بازدید 5812

ترامپ با مقامات ارشد پنتاگون جلسه گذاشت

کد خبر: ۸۸۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 04 April 2019

مقامات ارشد پنتاگون در دفتر کابینه کاخ سفید با رئیس جمهوری و معاون اول وی جلسه برگزار کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دن اسکاوینو مدیر شبکه های اجتماعی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه با انتشار یادداشت توئیتری، این خبر را مطرح کرد.

جزئیات بیشتری از این نشست و دستور کار آن منتشر نشده است اما پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع و ژوزف دانفورت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه فرماندهان نیروهای هوایی، دریایی و زمینی با دونالد ترامپ و مایک پنس تبادل نظر کرده اند.

این نشست در شرایطی انجام می شود که وزیران عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم به واشنگتن آمده اند تا در مراسم هفتادمین سالروز امضای این پیمان گرد هم آیند.

علاوه بر آن، برخی از انجمن های مردم نهاد و فعالان صلح در آمریکا از برگزاری نشست وزیران خارجه ناتو با توجه به تحولات ونزوئلا ابراز نگرانی کرده اند.

با ادامه حمایت های آمریکا از خوان گوایدو رئیس جمهوری خود خوانده ونزوئلا، شرایط در این کشور پیچیده تر شده است به گونه ای که مصونیت قضایی وی نیز از سوی دادگاه عالی ونزوئلا لغو شد.

پیش از این هم، رئیس دفتر گوایدو به اتهام طرح عملیات تروریستی علیه مقامات فعلی این کشور بازداشت شد که واکنش مقامات آمریکا را در پی داشت.

رئیس جمهوری آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا بارها از مفتوح بودن همه گزینه ها علیه دولت قانونی ونزوئلا سخن گفته اند و در آخرین نشست خبری نیز آبرامز اظهار کرد همه طرح های ممکن را به وزیر خارجه آمریکا ارائه داده است.

با این حال، روسیه و چین از نیکلاس مادورو حمایت کرده اند و مسکو بر ادامه حضور سربازان این کشور در کاراکاس که به درخواست دولت قانونی آن انجام شده است، تاکید دارد.

مسکو بر این عقیده است که در صورت خروج نیروهای نظامی آن از ونزوئلا، این کشور به سوریه ای دیگر تبدیل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس