بازدید 19734
۵

معلولان چگونه می‌توانند کارت شناسایی معلولیت را دریافت کنند؟

کد خبر: ۸۸۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 24 March 2019

دریافت «کارت شناسایی معلولیت» از جمله ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون حمایت از حقوق معلولان است که به مشارکت اجتماعی و دسترسی بهتر آنان به امکانات جامعه کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، توسعه کمی و کیفی خدمات توانبخشی و مناسب‌سازی امکانات زندگی برای افراد معلول بیش از هر چیز منوط به این است که اقدامات لازم جهت شناسایی و تشخیص گروه های مختلف دارای معلولیت بر اساس عملکرد ناتوانی و سلامت صورت گیرد تا به تبع آن امکان به‌روزرسانی و توزیع عادلانه خدمات فراهم شود.

با توجه به اقدام حوزه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی در راستای اجرای صحیح ماده یک قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کمیسیون‌های پزشکی جهت اصلاح ساختاری و محتوایی، کارت شناسایی معلولان در قالب صدور کارت شناسایی معلولان به دو زبان فارسی و انگلیسی مشتمل بر اطلاعات هویتی و تشخیصی انجام شده است.

این اقدام می‌تواند به توسعه مشارکت اجتماعی و دسترسی به امکانات جامعه همچون دیگر شهروندان و افراد عادی جامعه برای گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کمک کند.

مراحل دریافت کارت شناسایی معلولیت:
١- بررسی درخواست اولیه در سامانه
٢- بررسی فرد با کد ملی در سامانه کمیسیون پزشکی و صدور کارت
٣- در صورت تایید معلولیت فرد در سامانه کمیسیون پزشکی، پیگیری از حراست جهت صدور کارت شناسایی معلولیت
۴- در صورت نبود فرد در سامانه کمیسیون، ارجاع به کمیسیون پزشکی جهت تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت
۵- ثبت در سامانه کمیسیون پزشکی و تأیید در سامانه
۶- ارجاع به حراست جهت صدور کارت شناسایی معلولیت
٧- صدور کارت شناسایی معلولیت
٨- تحویل به مددجو

لازم به ذکر است در تمام مراحل، از ثبت در سامانه کمیسیون پزشکی تا صدور کارت شناسایی معلولیت اطلاع‌رسانی مراحل توسط پیامک به فرد متقاضی انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
سلام مدت دو سال است که به تحت نظر اداره بهزیستی میناب هستم ولی هنوز هیچ مزایایی ومعشیتی ندادن وکارت معلولیت هم برای من نیامده از مقام محترم خواهشمندم پیگیری لازم انجام شود متشکر م
با سلام ۱۲سال در بهزیستی شهرکرد با معلولیت تأیید شده کمیسیون متوسط ولی تنها خدمتی که این مدت به بنده دادند دفترچه بیمه درمانی است والسلام
سلام.بیش از5سال است مددجوی بهزیستی هستم دوبارکمسیون پزشکی رفتم ولی هنوز کارت معلولیت ندادن.چندبارمراجعه کردم هربار بیثمر بوده.ممنون ازپیگیری شما.
من از بچگی لکنت دارم و تا حالا کارت معلولیت نگرفتم
کارت معلولیت پسر منم نداره ذهنی وجسمی شدید بهزیستی پرونده داره نمیدونم حق پرستاری به کی میدن به شماره ملی ۰ متولد ۷۹ ممنون میشم پیگیر باشین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار