بازدید 2750
۱

آمریکا اصراری به کناره‌گیری بشار اسد از قدرت ندارد

کد خبر: ۸۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 07 April 2019

یک مقام ارشد آمریکایی گفته دولت این کشور اصراری به کناره‌گیری رئیس‌جمهور سوریه از قدرت ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جوئل ریبرن»، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه شنبه گفته دولت این کشور اصراری به کناره‌گیری «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت به عنوان پیش‌شرط حل و فصل بحران این کشور ندارد.

به نوشته پایگاه نشنال، مقام آمریکایی این سخنان را شنبه در همایش «مجمع جهانی اقتصاد» مطرح کرد و افزود: «آمریکا معتقد به اتخاذ یک راهکار سیاسی است که در راستای رسیدن به راه حلی پایدار از سوی تمامی طرف‌های سیاسی خریدار داشته باشد.»

او مدعی شد آمریکا مکرراً گفته که مردم سوریه بایستی از طریق فرایندهای سیاسی درباره رهبری و دولت کشورشان تصمیم بگیرند و آنها باید سررشته امور را در این ارتباط به دست بگیرند.

ریبرن، علی‌رغم این در ادامه نتوانست از تعیین تکلیف برای سرنوشت مردم سوریه صرفنظر کند و گفت: «بایستی دولتی در سوریه مستقر باشد که با مردم و همسایگانش روابط خصمانه کمتری داشته باشد.»

وی اضافه کرد تنها در این صورت است که میلیون‌ها آوره سوری از اردن، لبنان و ترکیه به وطنشان بازخواهند گشت.

ریبرن مدعی شد بشار اسد با پیگیری راهکار نظامی چشم‌انداز حصول صلح را «دورتر و دورتر» کرده است.

با آنکه گزارش‌های متعددی به حمایت‌های نظامی دولت آمریکا از معارضان سوری بعد از آغاز درگیری‌ها در این کشور گواهی می‌دهند ریبرن تلاش کرد وانمود کند آمریکا از روش نظامی در سوریه حمایت نمی‌کرده است.

او گفت متمایزکننده طرف‌ها در درگیری‌های سوریه تفاوت میان کسانی است که معتقدند اهدافشان از طریق روش‌های نظامی محقق می‌شود و کسانی که به راهکار سیاسی باور دارند.

ریبرن گفت آمریکا تنها به راه حل سیاسی معتقد است. وی اضافه کرد: «۲۰۱۹ بایستی سال واقعیت‌آزمایی برای طرف‌های این درگیری باشد و در همین سال باید از میدان جنگ پای میز مذاکره آمد.»

نماینده دولت آمریکا در امور سوریه گفت همه طرف‌ها از جمله روسیه و ایران -که طبق ادعای او از دولت سوریه حمایت نظامی می‌کنند- بایستی این واقعیت را درک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
جون ننه ات بیا و داشته باش!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل