بازدید 4720

ابلاغ مقررات جدید تسهیلات ازدواج

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ درخصوص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را برای اجرا ابلاغ کرد
کد خبر: ۸۸۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳ 30 March 2019

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بانک مرکزی، براساس بند ”الف“ تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مقرر شده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۱‏/۱‏/۱۳۹۶ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند. 

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۸ سیصد میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنجساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است. بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: با توجه به تبصره مورد اشاره، موارد زیر لازم است توسط شبکه بانکی مدنظر قرار گیرد:

۱- پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرار دارد.

۲- تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ملزم به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری بوده و مبلغ تسهیلات مذکور برای هر یک از زوجین به میزان ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج ساله (۶۰ ماهه) و نرخ کارمزد ۴ درصد است.

۳- با عنایت به مفاد ماده ۵۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی (مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال و با رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات مذکور) هستند.

۴- رعایت سایر شرایط و ضوابط مندرج در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای دریافت تسهیلات مذکور الزامی است. همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر بانک متعاقباً اعلام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی