بازدید 3719
۲

لاریجانی: آمریکا مانع کمک‌رسانی صلیب سرخ شد

کد خبر: ۸۸۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ 06 April 2019
رئیس مجلس تاکید کرد: در حاشیه اجلاس بین‌المجالس با روسای مجالس دنیا در جهت همکاری‌های اقتصادی مذاکره خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، علی لاریجانی پیش از عزیمت به کشور قطر جهت شرکت در اجلاس بین المجالس درباره این نشست بیان کرد: همان طور که می‌دانید قصد سفر کشور قطر شرکت در اجلاس بین المجالس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰۰ کشور در اجلاس بین‌المجالس شرکت می‌کنند، بیان کرد: این اجلاس مانند مجمع عمومی سازمان ملل است و فرصت بسیار مهمی در زمینه همکاری‌های همه‌جانبه بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر سال این اجلاس دوبار تشکیل می‌شود و این بار در کشور دوست و همسایه ما قطر تشکیل می‌شود که اهمیت بسیاری دارد و آن زمانی که صحبت بود در قطر برگزار شود، ما از آن حمایت کردیم.

لاریجانی ادامه داد: موضوعات مهمی در دنیا مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر و نحوه توسعه کشور‌ها وجود دارد که باید درباره آن‌ها گفتگو صورت گیرد، البته در کنار آن فرصتی است که باید رفتار رذیلانه آمریکا را تشریح کرد.

وی با اشاره به سیلاب‌های اخیر کشور بیان کرد: سیل در برخی از استان‌های ما به وجود آمده است و وزیر خارجه نااهل آمریکا در بیانیه‌ای مفتضحانه صحبت‌هایی را بیان کرد که نشان داد این‌ها با مردم ایران دشمنی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صلیب سرخ یک نهاد بین‌المللی است و بدون لحاظ مسائل سیاسی باید امدادرسانی کنند، اما آمریکایی‌ها حاضر نشدند صلیب سرخ به کمک سیل‌زده‌های کشور ما بیاید و این نشان‌دهنده آن است که آمریکایی‌ها با بدنه مردم ما مشکل دارند.

وی تاکید کرد: البته با پیامی که رهبری دادند مردم شتافتند و کمک کردند که نتیجه‌بخش هم بود و شما مشاهده کردید که نیرو‌های امدادی و هلال احمر چگونه به کمک سیل‌زده‌ها شتافتند.

لاریجانی بیان کرد: در این شرایط به اضافه دشمنی‌های آمریکا رایزنی ایران با همه رؤسای مجالس دنیا در حاشیه این اجلاس در جهت همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه جلسات مهمی را خواهیم داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
بابا این حرفها چیه اگر مردم نتوانند از پس یک سیل بر نیاند چه بدرد می خورند چرا ما چشممان به خارج است
خود صلیب سرخ اعلام کرده تحریمهای امریکا ربطی به کمکهای بشردوستانه نداره وایران هروقت درخواست کنه ما کمک میکنیم تازه اگه اینطوری باشه که این اقا ادعا داره چطوریه المان داره کمک میکنه؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل