بازدید 7822

اولین اظهارنظر تیام پس از جدایی از استقلال

کد خبر: ۸۸۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 06 April 2019

مامه بابا تیام ستاره فصل گذشته استقلال تهران در مصاحبه ای طولانی با روزنامه البیان امارات به موضوعات مختلفی پاسخ داده و در مورد دلیل جدایی‌اش از استقلال سخن می گوید.

به گزارش تابناک ورزشی، در ابتدای مصاحبه مفصلی که روزنامه البیان امارات با مامه تیام مهاجم سنگالی باشگاه عجمان انجام داده، توضیحات زیر توسط این رسانه اماراتی ارائه داده شده که دلیل انتخاب امارات را به عنوان مقصد بعدی پس از باشگاه استقلال مشخص می کند.

« تیام که فعالیت حرفه‌ای خودش را در اروپا آغاز کرد و سپس وارد لیگ ایران شد، به دلیل تمایل خانواده‌اش فوتبال امارات را انتخاب کرد و به باشگاه عجمان پیوست. تمایل همسر و همچنین مادر تیام به زندگی در امارات موجب شد خیلی زود پیشنهاد عجمان را بپذیرد و با پرداخت مبلغی به باشگاه استقلال رضایتنامه خودش را دریافت کند.»
 تیام از حضور در امارات راضی است و اعتقاد دارد تاکنون عملکرد خوبی در عجمان داشته است. او در خصوص حضورش در امارات گفت: قبل از پیوستن به عجمان به همراه استقلال سفری به امارات داشتم. برای دیدار با العین به اینجا آمده بودم و خوشبختانه در پایان فصل پیشنهادی از لیگ امارات دریافت کردم که برایم ارزشمند بود. قبل از آن اطلاعات زیادی از فوتبال امارات نداشتم اما می‌توانم بگویم از حضور در اینجا خوشحالم. برگزاری مسابقات بسیار خوب است، امکانات مناسبی در اختیار داریم و همینطور رقابت‌ها جذاب است چرا که پیش بینی نتیجه هیچ مسابقه‌ای در اینجا آسان نیست. حالا فکر می‌کنم به اندازه کافی زمان داشته‌ام و می‌توانم توانایی واقعا خودم را در اینجا نشان دهم.


 
مهاجم سابق استقلال اضافه کرد: در آغاز فصل شروع بسیار خوبی داشتم اما بعد از آن مدتی موفق به گلزنی نشدم که فکر می‌کنم کاملا طبیعی بود. در واقع نیاز به زمان بیشتری داشتم چرا که وقتی به یک لیگ جدید می‌آیید تطبیق شرایط تا حدودی دشوار می‌شود. تا اینجا 6 گل برای عجمان به ثمر رسانده‌ام که می دانم عدد زیادی نیست و تلاش می‌کنم باز هم عملکرد بهتری داشته باشم و بتوانم به موفقیت تیم کمک کنم.
 
تیام در پاسخ به این سوال که برخی عقیده دارند در لیگ ایران و تیم استقلال عملکرد بهتری داشته، اضافه کرد: قبول دارم که در فصل گذشته عملکرد بهتری داشتم و تلاش می‌کنم به همان سطح آمادگی که در استقلال داشتم برسم. امیدوارم این شرایط برای من فراهم شود.

تیام با اشاره به ماجرای انتقالش از استقلال به عجمان گفت: خانواده کوچک من نقش زیادی در این موضوع داشتند. وقتی برای دیدار با العین به امارات آمدیم خودم و اعضای خانواده‌ام به این کشور علاقمند شدیم. در واقع خانواده از من خواستند شرایطی را ایجاد کنم که بتوانیم در امارات زندگی کنیم. همچنین تمایل داشتم بعد از حضور در ایران، ایتالیا، بلژیک و یونان تجربه متفاوتی در فوتبال داشته باشم و به همین دلیل امارات را انتخاب کردم. مادرم هم در این انتقال تاثیر داشت. ما از یک خانواده مسلمان هستیم و مادرم دوست داشت همچنان در یک کشور اسلامی زندگی کنم.

تیام سپس با این پرسش مواجه شد که چرا بدون توافق با باشگاه استقلال اقدام به پیوستن به باشگاه دیگری کرد، اینگونه واکنش نشان داد: علیرغم اینکه با باشگاه استقلال قرارداد داشتم و 12 گل در 13 بازی به ثمر رساندم و 7 گل در 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا زدم، اما تشویق خانواده و برخورد حرفه ای باشگاه عجمان که جا دارد به خاطر اطمینان و اعتمادی که به من داشتند، تشکر کنم، سبب شد تا شرایط انتقالم به امارات آسان شود. من از یکی از بندهای قراردادم را برای فسخ قرارداد با باشگاه استقلال استفاده کردم که می توانستم با پرداخت مبلغی جدا شوم و همین من را تشویق کرد که به باشگاه عجمان بیایم. من یک بازیکن حرفه ای هستم و واجب و لازم هست که بدون هیچ احساسی تصمیم بگیرم و کامل به این نتیجه رسیدم که بازی در امارات چیزهای زیادی به من اضافه می کند، چون فوتبال امارات را در لیگ قهرمانان آسیا در دیدار برابر العین دیده بودم. لیگ امارات یکی از قوی ترین لیگ های آسیا به شمار می رود و همین باعث شد تا پیشنهادی که از باشگاه عجمان رسید را خیلی راحت تر قبول کنم و نسبت به سایر پیشنهادهای آسیایی و عربی برای من برتری داشته باشد.

 

 

تیام در ادامه با اشاره به جوی که در امارات در مورد پذیرش راحت تر خارجی ها وجود دارد، بیان کرد: یکی از دلایل موافقت من برای امضای قرارداد دو ساله با عجمان به بازی با استقلال مقابل العین بازمی گردد، که حسن تعامل اماراتی ها را که قبلا شنیده بودم، از نزدیک دیدم و فهمیدم شرایط برای خارجی ها در امارات خیلی مهیا است. ضمن اینکه  نظام مندی خوب مسابقات و حرفه ای گری در باشگاه های اماراتی دلایل دیگری بود که من را به امضای قرارداد دو ساله تشویق کرد. همه این دلایل سبب شد تا من قرارداد دوساله امضاء کنم نه یک ساله. وقتی در امارات بازی کردم، تجربه ثابت کرد که تفاوت هایی که من حس می کردم، فقط حرف نبوده و این اعجاب بیشتری برای من داشت. تعامل خیلی خوبی در باشگاه عجمان است و همه مثل یک خانواده واحد هستیم. الان هم دیگر به اینکه 2 سال بعد چه اتفاقی می افتد، فکر نمی کنم و تمام تمرکزم روی قراردادی است که با باشگاه عجمان دارم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

ستاره نیم فصل دوم لیگ هفدهم در ترکیب آبی پوشان درباره دوری‌اش از تیم ملی سنگال توضیح داد: از زمانی که وارد لیگ ایران شدم و به استقلال پیوستم شانس حضور در تیم ملی را از دست دادم. ورود به لیگ ایران باعث دوری من از تیم ملی شد، چون تمرکز مربیان تیم ملی سنگال روی بازیکنان اروپایی است و بازیکنان سنگالی زیادی هم در دنیا وجود دارند. وقتی که در اروپا و یوونتوس بودم، ارتباطاتی با تیم ملی داشتم ولی وقتی از فوتبال اروپا خارج شدم، برقراری ارتباط سخت شده است. این وضعیت اما من را ناراحت نمی‌کند و یا مرا به فکر بازگشت به اروپا نمی اندازد. با آرامش خاصی فوتبالم را دنبال می کنم. از مسیری که طی کردم خیلی خوشحالم و الان از بودن در عجمان و قرارداد دو ساله ای که دارم، خوشحالم. حالا فقط به افزایش کیفیت فنی ام فکر می کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار