بازدید 3876

حذف چندمربی ازلیگ برتر ایران با قانون جدید AFC

کد خبر: ۸۹۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 10 April 2019

کدام مربیان از مربیگری در لیگ برتر محروم می‌شوند؟ بر اساس دستور العمل تازه کمیته آموزش کنفدراسیون فوتبال آسیا از فصل آینده مربیانی می‌توانند تیم‌های خود را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کنند که دارای مدرک حرفه‌ای باشند.

به گزارش تابناک ورزشی، کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های ملی خواسته این قانون را در بازی‌های داخلی نیز اعمال کنند و کمیته آموزش فدراسیون فوتبال نیز در همین راستا خبری منتشر کرد که خبر منتشره از این قرار بود: «در فصل ۹۹-۹۸ به بعد سازمان لیگ فوتبال در سطح لیگ برتر تنها مجاز به ثبت قرارداد سرمربیانی می‌باشد که دارای حداقل مدرک معتبر مربیگری حرفه‌ای آسیا (Professional Coaching Diploma) و یا مدارک مربیگری که در کنفدراسیون فوتبال آسیا معادل مدرک فوق ارزیابی گردید، باشند.

یکی از مدیران کمیته آموزش در این باره می‌گوید: «سوم اردیبهشت ماه جلسه‌ای در کمیته آموزش برگزار می‌شود. اعمال این قانون در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا قطعی است. به عبارتی مربیانی می‌توانند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت تیم‌های خود بنشینند که دارای مدرک حرفه‌ای باشند. اما شاید این قانون در بازی‌های لیگ برتر حداکثر با یک فصل تاخیر اجراء شود به این خاطر کلاس مربیگری حرفه‌ای که در ایران در جریان بود به دلیل فوت مدرس آن (ریچارد بیت) دچار توقف شد و ما به دنبال این هستیم که مدرس جدیدی برای این کلاس با کمک فیفا انتخاب کنیم و در نهایت این کلاس را به پایان برسانیم.».

اما از بین مربیانی که هم اکنون در لیگ برتر هستند کدام مربیان دارای مدرک حرفه‌ای هستند و کدام مربیان مدرک ندارند؟

وینفرد شفر : دارد

برانکو: دارد

جرج لیکنز: دارد

امیر قلعه نویی: دارد

یحیی گل محمدی – در شرف گذراندن

علی دایی – در شرف گذراندن

افشین قطبی – دارد

مهدی تارتار – در شرف گذراندن

رضا مهاجری – در شرف گذراندن

علیرضا منصوریان – در شرف گذراندن

مجید جلالی – دارد

سرجیو – دارد

علیرضا مرزبان – دارد

نادر دست نشان – در شرف گذراندن

سید محمد علوی – ندارد

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل