بازدید 6778
۹

تراز دریاچه ارومیه ۴۵ سانتی متر افزایش یافت

کد خبر: ۸۸۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱ 07 April 2019

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه دارد، گفت: تراز آب دریاچه ۴۵ سانتی متر نسبت به زمان مشابه افزایش یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خلیل ساعی با اشاره به اینکه تراز دریاچه در مقایسه با هفته گذشته ۹ سانتی متر افزایش یافته است، گفت: افزایش بارندگی‌ها، امیدواری‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان را بیشتر می‌کند.

وی، تراز دریاچه ارومیه در زمان حاضر را یکهزار و ۲۷۱ متر و ۱۹ سانتی متر اعلام و اضافه کرد: این تراز در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۲۷۰ متر و ۷۴ سانتی متر بود.

ساعی با بیان اینکه هم اکنون سه میلیون و ۱۳۰ هزار مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت: پارسال در همین موقع مجموع آب دریاچه معادل یک میلیون و ۹۹۰ هزار مترمکعب بود که افزایش یک میلیون و ۱۴۰ مترمکعب آب را شاهدیم.

وی مساحت کنونی دریاچه ارومیه را ۲ میلیون و ۷۴۱ کیلومترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: مساحت دریاچه در زمان مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۷۶ کیلومتر مربع بود که افزایش ۴۶۵ هزار کیلومتر مربعی را نشان می‌دهد.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی افزایش چشم گیر بارندگی‌ها و رهاسازی آب سدهای پیرامونی را از عوامل مهم و اصلی احیای تدریجی این دریاچه عنوان کرد.

ساعی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون متر مکعب از آب سد قلعه چای به بستر دریاچه ارومیه رها سازی شده است، سهم آذربایجان غربی در این زمینه را بیشتر بیان کرد و ادامه داد: با رها سازی آب سدهایی همچون مهاباد و بوکان از آذربایجان غربی حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب روانه بستر دریاچه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
دولت میگه مردم دیدید بالاخره دریاچه رو احیا کردم اخه گفته بودم احیا میکنممممممممم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
عجب اعداد گنگی. موجودی 2 مبلبون 741 متر مکعب و رهاسازی 10 میلیون مترمکعب از سد اق چای . یعنی ورودی از موجودی بیشتر بوده ولی تو دریا چه بلایی سرش امده خدا داند !
این پل مزاحم وسط دریاچه و خاکریزی مزاحم دو طرفش را که در زمان آقای احمدی نژاد کامل شد، جمع کنید تا دریاچه خشک نشود. می نمی دانم کدام عقل سلیمی این طرح را ایختراع کرده است. می شد به جای خاکریزی در این ابعاد که از کره ماه هم دیده می شود با چند پایه که جریان آب را مختل نمی کند هم این کار انجام داد. گند زدیم.
سلام
در صفر ها دقت نکرده اند
در پاراگراف چهرم حجم آب دریاچه ارومیه را 3 میلیون متر کعب گفته اند
در پاراگراف آخر اشتره به 800 میلیون متر مکعب.
حجم فعلی دریاچه ارومیه چندین میلیارد متر مکعب هست.
میلیون و میلیارد را اشتباهی اعلام کرده اند
تمام واحدهای ارقام توی گزارش غلط هستن... خیلی بی دقت و مسحره اید.....
«مساحت کنونی دریاچه ارومیه را ۲ میلیون و ۷۴۱ کیلومترمربع»
باسلام
مساحت دریاچه ارومیه از مساحت کشور بیشتر شده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آقای ساعی محترم اگر کارشناس باشند وای به حال مردم عادی غیر کارشناس. کارشناس محترم آقای ساعی عزیز بهتر است استعفا بدهند. ایشان هنوز فرق بین متر و کیلومتر را نمی دانند. مساحت ایران 1.6 میلیون کیلومتر مربع است و مساحت دریاچه ارومیه ۵۲۰۰ کیلومتر مربع است.
دریاچه ای که سه میلیون متر مکعب اب داشته باشد و مساحت ان 2 میلیون و هفتصد هزار کیلومتر مربع(یک و نیم برابر ایران) عملا خشکی محسوب می شود
حالا فهمیدین اگه هر سال حق آبه دریاچه رو وزارت نیرو بالا نکشه و بخاطر سود بیشتر اب رو پشت سد نگه نداره دریاچه زنده میمونه. شما دو هفته فقط سدهاتون رو بازکردید 45 سانت بیشتر شده. اگه هر سال 3 ماه سدها رو بازکنید هم چشمه های پایین دست رودخانه ها فعال میشن. هم دریاچه به روزهای قبلش برمیگرده. اگه هم سیلی بیاد دیگه خطری متوجه مردم نیست. چون رودخونه ای که اب داشته باشه دولت توش خیابون نمیسازه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار