بازدید 5779
۵

مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران به ونزوئلا می‌رود

کد خبر: ۸۸۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 07 April 2019

«بهاروند» دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران در تداوم رایزنی‌های سیاسی در خصوص وضعیت ونزوئلا امشب در صدر هیأتی عازم کاراکاس خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محسن بهاروند» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه، در تداوم رایزنی‌های سیاسی در خصوص وضعیت ونزوئلا امشب در صدر هیاتی عازم کاراکاس خواهد شد.

در این سفر راه‌های تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین ایران و ونزوئلا به عنوان دو کشور دوست نیز بررسی خواهد شد.

به گزارش فارس، «روبن داریو مولینا» معاون آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز اوایل اسفند ماه سال گذشته (1397) به تهران سفر و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

«محسن بهاروند» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان 14 اسفند ماه 1397 به منظور گفت‌‌وگو با مقامات روسیه در خصوص تحولات ونزوئلا به مسکو سفر کرد و 15 اسفند با «باریسنکو گئورگی یوگنیوویچ» مدیرکل آمریکای شمالی و «آلکساندر شتینین» مدیرکل آمریکای جنوبی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان در همان سفر در اظهاراتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما از دولت ونزوئلا حمایت کردیم، خاطرنشان کرد: دولت ونزوئلا پیشنهادی برای مخالفان خودش دارد که پیشنهاد معقولی است و فکر می‌کنیم اپوزیسیون باید به این پیشنهاد تن دهد و آن این است که با دولت ونزوئلا گفت‌وگوی سیاسی داشته باشند و بین ونزوئلایی‌ها این گفت‌وگو باشد نه اینکه دیگران دخالت کنند و این موضع ثابت ایران در این گونه موارد بوده است.

وی گفت: ما از این موضع دولت ونزوئلا حمایت کرده و روسیه نیز از این موضع حمایت می‌کند.

در پی تحولات اخیر در ونزوئلا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پنجم بهمن ماه 1397 با «خورخه آرره آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا تلفنی گفت‌وگو و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت ونزوئلا را اعلام کرد.

در این گفت‌وگو دو طرف در خصوص راه‌های مقابله بین‌المللی با توطئه‌های آمریکا علیه دولت‌های مستقل به خصوص ونزوئلا تبادل‌نظر کردند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز اعلام کرده بود که در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و یا هر اقدام نامشروع و غیر قانونی هم چون تلاش برای کودتا و اقدامات ضد مردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
ارتباط با ونزوئلا چه منافعی برای ایران دارد
پول مردم ایران را در جای درست سرمایه گذاری کنید ونزویلا در حال سقوطه بس کنید این کارارو
احتمالا از فردا یه ردیف بودجه باز میشه برای کمک به مردم مظلوم ونزوئلا!!!
یعنی ایران با کره مریخ روابط داشته باشه بهتراز ونزوئلا هست....یعنی فقط میگردین ببینین آمریکا با کی بده..همون میشه رفیق شما...هرکی هم باهاش خوبه...شده دشمن...
شما را به خدا پول این مردم را برای کشورهای دیگه خرج نکنید، اگر برای عراقی ها، سوری ها، لبنانی ها و فلسطینی ها خرج میکنید ، توجیه میکنید که مسلمان هستند و باید خرج کنیم، ونزوئلایی ها که سرخ پوستد و خیلی هاشون بت پرست هستند ، لا اقل خرج اونا نکنید، مردم خودمون هزاران بار از اونا محتاج ترند، سیل زده، زلزله زده، قحطی زده ، مالباخته و گیر اختلاسگر افتاده هستند و خیلی هاشون راضی نیستند که ثروت ملی شون را به مردم کشورهای دیگه بدید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار