بازدید 3014

فوت یک گچسارانی براثر برخورد صاعقه

کد خبر: ۸۸۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 01 April 2019
یک گچسارانی براثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس جلال پوران فرد امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براثر بارندگی‌های امروز و برخورد صاعقه یک نفردر روستای خیرآباد از توابع شهرستان گچساران جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز ساعت ۱۴: ۳۰ دقیقه به مرکز اورژانس گچساران گزارش شد، گفت: بلافاصله آمبولانس اورژانس خیرآباد به محل اعزام شد.

پوران فرد با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی اورژانس به محل دسترسی نداشته‌اند، ابراز کرد: فرد صاعقه زده در کوه خیز خیرآباد توسط امدادگران نیرو‌های هلال احمر پیدا شد که هیچ‌گونه علایم حیاتی نداشت و جان خود را قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی از دست داده بود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: بر اثر تخلیه بار‌های الکتریکی مثبت و منفی در ابر‌ها رعد و صاعقه ایجاد می‌شود و اگر این تخلیه بین دو ابر باشد آذرخش یا برق و اگر بین ابر وزمین باشد صاعقه نامیده می‌شود که با جریان الکتریکی بسیار بالایی که دارد می‌تواند موجب مرگ انسان شود.

وی افزود: در هنگام صاعقه باید از قرار گرفتن در مکان‌های مرتفع، نزدیک درختان، اشیاء فلزی و آب، سیم برق هوایی، پرهیز کرد و از آن‌ها دور شد ودر صورتی که در اتومبیل هستید، در محل مطمئن توقف کرده و موتور را خاموش کنید و آنتن ماشین را پائین بکشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی