا؛ بر پایه این گزارش، «دیوید مالپاس» رئیس جدید بانک جهانی در ماه فوریه توسط ترامپ نامزد این پُست شد و از چهره های وفادار به ترامپ و منتقد چین محسوب می شود. 

بیست اقتصاد اول جهان در سال ۲۰۱۹

صندوق بین المللی پول در گزارش ماه آوریل خود (اسفند ۹۷- فروردین ۹۸) ۲۰ اقتصاد اول دنیا را برحسب تولید ناخالص داخلی اعلام کرده است. بر اساس این گزارش آمریکا همچنان با ۲۱ هزار و ۳۴۵ میلیارد دلار بزرگترین اقتصاد دنیاست و چین نیز با ۱۴ هزار و ۲۱۷ میلیارد دلار دومین اقتصاد بزرگ جهان و مهم ترین تعقیب کننده ایالات متحده است. اما براساس گزارش صندوق بین المللی پول، کشور ژاپن با ۵ هزار و ۱۷۶ میلیارد دلار و فاصله ای زیاد نسبت به آمریکا و چین، در مکان سوم بزرگترین اقتصادهای دنیا ایستاده است و کشورهای آلمان با ۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد دلار و هند با ۲ هزار و ۹۷۲ میلیارد دلار در رده های چهارم و پنجم این جدول ایستاده اند. به دنبال این کشورها، انگلیس که با موضوع مهم برگزیت روبه روست، با ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد دلار در رده ششم، فرانسه با ۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد دلار در رده هفتم، ایتالیا با ۲ هزار و ۲۶ میلیارد دلار در رده هشتم، برزیل با یک هزار و ۹۶۰ میلیارد دلار در رده نهم و کانادا با یک هزار و ۷۳۹ میلیارد دلار در رده دهم بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته اند. به گزارش ایبِنا، گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که بعد از ۱۰ کشور بالا، کره جنوبی با یک هزار و ۶۵۷ میلیارد دلار، روسیه با یک هزار و ۶۱۰ میلیارد دلار، اسپانیا با یک هزار و ۴۲۹ میلیارد دلار، استرالیا با یک هزار و ۴۱۷ میلیارد دلار و مکزیک با یک هزار و ۲۴۱ میلیارد دلار در رده های یازدهم تا پانزدهم بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار دارند. کشورهای رده شانزدهم تا بیستم بزرگترین اقتصادهای دنیا در سال ۲۰۱۹ نیز براساس گزارش صندوق بین المللی به ترتیب کشورهای اندونزی با یک هزار و ۱۰۱ میلیارد دلار، هلند با ۹۱۴ میلیارد دلار، عربستان سعودی با ۷۶۲ میلیارد دلار، سوئیس ۷۰۸ میلیارد دلار و ترکیه با ۷۰۶ میلیارد دلار هستند.

بانک مرکزی درخواستی برای وام به صندوق بین المللی پول ارائه نکرده است

در پی انتشار اخباری مبنی بر درخواست دریافت وام از صندوق بین المللی پول، روابط عمومی این بانک اعلام کرد هیچ گونه درخواستی از سوی بانک مرکزی به عنوان نهاد مسؤل در ارتباطات با صندوق بین المللی پول ارائه نشده است و کلیه اخبار مربوطه تکذیب می شود. روابط عمومی بانک مرکزی همچنین تأکید کرد امسال رئیس کل بانک مرکزی نیز به علت مشغله کاری در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول شرکت نکرد و سفر خود به واشنگتن را دوشنبه پیش لغو کرد.

فروش شکر با قیمت بیش از ۳۵۰۰ تومان تخلف است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان (صمت) درباره فروش شکر با قیمت بیش از ۳,۵۰۰ تومان در بازار گفت: هرکسی شکر را بیش از ۳,۵۰۰ تومان بفروشد متخلف است زیرا شکر قیمت آزاد ندارد. وی درباره شکر با قیمت بیش از ۳,۵۰۰ تومان در بازار گفت مردم می‌توانند گران فروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند که با متخلفان برخورد می‌شود زیرا شکر قیمت آزاد ندارد.

مرکز آمار: نرخ بیکاری پارسال 12 درصد شد

بررسی مرکز آمار ایران درباره نرخ بیکاری افراد ده ساله و بیشتر نشان می دهد پارسال 12 درصد جمعیت فعال کشور فاقد شغل مشخص بودند که در همسنجی با سال ١٣٩٦، یک دهم درصد بیشتر شده است. مرکز آمار ایران روز شنبه نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار در سال ١٣٩٧ را منتشر کرد که بر پایه آن ٤٠,٥ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیشتر، از نظر اقتصادی فعال بودند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نیز بیانگر آن است که این نرخ، نسبت به سال قبل (١٣٩٦)، چهار درصد افزایش یافت. نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله نشان می دهد ٢٥,١ درصد از فعالان این گروه سنی در سال ١٣٩٧ بیکار بودند. همچنین بررسی تغییرات سالانه نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٩ ساله نشان می‌دهد این نرخ نسبت به سال 1396 هیچ تغییری نداشت. تعداد شاغلان در سال ١٣٩٧ به 23 میلیون و 813 هزار و 45 تن رسید که نسبت به سال پیش از آن، 463 هزار و 928 تن بیشتر شد. 

بازار اوراق مسکن؛ پنجمین افت متوالی «تسه 9610»

اوراق تسهیلات مسکن دی ماه ۹۶ «تسه۹۶۱۰» طی جلسه معاملاتی نخستین روز هفته ۳۷/  ۰ درصد کاهش قیمت یافت و به بهای ۴۸ هزار و ۶۸۶ تومان به فروش رفت. افت دیروز پنجمین کاهش متوالی این تسه محسوب می‌شود که هر روز بیش از پیش در ثبت کف تاریخی خود اهتمام می‌ورزد. اوضاع برای سایر سررسیدهای وام نیز مطلوب نیست و تنها ۴ مورد از آنها توانستند به افزایش قیمت بپردازند و سایر آنها به صورت دسته‌جمعی افت قیمت را تجربه کردند. سردی بازار اوراق وام مسکن خود ریشه در کاهش قابل ملاحظه حجم معاملات واحدهای مسکونی دارد. با اوج‌گیری بهای مسکن در سال گذشته از تعداد خانه‌های معامله شده کاسته شد. این روند در سال جدید شدیدتر شده است، زیرا برخی از فروشندگان به گمان تکرار الگوی سال قبل از فروش واحدهای مسکونی خودداری می‌کنند.

تولید شاسی‌بلند جدید ولوو در چین

دنیای‌اقتصاد: شرکت خودروسازی ولوو در نظر دارد تا خط ‌تولید محصول «ایکس‌سی ۴۰» را که نخستین شاسی‌بلند کوچک این شرکت به‌شمار می‌آید در چین راه‌اندازی کند. تولید خودروی یاد‌شده برای بازار چین قرار است در کارخانه‌ای واقع‌ در جنوب شانگهای آغاز شود که مالک آن شرکت جیلی‌موتور است و اکنون توسط ولوو اداره می‌شود. تاکنون ایکس‌سی ۴۰ تنها در کارخانه بلژیک به‌ تولید رسیده است. این محصول برای نخستین‌ بار در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد بازارها شد. این خودروساز سوئدی تاکنون ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در این‌باره گفت: «تقاضا برای خودروی ایکس‌سی ۴۰ تاکنون فراتر از خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌های ما بوده است.» این کارخانه تولید خودروهای موفقی را از برند‌های ولوو و پولستار که مالک آن‌ها جیلی‌موتور است، عهده‌دار است. خودرو‌های ایکس‌سی ۴۰ و پولستار ۲ براساس پلتفرم «سی‌ام‌ای» ولوو ساخته‌ شده‌اند که قرار است تولید خودروهای شاسی‌بلند کوچک را برای بازار‌های مشخص میسر کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
نماینده مجلس: بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می‌کنند.!!!
دلالان هم خودی هستند.
نماينده هاي مجلس اين چند ماه خواب انگار تشريف داشتن. كه الان ميگن قيمت خودرو 5درصد زير قيمت بازار به نفع دلالهاست.
آقايون فقط خودرو نيست كل بازار و معيشت مردم الان دست دلال هست حتي حقوق كارگر...
پاسخ ها
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
همه دلالننننن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
یکشنبه ۲۵ فروردین
ساعت ۴
دلار۱۳۸۵۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
دوشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۱۵
دلار ۱۳۹۵۰ سکه ۴۹۲۰۰۰۰
همه دلال هستند در این مقوله غیر خودی فعالیتی ندارد
اقتصاد ايران با دو ميليارد اختلاس کجای این لیست است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
صدر لیست . البته منظور لیست اختلاسگران است
توی این مملکت همه چیز دست دلالان است
مسکن، خودرو، مرغ، گوشت، پیاز، لبنیات و جان آدم، و الحمدلله والمنت هیچ کنترلی روی هیچ چیز نیست و مردم در کمال شجاعت در حال دست و پا زدن در فلاکت هستند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
دقیقا.... آفرین! ...
با سلام
دلالان بازار خودرو را در دست دارند ولی خود دلالان عاملان شرکتهای خودروسازی هستند وقتی یک شبه قیمت خودرو به صورت هماهنگ تغییر میکند یعنی یک مدیریت مسنجم دارند که هدایت میشوند حتی دلالان در سال 97 خودروهای صفر را برای شرکتهای خودروسازی خریداری کردند
در باب این نظر که دولت در بازار دخالت نکند قابل قبول مردم نیست کارشناسان معتقدند عرضه و تقاضا قیمتها را مشخص میکند ولی عرضه و تقاضا یک استاندارد دارد باید بازار باز باشد و یکسری شرایط دیگر ،نه اینکه انحصار درآن باشد و..... بعد بگوییم دولت دخالت نکند وقتی شرایط اقتصاد بازی که عرضه وتقاضا وضعیت قیمت را مشخص میکند حاکم نباشد نمیتوان انتظار داشت که دولت دخالت نکند دخالت نکند سنگ روی سنگ بند نمیشود
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
احسنت ... دقیقا
شما گفتید ما باور کردیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
با سلام
دخالت دولت وضع را بدتر نکند با تجربه ثابت شده که بهتر نخواهد کرد
و ایران با این منم منم کجای این جهان اقتصادی است؟
بعد ایران چی شد؟ ما که اقتصاد اول جهان هستیم .
پاسخ ها
خودی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
ما هنوز زه بغل پراید رو نمیتونیم تولید کنیم! چه مدعی اداره جهان هم هستیم؟!
خداییش غربیها این حرفها رو بشنوند درباره ما چی میگن؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
ایران عاشق اینه صدر اخبار باشه نه صدر اقتصاد
صداوسیمادربخش خبری خودش کاملا جهت گیرانه درمقابل اخباراقتصادی عمل میکنه بعنوان مثال در بخش زیرنویس شبکه خبروقتی بورس رشدمیکنه دقیقا به کلمه «رشد» ومیزان ان اشاره میکنه اماوقتی بورس سقوط میکنه بدون اشاره به کلمه«کاهش» ومیزان ان فقط مینویسه درپایان معاملات امروزبورس شاخص کل به فلان میزان رسید.علاوه براین این روزها شاهدهستیم دربیشترجراید تلاش میشود میزان بازدهی سال ۹۷ بازارهای مسکن وارزوطلا کمتر وبازاربورس بیشترازحدواقعی نمایش داده بشه که بعدا ادعا کنند مثلابازدهی بورس بیشترازمسکن بوده !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
به نموداربورس امروزنگاه کنیدوببینیدچطور۱۲۰۰ واحد ریزش رادرچشم برهم زدنی مثبت کردند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
همش عددسازیه اونم ازنوع تابلواش
سکه و ارز در مسیر رایگان شدن
پس ایرانی که می گفتند قدرت اقتصادی 18 جخان است کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
جناب روش های مختلفی برای محاسبه قدرت اقتصادی است
یکی از ان ها ناخالص ملی و یکی دیگر هم ناخالص داخلی
دس وردارید بابا شکر تو بازار 8 هزار تومنه مردمو چی فرض کردید
پاسخ ها
behzad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
باسلام
من خودم مغازه دار هستم،دیروز 24 ام توی بازار عمده فروشی یا شکر نبود یا اگه بود کیلویی هشت هزارو پانصد قیمت داشت خلاصه با هزار زحمت شکر هفت هزارو صد تومنی رو از جای دیگه خریدم که 7500 میفروشم،اداره صمت هم رفتم برای درخواست شکر تعاونی درخواست دادم گفتن خیلیا منتظرن اگه سهمیه اومد باهات تماس میگیریم
فقط بلدیم شعار بدیم ولی عاجز از کنترل حتی قیمت مرغ هستیم چه برسه به چیزهای دیگه...
نماینده عزیز...بازار خودرو که کلا انحصاریه..دلالان هم میشن نمایندگی خود خودروسازها. دولت هم منتفع از این بازی دلالی. این وسظ جیب مبارک مردم هر روز سوراخ تر میشه....شما اگه دلسوز ملت و مردم بودید بخاطر دو تا خودروساز 80 میلیون ملت رو قربانی نمیکردید و گمرک و آزاد میکردید هم رقابت سالم و عادلانه بین خودروسازها ایجاد میشد هم ملت از زیر ظلم نجات پیدا میکرد
آی دلالها!
که در ساحل نشسته
و خندانید
بدانید و آگاه باشید: چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند
سایپا از خریداران طرح فروش نقدی که قبل عید ثبت نام کردن تقاضای واریز 443 هزار تومان بابت مابه التفاوت نرخ بیمه کرده است. اخه چرا باید این طور باشه؟ مگه فروش نقدی نبوده ؟؟!!خوب همه هزینه ها رو پیش بینی کرده بودن یا باید میکردن و این هم روش. مگه در انتهای سال 97 بحث افزایش نرخ دیه و به تبع اون افزایش بیمه به میزان 15% مطرح نبود؟ خوب یعنی خودرو ساز از این موضوع به خوبی اطلاع داشت و یه بار اون موقع در پولی که از مردم گرفتن اینو دیده بودن یه بار هم الان بصورت جداگانه میگیرن؟؟ معنی فروش قطعی و نقدی اینه؟؟؟ کسی نباید رسیدگی کنه و به داد مردم برسه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
چیزی نیست.
این شرکت سراتوهایی که باید مرداد تحویل میداد را با بد وعده گی و اذیت مشتریانش ۲۵ اسفند ۹۷ تحویل داد و تازه کارت خودرو را هم برای جبران خلف وعده به جای ۹۸ صادر کردن همان ۹۷ صادر کرد ا
موندم که 100 یا 200 سال دیگه، مورخان و پژوهشگران و ... از وضعیت زندگی مردم در این دوره چه خواهند گفت؟!
ایران که جز نفت چیز دیگری نداره.اقتصادکجابود.بیکاری رکود تورم وکمترین فروش نفت طی پنج سال گذشته وفساد کلی و وعدم خصوصی سازی...بنظرتون چی درمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۵
پنجاه درصد اقتصاد ایران نفت است
میترسم بگم کجای اقتصاد ایران دست دلالان نیست ؟!
کره جنوبی با ایران شروع کرده اونا الان کجان مروم ایران تو صف گوشت یخ زده هستند! به راستی چرا مسوولین جوابگو نیستند
سکه و ارز در مسیر نزولی !!!
بدبختى اقتصاد ايران از سياست خارجي است
م
پیشنهاد میکنم که برای تامین خسارات سیل و زلزله و مانند آن، پس از قطع یارانه ی پولدارها، مابقی آن از حقوق کارگران و کارمندان تامین گردد.
یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸
دلار ۱۳۹۰۰
یورو ۱۵۷۰۰
سکه ۴۸۲۰۰۰۰
با سلام تصمیمات احساسی و لحظه ای وزارت خانه ها و سیستم موجوددولتی باعث پرورش دلال و دلال بازی شده است واقعا باعث تاسف است که در این چهل سال نتوانستیم یک راه حل ساده پیدا کنیم پس با این سیستم موجود تا صد سال اینده هم نمیتوانیم کاری انجام دهیم چون دانش کافی نداریم و مدیران دولتی جز بهانه تراشی و توجیه کار خود را ندارن و باید هر دقیقه تحریم و مسائل نامربوط را به این موارد وصل کنند باور بفرمائید تحریم هم نباشد این آقایان توان کار کردن هم ندارند وگرنه در در حالت عادی همه مدیر هستند
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ...
آقای نماینده مجلس یک سری به نمایندگهای خودرو سازها بزنید ببینید دلالان خودرو نمایندگها فروش خودرو سازان هستند...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار