بازدید 7167

کنکور کارشناسی ارشد۹۸ به تعویق نمی‌افتد

کد خبر: ۸۸۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 07 April 2019

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ در موعد مقرر در روزهای ۵ و ۶ اردیبهشت ۹۸ برگزار می شود و برای داوطلبان مناطق سیل زده سهمیه و تسهیلات اختصاص می یابد.

به گزارش مهر، به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیزی که در جریان سیل اخیر در بخش‌هایی از شهرها و استان‌های کشور، دچار خسارت شده‌اند، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸ می‌رساند، نظر به اینکه فرایند اجرایی آزمون مذکور طولانی بوده و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که نتایج نهایی در اوایل شهریورماه اعلام گردد، لذا آزمون مطابق برنامه‌زمان‌بندی اعلام شده قبلی در روزهای پنجشنبه ۵ اردیبهشت و جمعه ۶ اردیبهشت ۹۸ برگزار خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره حوزه‌های برگزاری، تاریخ و نحوه توزیع کارت در روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

اعلام تسهیلات و یا اختصاص سهمیه به سیل زدگان

سازمان سنجش در اطلاعیه خود یادآور شده است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش از زمان وقوع سیل، پیگیر ارائه تسهیلات یا اختصاص سهمیه مشابه زلزله زدگان از مراجع ذیصلاح برای داوطلبانی که آسیب مستقیم دیده اند، است که به محض حصول نتیجه جزئیات آن در دفترچه انتخاب رشته به استحضار داوطلبان خواهد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
مسئولین عزیز آسیب مستقیم یعنی کی؟؟ یعنی حتما باید خونمونو آب برده باشه؟؟ یعنی استرس و پیگیری اخبار لحظه ای و ... آسیب نمیزنه؟
دادن سهمیه ناعادلانس! چرا مایی که اینهمه زحمت کشیدیم و خوندیم باید پاسوز دیگران بشیم؟! من از دادن سهمیه ای که باعث بشه شخص با تلاش کمتری دانشگاه بهتری بیاره و جای منو بگیره راضی نیستم! چرا عدالت آموزشی رعایت نمیشه؟ اقایون حاضر نشدن حتی یک هفته بندازن عقب! ببینین کنکور سراسری با حدود هشتصد هزار نفر داوطلب تیر برگزار میشه و رتبه ها و نتایجش شهریور اعلام میشه، ولی ارشد هفته اول اردیبهشت برگزار میشه با نهایتا ۴۵۵هزار نفر و یک پروسه الکی طولانی! اگر میخواین سهمیه بدین بهشون یا بصورت افزایش ظرفیت دانشگاها اینو انجام بدین یا سهمیه رو براشون تو دانشگاهای استانشون اعمال کنین نه اینکه زمینه حق خوری رو، فراهم کنین! من نمیدونم چرا این رئیس سازمان سنجش بازنشسته نمیشه چرا واقعا نمیره کنار یک نفر باعرضه بجاش بیاد؟؟؟
پاسخ ها
گوزل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
با سلام منم کاملا با شما موافقم یعنی چی من شخصا یکسال زندگی نکردم نشستم درس خوندم که مثلا قبول شم این چه وضعشه نه اون سوالاتشون نه هم به این سهمیه چرا حق ما باید ضایع شهههههه خداااااااااا
فقط امیدوارم اشک مناطق سیل زده رو درنیارن با این کارشون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
و همینطور اشک داوطلبان سایز مناطق رو!
اینطور وقتا معمولا حق خوری میشه و افراد ناعادلانه قبول میشن
خیلی مسخره ست واقعا اوج نامردیه ......ینی چی تسهیلات
شاید یکی تو شهر سیل زده بوده ولی بهترین منطقه تو کاخ نشسته اونم باید از تسهیلا ت استفاده کنه ؟؟یااونی ک تو یه روستا بوده با بدبختی و لای کتابا رو باز نکرده تو این مدت
کاسه داغتر از آش ... سیل زده ها تعویق و تاخیر یه ماهه میخوان ....
خود سیل زده ها راضی به سهمیه نیستند
ایکاش به تعویق میوفتاد،اخه بعضی روستاها در جاهای دیگر دوچار سیل شده فقط لرستان خورستان گلستان نیس و اینکه اگه بخوایم به اثبات برسونیم کلی وقتمون رفته..دادن سهمیه اشتباهه ....مثلا فک کردن بهترین تصمیمو گرفتن
من از مناطق سیل زده هستم . هرچند خونمون اتفاقی براش نیافتاده ولی باور کنید به سهمیه راضی نیستم . اینا چرا هیچوقت تن به بحران نمیدن . بجای سهمیه دادن یه مقدار ببرن عقب . اینم شرایط بحرانیه چرا نمیخوان تن به سختی بدن .
امکان اعتراض وجود نداره؟
پاسخ ها
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
اینا اگه میخواستن ب نظر منو شما اهمیت بدن کنکورو عقب مینداختن.اعتراض کنیم به نظرتون جواب میگیریم؟؟تا حالا کسی که تو این مملکت از کار اقایون شکایت و اعتراض کرده به نتیجه رسیده؟؟
تو مناطق سیل زده همه چی قطع هستش تا درست نشدن اوضاع داوطلبان این مناطق مگه اصلا می تونن از کارت ورود به جلسه پرینت بگیرن؟؟!!! از طرفی وقتی همه شهر تخلیه شده این شهرها چه جوری امکان برگذاری آزمون رو دارن که حالا این بندگان خدا بخوان تو امتحان شرکت کنن و آخرشم بخوان از سهمیه استفاده کنند؟؟!!!
درستش این بود با آزمون سراسری برگذار بشه اونم نتایجش اول شهریور میاد.
تعویق یک ماهه کنکور بهترین راه است. یعنی کشور ما حتی توانایی انجام اینچنین کاری هم نداره؟؟!!! همه ینهغد های دولتی و غیر دولتی و وزارتخانه ها کمک میکنند به سیل زده ها ولی سازمان سنجش اصلا نمیخواد کوچکترین کمکی کنه!!! تخصیص سهمیه هم دروغی بیش نیست و ما فقط خواهان تعویق کنکور هستیم... تابناک پیگیری کن لطفا
سهمیه؟؟؟؟واقعا ناعادلانه اس....دیگه همین کم بود.....اگه هنرشا دارن یکی دو ماه کنکور را بندازن عقب.....اینگار پاسخنامه ها را دستی میخوان صحیح کن.....واقعا که شعور ملت را مسخره کردن
بهتر به کفایت مسولین سنجش هم رسیدگی بشه به نطرم وقت بازنشستگی ...هر جا کم میزارن سهمیه میاد وسط ..
سهمیه ایثارگران سهمیه رزمندگان سهمیه سیل سهمیه زلزله سهمیه حافظ قران....کسی که درس میخونه جاش کجاس؟؟؟
حالا ارشد میخاین بخونین که چی بشه انقدر حرص نزنین هیچ خبری تو ارشد نیس جز ۲ سال عمرتو هدر بدی و بدویی دنبال کار تو این وانفسای بیکاری و گرونی
ثبات و پایداری دولت ها بر پایه قسط و عدل است. حضرت علی (ع)

جناب آقای دکتر منصور غلامی؛ وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
باسلام و درود فراوان
در ابتدا ضمن ابراز همدردی با هم وطنان سیل زده و با تشکر از درایت شخص شما و همکارانتان در سازمان سنجش به جهت ارائه ی سهمیه ای خاص در آزمون کارشناسی ارشد به شرکت کنندگان سیل زدگان و متضرر شدگان کمال سپاس را داریم و برای عزیزانمان در این مناطق آرزوی بهبود وضعیت را داریم.
اما با توجه به صحبت های مطرح شده و احتمال بررسی مجدد تعویق کنکور در مجلس شورای اسلامی ، برای اکثریت شرکت کنندگان نگرانی های عدیده ای را به وجود آورده است.
لذا با عنایت بر اشراف کامل شما به مشکلات ایجاد شده در صورت تعویق زمان این آزمون بزرگ، ما امضا کنندگان نیز ضمن اعلام برخی از دغدغه های خود، درخواست عدم تغییر زمان و برگزاری به موقع آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ را خواهانیم.
بخشی از مهمترین مشکلات این موارد از دید ما شرکت کنندگان در آزمون به شرح زیر است:
۱. تلاقی زمان برگزاری آزمون با امتحانات پایان ترم و متضرر شدن دانشجویان ترم آخر کارشناسی .
۲. به پایان رسیدن مهلت معافیت تحصیلی برای برخی از شرکت کنندگان پسر برای خدمت سربازی
۳. مشکلات به وجود آماده برای برخی از داوطلبان شاغل که به جهت آمادگی حضور در آزمون مرخصی گرفته اند.
۴. با توجه به مدت زمان اندک تا موعد مقرر شده آزمون جمع کثیری از داوطلبان دچار به هم ریختگی زمان بندی و برنامه ریزی بلند مدت خود در شرکت در آزمون خواهند شد.
۵. تقویم فشرده سازمان سنجش و متضرر شدن تعداد کثیری از داوطلبانی که آزمون ورودی به مقطع بالاترشان ۲ مرحله ای خواهد بود.
۶. در پیش بودن ماه مبارک رمضان و عدم برگزاری آزمون در این زمان.
و...
در انتها امید است با تصمیماتی صحیح و منطقی و به دور از احساسات، شاهد رعایت شدن مفهوم اصلی عدالت آموزشی و ثبات در تصمیم گیری ها و البته احترام به حدود به ۲۰۰ هزار شرکت کننده در آزمون را شاهدش باشیم.


رونوشت:
۱. جناب دکتر ابراهیم خدایی ؛ رئیس سازمان سنجش و آموزش
۲. نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی


من الله توفیق.
جمعی از شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
طبق اعلان سازمان سنجش مبنی بر عدم توانایی در به تعویق افتادن کنکور و اختصاص ظرفیت به کسانی که در سیل اسیب دیده اند. باید عرض شود منظور از آسیب چیست؟ آیا کسی که همشهری خود را غرق در سیل و نابودی میبیند حال آنکه خودش صدمه ندیده باشد امکان درس خواندن خواهد داشت ایا اصلا امکان زندگی معمول و خواب بدون استرس خواهد داشت و یا در حال کمک رسانی به همشهریان و آشنایان گرفتار میباشد. . مطمینا اگر چنین اتفاقی برای تهران میفتاد سازمان سنجش اینگونه با وقاحت و قاطع اعلان نمیکرد که قادر به تعویق انداختن کنکور نمیباشد آن هم به بهانه اینکه نمیتواند نتایج را اماده کند مگر کنکور سراسری در تیر ماه برگزار نمیشود پس چطور نتایج آن با تعداد انش آموزان بسیار بیشتر قابل اماده سازی میباشد؟! اینجاست که باید گفت آدمي را آدميت لازم است ورنه ..... در ضمن برای اشکالاتی ک این گونه افراد میگیرند جای بررسی ندارد
1. میتوان کنکور را به بعد از امتحانات پایان ترم موکول کرد
2.معافیت تحصیلی ربطی به زمان آزمون ندارد چون نتایج در شهریور ماه برگزار میشود و شما اگر زمان معافیتتان به پایان رسیده چه کنکور زود یا دیر برگزار شود باید به خدمت اعزام شوید فرافکنی نکنید
3. مرخصی را چند روز قبل از آزمون میگیرند نه چندین هفته قبل! اگر چنین هم باشد که نیست میتوان دستور صدور مرخصی برای داوطلبان را صادر کرد.
4.تعویق آزمون موجب بهمریختگی نمیشود فرافکنی نکنید
5.این مورد هم فرافکنی است و جهت افزایش تعداد گزینه های شما مطرح شده است.
6. اهمزمانی رمضان با آزمون هم یک فرافکنی است آیا در سالهای آینده و سال های دیگر که کنکور همزمان با رمضان است زمان آن تغییر خواهد یافت؟ در ضمن میتوان برای امسال به بعد از رمضان موکول شود
... این چند نقطه شما مبنی بر این است که چنین نامه ای نگاشته نشده است!
حالا دیگه شمام از اب گل الود ماهی نگیرین درس نخوندین میندازین گردن سیل ، اگه کنکور توی مردادهم برگزاربشه اونی که زحمتی نکشیده قبول نمیشه حالا هی بگو من همشهری سیل زدم رو دیدم حالم خرابه..
شما با این نظرتنگی کجای دنیارو میخاین بگیرین کشور ژاپن سال ۸۸ راکتراشون منفجرشد در اثر زلزله برید ببینید مردمش چیکار کردن شماها لم دادین خونه هاتون کلاسای ارشدتونو میرین میگین چرا سهمیه میخاین بدین . حالا انگار سرجمع چندنفر توی شهرستانای سیل زده ارشد میخان بدن که جای شماها تنگ شه . یه ذره بشینید فکر کنید ازخدا طلب مغفرت کنید ..
حالاکواستخدام که اینهمه میزنیدتوسرومغزهم بابادلتون خوشه هاااا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر