بازدید 3228

احتمال پایان دادن سال تحصیلی در برخی مناطق سیل‌زده

کد خبر: ۸۹۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 11 April 2019

وزیر آموزش‌وپرورش وضعیت آموزشی در مناطق سیل‌زده کشور را تشریح کرد و گفت: در مناطق معدودی احتمالاً مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه یافته تلقی کنیم.

به گزارش میزان، سید محمد بطحائی صبح امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در مناطق معدودی احتمالاً مجبور شویم سال تحصیلی را خاتمه یافته تلقی کنیم، در خوزستان به دلیل گرمای زودرس و در پلدختر هم این مشکل را خواهیم داشت، افزود: البته امیدواریم این اتفاق نیفتد و بتوانیم در این یک ماه باقی مانده سال تحصیلی را در موعد خود تمام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد امتحانات نهایی دانش آموزان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در مناطقی که به هر دلیلی اعلام شود سال تحصیلی خاتمه یافته است، تا همانجایی که کتاب درسی پیش رفته ارزشیابی صورت می‌گیرد و با خاتمه سال تحصیلی از بچه‌ها توقع نداریم بخش‌هایی که مانده را امتحان بدهند.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در مورد کنکوری‌ها نیز با وزارت علوم مذاکراتی صورت گرفته و برای شنبه و یکشنبه شورای سنجش و پذیرش تشکیل می‌شود و در مورد اینکه سهمیه خاصی برای مناطق سیل زده و در چه رشته‌ها و محل‌هایی می‌توان انجام داد تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: از سوی دیگر برای کنکوری‌ها در مناطق سیل زده اردو‌های علمی می‌گذاریم که این عقب افتادگی علمی و آموزشی را جبران کنیم و از طریق دوره‌های آموزش مجازی آن‌ها را آماده کنیم تا در فضای رقابتی کنکور عقب نمانند.

بطحائی خاطرنشان کرد: از حیث اعتبارات جبران خسارت مشکلی نداریم، علاوه بر اعتبارات خودمان از سرفصل اعتبارات بحران دولت نیز اعتبار ویژه‌ای برای بحث آموزش در مناطق سیل زده گذاشته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار