بازدید 4322
۲
واکنش رئیس کل بانک مرکزی به اقدام غیر قانونی و خصمانه دونالد ترامپ؛

اقدام غیر قانونی کاخ سفید تاثیر پایداری در بازارها ندارد/ بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد

بانک مرکزی به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلاً تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتاً در کانالهای اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 09 April 2019

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسما در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد.

به گزارش تابناک، کاخ سفید روز دوشنبه در یک اقدام غیر قانونی و خصمانه در بیانیه‌ای رسماً برنامه دولت خود برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود اعلام کرد.  

این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه گفته است: «امروز من رسماً طرح دولت خود را برای اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از جمله نیروی قدس به سازمان‌های تروریستی خارجیFTO اعلام می‌کنم.»

ترامپ در این بیانیه آورده است: امروز به طور رسمی برنامه دولتم برای تروریستی اعلام کردن نیروهای سپاه پاسداران ایران از جمله نیروهای قدس را ذیل بند ۲۱۹ قانون مهاجرت و تابعیت اعلام می‌کنم. این گام بی‌مانند نشان‌گر آن است که ایران نه‌تنها یکی از حامیان اصلی تروریسم است بلکه فعالیت‌هایی که سپاه پاسداران در آن دخیل است، تروریسم را ترویج و حمایت مالی می‌کند.

کاخ سفید از این اقدام به عنوان «گامی بی‌سابقه» یاد کرده و نوشته وزارت خارجه آمریکا رهبری آن را به دست داشته است. 

بر اساس این گزارش، دقایقی پس از این اقدام غیر قانونی و خصمانه، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی با تاکید بر این‌که «بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد» نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم‌های مالی و پولی طی یکسال گذشته، خصوص شکست سنگین دهه اول فروردین ۹۸ است. اگر امید جدی به موفقیت سیاست‌های گذشته داشت طبیعتاً به این کار خطرناک متوسل نمی‌شد.

اقدام غیر قانونی کاخ سفید تاثیر پایداری در بازارها ندارد/ بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد

وی افزود: بانک مرکزی به همراه دولت برنامه‌های خود از جمله دسترسی‌های ارزی پایدار، ایمن و تحریم ناپذیر را با قدرت پیش می‌برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلاً تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتاً در کانالهای اعلام نرخ، قیمت‌های بالاتر برای ارز اعلام شد.

بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد و همچون گذشته توصیه‌اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگر تحريم هاي امريكا شكست خورده اين همه گراني و نوسانات ارز و كمبود مواد اوليه مسبب دولتيها هستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان