بازدید 8772
۷
محمود صادقی در گفت وگو با «تابناک»؛

باید به اختلافات امتی با نگاه رحمت بنگریم/ یک ازهم‌گسیختگی خاصی میان نیروها در مناطق سیل زده وجود دارد

از زمانی که سیل در برخی نقاط کشور خرابی های زیادی به بار آورد، بسیاری از مردم و نهادها، درگیر این موضوع شده و با حضور در این مناطق دست به کار شده و در حال خدمات رسانی به مردمان این نواحی هستند، به گونه ای که بسیاری از نیروهای امدادی، هلال احمر، سپاه، ارتش و برخی نهادهای دیگر، شبانه روزی در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۹۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 13 April 2019

باید به اختلافات امتی با نگاه رحمت بنگریم/ یک ازهم‌گسیختگی خاصی میان نیروها در مناطق سیل زده وجود دارداز زمانی که سیل در برخی نقاط کشور خرابی‌های زیادی به بار آورد، بسیاری از مردم و نهادها، درگیر این موضوع شده و با حضور در این مناطق دست به کار شده و در حال خدمات رسانی به مردمان این نواحی هستند، به گونه‌ای که بسیاری از نیرو‌های امدادی، هلال احمر، سپاه، ارتش و برخی نهاد‌های دیگر، شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

به گزارش «تابناک»؛ اما اکنون پس از بیست روز از آغاز سیل، برخی نگرانی‌ها در میان مردم ایجاد شده است؛ از جمله این که موضوع سیل به یک دعوای سیاسی بین جناح‌های سیاسی تبدیل و همین موضوع باعث شود تا نهاد‌های خدمات رسان از وظیفه اصلی خود غافل شده و به جای کمک به سیل زده‌ها، موضوع سیل را به یک مناقشه سیاسی تبدیل کنند.

بحث بعدی که سیل زده‌ها را نگران می‌کند، پایین آمدن موضوع سیل از تیتر اخبار و رسانه هاست. تجربه نشان داده که پس از بروز بحران، اخبار مربوط به حادثه در رسانه‌ها پیچیده می‌شود؛ اما کافی است توجه رسانه‌ها به موضوع دیگری معطوف شود. آنگاه اولویت‌های خدمات رسانی نیز تغییر پیدا می‌کند و به جای توجه بیشتر به این مناطق، موضوعات دیگر مطرح و در نتیجه روند بازسازی به شدت کند می‌شود.

محمود صادقی در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: سیل، موضوع ملی است و همه مردم و نیرو‌ها باید در این راه با یکدیگر هم افزایی داشته باشند، البته تنوع سلیقه‌، همه جا هست و این می‌تواند یک عامل هم افزایی باشد.

این نماینده مجلس گفت: ما باید به اختلافات امتی با نگاه رحمت بنگریم، زیرا در بسیاری مواقع، این اختلاف آرا، باعث نزدیکی بیشتر کار‌ها و نیز کامل شدن طرح‌ها و برنامه‌ها می‌شود؛ بنابراین، نباید در جهت خنثی کردن اقدامات طرف مقابل باشد.

وی در این باره افزود: در اوضاع کنونی و با توجه به اقدام نابخردانه آمریکا، باید نشان بدهیم که یک سطح واحد هستیم و در برخی چیز‌ها که خطوط قرمز ما هستند، به هیچ عنوان حاضر به عقب نشینی نیستیم.

این نماینده در پاسخ به این که مردم نگران هستند که سیل بعد از پایین آمدن از تیتر رسانه‌ها، به فراموشی سپرده شود نیز گفت: نگرانی مردم در این باره بجاست، چون تجربه نشان داده پس از مدتی فجایع برای مردم عادی و مشکلات منطقه از اولویت خارج می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: رسانه‌ها نباید مناطق سیل زده را فراموش کنند، البته مجلس هم تلاش خود را کرده و با اینکه امسال بودجه کمی هم در اختیار دولت است، تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم اعتبارات بودجه‌ای مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را تأمین کنیم.

صادقی ادامه داد: آنچه بیش از همه مهم است، به بحث هم افزایی بازمی‌گردد و بعد از آن نیز بحث تمرکز در مدیریت مهم‌ترین مشکل ماست. متأسفانه، هم اکنون یک ازهم‌گسیختگی در میان نیرو‌ها وجود داردکه البته اگر همه نیرو‌های نظامی و غیر نظامی تحت رهبری واحدی قرار بگیرند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.
اما این رفتار از هم گسیخته، باعث فرسودگی توان می‌شود. برای همین ما دیدار خود از مناطق سیل زده را به تعویق انداختیم تا در هفته‌های دیگر ـ که کمی موضوع از تب و تاب افتاد ـ برویم. قرار است دیدار از این مناطق را پیوسته تا رسیدن به نتیجه کامل و بازسازی در برنامه هایمان داشته باشیم.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص برخی رفتار‌های مسئولان با مردم نیز گفت: حجم کار در این مناطق بالاست و مسئولان مدام در حال رفت و آمد به مناطق سیل زده هستند. به همین دلیل استانداری و فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌های استانی با حجم انبوهی از مشکلات مواجه هستند. به همین دلیل گاهی خسته می‌شوند و ممکن است تندی از خود نشان دهند. باید با مردم رنج دیده با صبوری برخورد کرد و تا جایی که می‌شود، از درد آن‌ها کاست. قضاوت البته سخت است، ولی باید ظرفیت‌ها را بالا برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بعضی نهادها و مسئولین بقدری مردمی هستند که یدونه کامنت هم نمیشه پای خبرهاشون گزاشت یا یدونه میزارن 98 تا غیرقابل انتشار شده شما منطورت از سطح واحد چیه؟ مگه قراره همه یدست باشن یا باید بشن؟
۲۰ سال پیش که سیل کوچکتری در گلستان آمد و خساراتی ببار آورد
هنوز مردم محلی موفق به گرفتن خسارات وارده به زمینهای کشاورزی شن ۰و منازلشان نشده اند
چطور میتوان به این سیستم اعتماد کرد ؟؟
تا وقتیکه مسولان ، همه چیز را پول ،و قدرت میدانند ،و برای رسیدن ،و حفظ آن هر کاری انجام میدهند ؟ ایران روی آبادانی ،و پیشرفت بخود نخواهد دید ؟
اون قرارداد با حوزه علمیه که دعا کنن نتیجه اش کجا دیده شده دقیقا؟؟؟
همیشه مصیبت ها از نگاه مدیران که پایگاه مردمیش را از دست داده به رحمت تعبیر می شود زیرا تصور می کنند همیاری مردم به یکدیگر به معنای حمایت از مدیران بی کفایت است .بابا میزان نارضایتی مردم را ببینید.
ما برای هر کاری یک وزارت خانه و سازمان و نهاد با کلی نیرو و دم و دستگاه درست کرده ایم و اگر هر وزارت خانه وظیفه خود را بدرستی تحت لوای ریاست جمهوری انجام دهد و در موقع تشدید بحران از ارتش و سپاه کمک بگیرد مشکلات راحت تر حل می شود چون هر وزارت خانه بهتر به زیرمجموعه خودش اشراف و تسلط دارد. موضوع رودخانه و سیل بند به شهرداری و محیط زیست مربوط است چون محیط زیست در واقع وظیفه حفاظت سلامتی انسانها بر عهده او است و برای همین موضوع باید محیط زیست را محافظت کند. وزارت راه و شهرسازی مسئول جاده ها و مساکن مردم است و ... چرا باید سپاه و ارتش و حلال احمر هر کدام بصورت موازی کار کنند و به جای همکاری تحت یک مرکز فرماندهی هر کدام ساز خودش را بزند
وقتی هر ارگانی ساز خودش رو بزنه بیشتر از این نمیشه اگه واقعا میخان کمک کنن باید ارتش و سپاه و نیروهای مردمی زیر یه مسول واحد عمل کنن نه اینکه هر کدوم برن به مناطق
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل