بازدید 6391

ادعای مایک پنس درباره دخالت ایران در امور ونزوئلا

کد خبر: ۸۹۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 11 April 2019

در ادامه فرافکنی‌های مقامات آمریکایی، معاون رئیس جمهور آمریکا با طرح این ادعا که ایران و روسیه در امور داخلی ونزوئلا دست دارند از تهران و مسکو خواست تا از این کار دست بکشند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ونزوئلا در یک نشست خبری درباره ادعای واهی نقش ایران در ونزوئلا و منطقه و همچنین تصمیم دولت ترامپ برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی بدون کوچک‌ترین اشاره به مداخله‌های مستقیم واشنگتن در ونزوئلا گفت که تهران باید دخالت در امور کاراکاس را هر چه زودتر متوقف کند.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان گفت: تحت رهبری رئیس جمهور ترامپ، آمریکا توانسته برای مقابله با اقدامات مخرب و بدخواهانه که شامل صدور خشونت به منطقه است، حمایت جهان عرب را جلب کند. تصمیم این هفته ما درباره سپاه پاسداران که همان قراردادن آن در فهرست گروه‌های تروریستی است، بخشی از همین سیاست رئیس جمهور ترامپ است.

پنس همچنین مدعی شد که با خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای اقتصاد ایران با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه اظهارات خصمانه‌اش گفت: ما به اقداماتمان برای مقابله با ایران به خاطر فعالیت‌های مخربشان ادامه خواهیم داد. اما همزمان در کنار مردم ایران خواهیم ماند.

معاون رئیس جمهور آمریکا همچنین با ادعای واهی دخالت ایران در امور داخلی ونزوئلا گفت: درباره ونزوئلا باید گفت که پیام رئیس جمهور چه برای ایران و چه روسیه کاملاً شفاف است. روسیه و ایران نباید هیچ‌گونه دخالتی در ونزوئلا داشته باشند. آنها باید کنار ایستاده و اجازه دهند مردم این کشور دموکراسی و آزادی خود را بازیابند.

پنس پیشتر در جلسه شورای امنیت از جامعه جهانی خواسته بود که دولت خوان گوایدو (رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا) را به رسمیت بشناسند.

به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در امور ونزوئلا در شرایطی که این کشور با اختلافات داخلی روبرو است، در حالی مطرح می‌شود که خوآن گوایدو رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا با حمایت مستقیم آمریکا و غرب علیه رئیس جمهور منتخب کشورش دست به شورش زده و ادعا می‌کند تا برگزاری انتخابات مجدد در این کشور رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواهد ماند.

آمریکا اولین کشوری بود که خوآن گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. تاکنون پنجاه کشور دیگر جهان، از جمله کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آمریکای لاتین، پس از حرکت واشنگتن حکومت او را به رسمیت شناختند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان