بازدید 7156

رضایی: مصوبات مجمع تشخیص ۱۰ سال اعتبار دارد

کد خبر: ۸۹۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 10 April 2019

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مراجع و مقام معظم رهبری اعتقاد داشتند که نظرات مصلحتی مجمع باید در چارچوب زمانی مشخص باشد. در همین راستا در جلسه امروز 4 پیشنهاد مطرح شد که یکی از آنها تصویب شد که مبتنی بر آن، اعتبار مصوبات مبتنی بر مصلحت 10 ساله تعیین شد.

رضایی: مصوبات مجمع تشخیص ۱۰ سال اعتبار دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین در نشست خبری خود با خبرنگاران که پس از جلسه این مجمع برگزار شد، گفت: از این به بعد جلسات مجمع چها شنبه ها بعد از ظهر تشکیل می شود.

وی افزود: دستور جلسه امروز ما مربوط به زمان‌بندی مصوبات مجمع بود. مصوبات ما تحت عنوان مصلحت صورت می گیرد یعنی اگر مصوبه ای شورای نگهبان خلاف شرع و قانون اساسی بداند اما مجلس بر روی مصوبات خود اصرار داشت، اینجا جلسه مجمع تشخیص تشکیل می‌شود. در اینجا مجمع بر نظر شورا ایراد نمی گیرد بلکه فقط بررسی می‌کنند که آیا این مصوبه به مصلحت کشور است یا نه؟ مقام معظم رهبری و مراجع تقلید معتقدند که مصلحتها زماندار هستند.

رضایی تاکید کرد:‌ ماده اول از چهار ماده در دستور، امروز تصویب شد که اعتبار مصوبات مبتنی بر مصلحت ۱۰ سال است مگر آنکه بنا به ضرورت خاص کمتر یا بیشتر از ۱۰سال شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظامگفت: در ابتدای جلسه آیت الله آملی مطالبی را درباره مصالح کشور طرح کردند و بیانیه ای صادر شد. از جمله مسایل مطروحه ، بحث سیل‌زدگان بود و مجمع از مردم، نیروهای مسلح، نهادهای دولتی و خصوصی که به کمک هموطنان سیلزده شتافتند تشکر کرد و خواستار آن شدیم که ادارات دولتی بر سرعت کمک رسانی بیفزایند و از ضوابط دست و پاگیر اداری کاسته شود تا مشکلات مردم زودتر حل شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بعدی محکومیت دولت آمریکا بود که خودش یک ارتش تروریستی دارد و از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بر اثر بمب‌های آنها مردم کشته شده اند و فقط بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون در کره، ویتنام و عراق به اندازه کشته های یک جنگ جهانی، انسان‌ها را کشته اند. حال، چنین کشوری یک ارتش ملی و نهاد مدافع امنیت را به عنوان تروریست اعلام می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سپاه سازمانی است که در مقابل صدام ایستاد و سربازان متجاوز بعثی را بیرون کرد، اما ارتش امریکا از ابتدا از این سیستم حمایت کرد و حتی اطلاعات فوق سری ما را در اختیار صدام قرار می داد. بعد که صدام از دستور امریکا سرپیچی کرد و به کویت حمله کرد، امریکایی‌ها به سراغ صدام رفتند، بنابراین صدام را امریکاییها تحریک کردند و او کسی بود که تمام افکار عمومی دنیا او را چه در حمله به ایران و چه در حمله به کویت محکوم کردند.

وی تصریح کرد: سپاه در مقابل داعش ایستاد و آن را از عراق و سوریه با کمک مردمشان بیرون کرد و خود دولت‌های عراق و سوریه از سپاه خواستند به نیروهای آنها آموزش و مشورت دهند، بنابراین سپاه بیشترین فداکاری را در مقابله با داعش کرد، در حالی که ارتش آمریکا بالعکس عمل کرد و خود آقای ترامپ می‌گوید که اوباما و کلینتون داعش را درست کردند

وی در ادامه به نقش سپاه در سازندگی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از جنگ ، سپاه توان و امکانات خود را جهت سازندگی با اصرار دولت‌ها در اختیار آنها گذاشت.

رضایی با اشاره به حضور سپاه در مناطق سیلزده گفت: در موضوع سیل و زلزله ، سپاه اولین نهادی است که خود را سپر بلای ملت ایران می کند، چرا که در همه شهرها و استانها سپاه وجود دارد و خود را سپر بلا می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها که خود از تروریستها و از تجاوز عربستان به بحرین و یمن حمایت می کند، سپاه را تروریست اعلام می کند. لذا ما از اقدام ریاست و اعضای مجمع تشخیص مصلحت، شورای عالی امنیت ملی، مجلس، دولت و ملت تشکر می کنیم که موضع قاطعانه در برابر اقدام امریکا گرفتند. وقتی منافع کشور مطرح می شود، همه ما پاسدار هستیم.

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران می‌تواند تاثیری در تصویب لوایح پالرمو و CFT در مجمع داشته باشد، گفت: مجمع تشخیص، کمیسیونی را برای ادامه بررسی های کارشناسی در زمینه پالرمو و CFT تشکیل داد که اولین جلسه این کمیسیون امروز برگزار شد و با هدف نگاه به منافع ملی، موضوع الحاق ایران به لوایح مرتبط با FATF را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز قرار شد اقدام آمریکایی‌ها در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران و لایحه‌ای که دولت انگلیس در تحریم اقتصادی ایران به تصویب رسانده در بحث های کارشناسی این کمیسیون منظور شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان مسائل مربوط به سیل های اخیر به سفر خودش به لرستان و خوزستان پرداخت و گفت: موضوع تغییر اقلیم و اجرای سیاست های کلی نظام مورد توجه مجمع است.

رضایی از تشکیل ستاد جهاد توانمند سازی با حضور ۱۱۰ خیریه خبر داد و گفت: این ستاد مسئولیت بازسازی کامل ۵ روستای استان لرستان با جمعیت ۵ هزار نفر و ۷ روستای استان لرستان را بر عهده گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر