بازدید 4202
۲

بغداد سرمست از حاتم بخشی پادشاه سعودی!

این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه در میان کشورهای عربی است و قرار است به نام ملک سلمان بن عبدالعزیز در قلب بغداد نامگذاری شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 06 April 2019

عربستان قصد دارد یک مجموعه ورزشی را در بغداد پایتخت کشور عراق احداث کند.

به گزارش تابناک ورزشی، عصام دیوان نماینده وزیر ورزش و جوانان کشور عراق امر در کنفرانس مطبوعاتی که در رابطه با ساخت یک مجموعه ورزشی در بغداد برگزار شده بود با تایید این موضوع گفت:« عربستان مکلف به احداث یک مجموعه ورزشی بزرگ در عراق شده است.»

او درباره این مجموعه ورزشی گفت:« این مجموعه ورزشی شامل استخرها، سالن ها ورزشی و ورزشگاه ها در ابعاد و اندازه های مختلف است که قرار است تمامی ورزش ها در آن انجام شود. اگر این اتفاق بیفتد و این مجموعه ورزشی ساخته شود آن وقت عراق می تواند در سطوح منطقه ای و قاره و حتی در سطح جهانی میزبان مسابقات ورزشی باشد.»

این ورزشگاه قرار است در شهر بغداد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر ساخته شود جایی که اتوبان آن به بصره و از یک سو به کشور اردن راه دارد تا شرایط به گونه ای باشد که از همه شهرهای عراق بتوانند به آن رفت و آمد کنند. نماینده وزیرورزش و جوانان در ادامه گفت:«ما برای این ورزشگاه مناطق مختلفی را در نظر داشتیم اما در نهایت تصمیم گرفتیم در منطقه یوسفیه بغداد آن را بسازیم. ظرفیت این ورزشگاه هفتاد هزارنفر است و سالن هایی برای ورزش های بسکتبال ، والیبال و هندبال دارد. استخر و کلینیک ورزشی هم در این مجموعه افتتاح خواهد شد.» او افزود:« ما می خواستیم که ورزشگاهی با ظرفیت 120 هزارنفر را افتتاح کنیم که بزرگترین ورزشگاه خاورمیانه باشد، اما بعد تصمیم براین شد که با همان ظرفیت 70هزار نفر بزرگترین ورزشگاه عراق باشد.»

این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه در میان کشورهای عربی است و قرار است به نام ملک سلمان بن عبدالعزیز در قلب بغداد نامگذاری شود. این مجموعه آنطور که نماینده وزیر ورزش و جوانان گفت مسابقات مهمی را در بغداد میزبانی خواهد کرد. عراقی ها قصد دارند بعد از احداث ورزشگاه در شهرهای نجف، بصره و کربلا در دیگر شهرهای این کشور ورزشگاه هایی احداث کنند. آن ها برای میزبانی مسابقات کشورهای عربی و دیگر مسابقاتی که در سال های اخیر از میزبانی ها آن ها منع شده اند را در آینده می خواهند که این مستلزم به وجود آمدن شرایط امنیتی کامل در کل کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عراق با صاحبان و بانیان داعش خوب رفیق شده اند.
اقایون یاد بگیرن ، اگه قراره نفوذ داشته باشیم ، این راهشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر