بازدید 26229
۶

مفتی مشهور وهابی: دیگر شیعیان را کافر نمی‌دانم!

کد خبر: ۸۸۷۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 26 March 2019

امام جماعت سابق مسجدالحرام و از مفتی‌های معروف وهابی به صراحت اعلام کرد که از نظر پیشین خود مبنی بر کافر بودن شیعیان عدول کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل ار فارس، «عادل بن سالم الکلبانی» امام جماعت سابق مسجدالحرام و از مفتی‌های معروف تکفیری پس از گذشت ده سال از فتوای تکفیر شیعیان، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که دیگر شیعیان را کافر نمی‌داند.

او در گفت‌و‌گو با شبکه «ام بی سی» عربستان سعودی، گفت: بله دیگر کسی را که بگوید «لا اله الا الله» تکفیر نمی‌کنم. هر شخصی که بگوید لا اله الا الله و از [گوشت] قربانی‌های ما مصرف کند و به سمت قبله ما بایستد، او مسلمان است.

این عالم وهابی در ادامه تأکید کرد: والله هیچ کسی مرا مجبور به داشتن این دیدگاه نکرده است.

او دلیل تغییر نظر خود را خواندن کتاب «تکفیر اهل الشهادتین» به نوشته «شیخ شریف حاتم العونی» دیگر مفتی وهابی اعلام کرد و گفت که در این کتاب احادیث زیادی دال بر عدم تکفیر مسلمانان از جمله سخنانی از «عبدالوهاب» آمده است.

الکلبانی در ماه می ۲۰۰۹ در گفت‌و‌گو با شبکه بی بی سی عالمان شیعه را کافر خوانده و گفته بود که آن‌ها حق داشتن نماینده در «هیأت عالی علماء» را ندارند که این سخنان در همان زمان با انتقادات شدیدی مواجه شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۶
این همه مرد و زن و کودکی که مثل گوسفند توسط وهابی ها و تکفیری ها سرشون در این ده سال بریده شد چه؟ این دنیا اگر حساب و کتابی داشت این شخص باید میرفت در دادگاه های بین المللی و به خاطر فرمان قتل این همه شیعه، این همه انسان محاکمه میشود.
خیلی لطف فرمودید. شرمنده کردید. خواهش می کنیم به همین شیوه پسندیده ادامه دهید و بیشتر مطالعه کنید. مطمئنم به دنیاهای زیباتری می رسید. ان شاالله
چه عجب !
شکرخداکه به سمت وحدت شیعه و سنی حرکت کرده است .
احتمالا نقشه جدید انگلیس برای مسلمانها است. ولی اگر راست بگه باید گفت خیلی مترقی دارن میشن این سعودیها.
الحمدلله ، باز هم جاي شكر دارد ؛ در هر صورت به ايشان پيشنهاد ميدهم با دقت بيشتري قرآن و كتاب صحيحين مسلم و بخاري و مستدرك امام نيشابوري و خيلي از كتب ديگر عالمان اهل سنت و كتابهاي تاريخي را بخوانند تا مشاهده كنند چقدر مطالب در تاييد علي بن ابيطالب و فاطمه زهرا و اهل بيت ايشان عليهم السلام وجود دارد ، باشد كه خداوند ايشان را هم عاقبت بخير كنند ان شاءالله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار