بازدید 3699

زنگنه: تمدید توافق کاهش عرضه نفت دشوار نیست

کد خبر: ۸۸۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 03 April 2019

وزیر نفت پس از دیدار با وزیر انرژی روسیه با اشاره به نتایج خوب توافق کاهش عرضه نفت میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک گفت: تمدید این توافق دشوار نیست.

به گزارش «تابناک» به نقل از شانا، بیژن زنگنه وزیر نفت (دوشنبه ۱۲ فروردین‌ماه) در مسکو پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در جمع خبرنگاران گفت: تمدید توافق کاهش عرضه نفت میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ساده خواهد بود و این توافق تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: تا آنجایی که من می‌دانم، تمدید توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک دشوار نیست.

وزیر نفت تصریح کرد: در دیدار امروز با آقای نواک، توافق شد همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه به عنوان دو صادرکننده نفت تقویت شود.

زنگنه گفت: مذاکرات با طرف روس در دو محور شامل روابط دوجانبه ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی و شرایط بازارهای جهانی نفت خام برگزار شد.

وی با اعلام گفت‌وگوی دو طرف درباره تحریم‌های آمریکا افزود: ما گفتیم که سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت شامل ایران، ونزوئلا و روسیه شامل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا شدند و این مسئله سبب شده است در میان مدت و کوتاه مدت بازار نفت بی‌ثبات شود و این موضوع نگرانی مصرف‌کنندگان نفت را در پی داشته است.

وزیر نفت درباره ساز و کار مالی اروپا برای تسهیلات روابط مالی با ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز گفت: ما انتظارمان از اروپا بیش از این بود اما امیدواریم همین ساز و کار کنونی نیز فعال و موثر باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر