بازدید 2965

زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی سینا

کد خبر: ۸۹۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲ 09 April 2019

جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا از ۲۹ تا ۳۱ فروردین در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات، با حضور بیش از ۵ هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، از واحد علوم و تحقیقات، الناز فطیر خورانی دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، گفت: بدون شک شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، سازماندهی و پرورش آنان، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در راستای ساخت و پیشرفت هرچه بیشتر میهن عزیزمان است.

وی با اشاره به اثرات مثبت برگزاری این جشنواره در محیط دانشگاهی گفت: برگزاری جشنواره سینا در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اثرات مثبتی نظیر آشنایی دانش‌آموزان با فضای دانشگاه، علوم مختلف دانشگاهی، تجربه ارائه و دفاع از تحقیق و پژوهش، کمک به انتخاب هدفمند رشته در دانشگاه، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی برای تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و ... را به همراه دارد. این امر می‌تواند در تعیین هدف و برنامه دانش‌آموزان برای ساختن آینده آنان نیز مفید باشد.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا با بیان اینکه تا کنون بالغ بر ۵ هزار دانش‌آموز از سراسر ایران در جشنواره سینا ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این جشنواره شامل پنج بخش است، بخش اول غرفه‌های نمایشگاهی ویژه ارائه سازه‌ها و پروژه‌های منجر به ساخت دانش‌آموزان است. بخش دوم «سمینارهای پژوهشی» است که اختصاص به ارائه تئوری طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌آموزی دارد.

وی ادامه داد: مسابقات علمی در گرایش‌های گوناگونی نظیر سازه‌های ماکارونی، رباتیک، هوافضا، انرژی، کمیکار و ... بخش سوم این جشنواره را تشکیل می‌دهد. تولید محتوای دیجیتال و سخنرانی علمی نیز دو بخش پایانی این دوره از جشنواره سینا است. تمامی این بخش‌ها در ساختمان کتابخانه مرکزی و اسناد علمی دکتر حبیبی که یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی در سطح خاورمیانه، است، برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان با قرار گرفتن در این محیط انگیزه‌ای دو چندان پیدا کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی افزود: از نکات مهم برگزاری جشنواره سینا در واحد علوم و تحقیقات حمایت‌های این واحد از برگزیدگان جشنواره است. چاپ مقالات برتر در مجلات معتبر داخلی و خارجی، کمک به تجاری سازی طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌آموزی که قابلیت تجاری سازی داشته باشند و تولید محصولات محتوای دیجیتال برگزیده دانش‌آموزی در مرکز رشد این واحد دانشگاهی از جمله حمایت‌های اعلامی واحد علوم و تحقیقات در این دوره از جشنواره سینا است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر اپلیکیشن سینا روبیک را از طریق پرتال وزارت آموزش و پرورش دانلود و نصب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل