بازدید 32551
چهارمین روز سیلاب در استان گلستان؛

استاندار گلستان برکنار شد / پیام رهبر انقلاب / کدام استان‌ها طی روز‌های آتی در معرض باران شدید و سیل هستند؟ / ۷۰ درصد آق‌قلا زیر آب / خسارت ۱۶۴۰ میلیاردی به کشاورزی گلستان

چهارمین روز ورود سیلاب به مناطق وسیعی از استان گلستان و مناطقی از استان مازندران، سمنان و خراسان شمالی در حالی تداوم دارد که پیش بینی‌های هواشناسی از بارش‌های شدید طی روزهای آینده حکایت دارد و این بارش‌های تازه، نگرانی‌های جدی را نسبت به تشدید وضعیت موجود در پی داشته است. در این شرایط، علاوه بر نیروهای هلال احمر، ارتش و سپاه، گروه‌های داوطلبی نیز با هماهنگی هلال احمر برای کمک به سیل زدگان فعال شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 23 March 2019

استان گلستان و بخش‌هایی از استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی، چهارمین روز است که سیلاب آنجا را در بر گرفته و همه دستگاه‌های مسئول و برخی گروه‌های داوطلب به دنبال امدادرسانی به این مناطق هستند. در این میان، غیبت برخی مسئولان کلیدی نظیر استاندار گلستان در محل حادثه، زمینه ساز انتقاداتی به میزبان مسئولیت پذیری نسبت به رسیدگی مسئولان محلی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ سامانه بارشی که از یکشنبه هفته گذشته وارد گلستان شده، باعث بالا آمدن آب رودخانه و پر و سرریز شدن سدهای استان مانند بوستان، گلستان و نرماب شده است. میزان بارش در برخی ایستگاه‌ها به 315 میلی‌متر هم رسید و این در حالی است که کل بارندگی متوسط استان در شرایط نرمال 450 میلی‌متر است؛ یعنی بالغ بر 60 درصد بارندگی سالیانه در 24 ساعت اتفاق افتاده است. با این بارش‌ها چهارده رودخانه اصلی در بالادست گنبد و بین راه هم رودخانه‌های تا حدفاصل گمیشان طغیان کردند. تصاویر هوایی از وضعیت شهر سیل زده آق قلا را در تابناک می‌بینید.

اکنون چهارمین روز ورود سیلاب به مناطق وسیعی از استان گلستان و مناطقی از استان مازندران، سمنان و خراسان شمالی در حالی تداوم دارد که پیش بینی‌های هواشناسی از بارش‌های شدید طی روزهای آینده حکایت دارد و این بارش‌های تازه، نگرانی‌های جدی را نسبت به تشدید وضعیت موجود در پی داشته است. در این شرایط، علاوه بر نیروهای هلال احمر، ارتش و سپاه، گروه‌های داوطلبی نیز با هماهنگی هلال احمر برای کمک به سیل زدگان فعال شده‌اند.

چهارمین روز سیلاب در استان گلستان؛ نیمی از آق‌قلا زیر آب / غیبت استاندار در بحرانی‌ترین زمان گلستان

در این میان، غیبت استاندار گلستان ـ که بحرانی‌ترین وضعیت را در میان استان‌های سیل زده دارد و در واقع قلب بحران محسوب می‌شود، اسباب شگفتی را فراهم کرد. وزیر کشور در واکنش به این غیبت گفت، استاندار گلستان در سفر خارجی است.

عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌و‌گوی تلویزیونی گفته است:‌ «استاندار گلستان بیش از یک ماه است، در خارج از کشور است.‌ ایشان قبل از نوروز تقاضای مرخصی داشتند، مشکل خانوادگی برای ایشان پیش آمده و ضرورت داشت، بروند. بنده هم به ایشان گفتم اگر احساس می‌کنید که مشکلی پیش نمی‌آید، بروید و با مرخصی ایشان موافقت کردم. ایشان هم گفتند که همه تمهیدات اندیشیده شده و مسئولان هستند و مشکلی پیش نخواهد آمد».

بیشتر بخوانید

در نبود استاندار، وزیر کشور به همراه برخی وزرا و مسئولان دیگر امروز به گلستان آمده‌اند تا بازدیدی هوایی از مناطق سیل‌زده داشته باشند. همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در بازدیدی از مناطق سیل زده به بررسی وضعیت منطقه و ابعاد خسارات و نیازهای عمومی پرداخت. پس از این بازدیدها و ارزیابی‌های اولیه، ­سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: «اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به چهار استان تحت تأثیر سیل برای ­اقدامات اولیه مدیریت بحران تخصیص یافت.»

حکم وزیر کشور برای سرپرست استانداری گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۰:۱۴

به رغم آنکه پیشتر خبر تعیین سرپرست برای استانداری گلستان منتشر شده بود، سخنگوی وزارت کشور از انتصاب مير محمد غراوى با حکم وزیر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: مير محمد غراوى با حكم وزير كشور به عنوان سرپرست استاندارى گلستان منصوب شد.

وی تصریح کرد: آقای غروی هم اکنون معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان است.

استاندار گلستان برکنار شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۲۳:۱۸

استاندار گلستان برکنار شد / هفتاد درصد آق‌قلا زیر آب / غیبت استاندار گلستان در بحرانی‌ترین زمان / شکافتن مسیر راه‌آهن برای دفع سیلاب / خسارت 1640 میلیاردی سیل به کشاورزی گلستان / پیام رهبر انقلاب

در جلسه مدیریت بحران استان گلستان که شامگاه شنبه برگزار شد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان را به عنوان سرپرست استانداری گلستان منصوب کرد. این جلسه با حضور وزرای نیرو، اقتصاد، راه و شهرسازی، بهداشت و نمایندگان مجلس گلستان برگزار شد. سیدمناف هاشمی استاندار گلستان در سیل اخیر به دلایلی نامعلوم استان را ترک کرده و همین امر گلایه مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی را در پی داشته است. لازم به ذکر است که هاشمی خود را به جلسه مدیریت بحران استان رساند و در آن شرکت کرد.

احداث سدهای مخزنی خسارات ناشی از سیل را کاهش داد
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۲۱:۳۴

رضا اردکانیان عصر شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده گلستان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز تأسف از سیل استان، اظهارکرد: در چند روز آینده با ارزیابی دقیق از وضعیت موجود، شرایط کنترل و مشکلات مردم رفع می‌شود. کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است و طبیعت این مناطق وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی شدید است. با توجه به این شرایط آب و هوایی باید آمادگی وقوع سیل را داشته باشیم و در حال حاضر استان‌های زیادی در معرض خطر هستند.احداث سدهای مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد و این کار هم با رعایت ملاحظات زیست محیطی و فنی در کشور ادامه خواهد یافت. تلاش می‌کنیم با توجه بیشتر به طبیعت سیلاب‌ها و اهتمام برای هموار کردن مسیر آنها و حفظ پوشش گیاهی خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها را کاهش دهیم.

کدام استان‌ها طی روزهای آتی در معرض باران شدید و سیل هستند؟
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۲۱:۲۴

از ابتدای امسال استان‌های مازندران و گلستان درگیر سیل بودند و خسارات سنگینی به این دو استان وارد شد. همچنین استان خراسان شمالی نیز تا کنون خساراتی از سیل را متحمل شده است. آمادگی مردم و دستگاه‌های مختلف پیش از سیل می‌تواند این خسارات را کاهش دهد. در پی پیش‌بینی وقوع بارش‌ باران در برخی استانهای غربی و جنوب غربی طی روزهای آتی هشدارهایی مبنی بر آماده باش دستگاه‌های مختلف و همچنین اطلاع مردم صادر شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود. طبق اعلام دستگاه‌های مختلف استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و خوزستان در روزهای آتی شاهد باران‌های شدید و در برخی از این استانها احتمال سیل وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان: بارش‌های سیل‌آسا از بامداد یکشنبه آغاز می‌شود

محمد ناصر هاشمی مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه در دو روز آینده شاهد ورود سامانه بارشی قوی به آسمان استان هستیم، افزود: پیش‌بینی می‌شود به صورت میانگین در لرستان با بارش بیش از ۵۰ میلی‌متری روبرو شویم. بر اساس اطلاعات در برخی از مناطق استان همچون پلدختر، رومشکان، جنوب خرم‌آباد، جنوب ازنا، شول‌آباد و سرشاخه‌های دز بارش بیش از ۸۰ میلی‌متری به وقوع بپیوندد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این سامانه بارشی فعالیت خود را از اوایل یکشنبه در لرستان آغاز می‌شود و سامانه وزش باد شدید بیش از ۸۰ کیلومتر، رگبار و صاعقه را خواهیم داشت. به هر حال باید دستگاه‌های مسوول و مردم آمادگی لازم را برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی را داشته باشند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز: احتمال بالا آمدن تراز آب کارون در محدوده شهر اهواز

علیرضا عالیپور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: دبی آب رودخانه کارون در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ است که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و اخطار مدیریت بحران پیش‌بینی می‌شود در اثر بارش‌های حوزه آبریز کارون در بالادست اهواز دبی رودخانه کارون به حدود ۲ هزار برسد که منجر به بالا آمدن تراز آب رودخانه در سواحل کارون شهر اهواز می‌شود. به میهمانان نوروزی که در سواحل کارون چادر برپا کردند و یا همشهریانی که از سواحل کارون به قصد تفریح استفاده می‌کنند هشدار داده می‌شود طی ۲۴ ساعت آینده تراز آب رودخانه کارون بالا می‌آید و احتمال طغیان رودخانه وجود دارد که منجر به غیرایمن شدن سواحل رودخانه کارون در شهر اهواز خواهد شد. قایق‌سواری در رودخانه کارون با توجه به پیچ‌هایی که در مسیر حرکت رودخانه ممکن است ایجاد شود قابل‌اطمینان نخواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان این‌که مردم هشدارها را جدی بگیرند، عنوان کرد: مردم حداکثر تا ۳ روز آینده از سواحل رودخانه کارون کاملاً فاصله بگیرند به همین دلیل محل‌های اسکان مسافران نوروزی افزایش ظرفیت داده شده است.  نمایشگاه دائمی بین‌المللی خوزستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است که امکانات مختلفی در این نمایشگاه مهیا شده و میهمانان می‌توانند ایام اقامتی خود را کاملاً ایمن سپری کنند. همچنین اماکن اقامتی آموزش‌وپرورش در مدارس شهر اهواز از دیگر گزینه‌های انتخابی برای میهمانان نوروزی است.

عالی پور با اشاره به امکان آب‌گرفتگی دوباره زیرگذرهای اهواز، اظهار کرد: زیرگذرها در ۴ نقطه پل سوم جنب پارک لاله، پل سلمان فارسی از سمت ساحل غربی، پل سوم از سمت ساحل غربی و زیرگذر شریعتی احتمال آب‌گرفتگی دارند و در جلسه مدیریت بحران اهواز مقرر شد برخی مجاری آب به سمت رودخانه یک‌طرفه شود و با تعبیه پمپ‌های سیار آب به سمت رودخانه تخلیه شود. از مردم تقاضا داریم از خودروهای تک‌سرنشین استفاده نکنند تا عبور خودروها به حداقل برسد و شاهد کاهش بار ترافیکی در سطح شهر به‌ویژه زیرگذرها باشیم.

 

اطلاعیه‌ شرکت آب منطقه‌ای کردستان: هشدار وقوع سیلاب در پایاب سدهای استان کردستان

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش‌رو؛ وقوع سیلاب در رودخانه‌های استان خاصه پایاب سدهای قشلاق سنندج، گاران مریوان، چراغ ویس سقز، سورال دهگلان و زیویه کامیاران بسیار محتمل است. به عموم مردم استان اعلام هشدار می‌شود تا از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها و مخازن سدهای مذکور امتناع و باغداران و کشاورزان در رعایت موارد ایمنی جدیت ورزند.

روابط عمومی آب منطقه‌ای کردستان در ادامه این اطلاعیه از مردم درخواست کرده است که از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پایین دست سدهای مذکور در چندروز آینده به طور جدی پرهیز کنند تا از بروز حوادث غیرمترقبه در اثر سیلاب‌های احتمالی و خطرات دیگر جلوگیری به عمل آید.

 

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه: منتظر بارش شدید باران در کرمانشاه باشید

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، از امشب تا اواخر روز سه‌شنبه، سامانه فعال بارشی جو استان را تحت تاثیر قرار داده، در بعضی ساعات سبب وزش باد شدید، بارندگی سنگین، رعدوبرق و در برخی نقاط رگبار تگرگ می‌شود. شرایط ناپایدار از اواخر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه و طی ساعاتی از بعدازظهر سه‌شنبه شدت بیشتری داشته؛ به طوری که بارش سبب آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و احتمالا در برخی نقاط جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها خواهد شد. از روز دوشنبه بارش علاوه بر ارتفاعات، در برخی نواحی سردسیر نیز به‌صورت برف مشاهده می‌شود.

خسروی از مسؤولان ذی‌صلاح خواست برای جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی تمهیدات لازم را در راستای اطلاع‌رسانی و اسکان مسافران نوروزی داشته باشند و همچنین به مسافران و میهمانان نوروزی توصیه کرد از  تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و هنگام رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند. لازم است که مسؤولان دستگاه‌های اجرایی پاک‌سازی کانال‌ها، آب‌گذر‌ها و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها و... حتما، در دستور کار داشته باشند

 

هشدار مدیریت بحران ایلام نسبت به وقوع سیل / دستگاه‌های امداد رسانی در آماده باش هستند

سعید کریمیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام، دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با توجه به احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی در روزهای یک شنبه و دوشنبه (چهارم و پنجم  فروردین) جاری در سطح استان ایلام ، می‌طلبد موارد ایمنی رعایت شود. شهروندان و مهمانان نوروزی از اسکان، توقف و رفت و آمد در حاشیه مناطق آبگیر، بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل بحران ایلام اذعان کرد: دامداران هم با توجه به این هشدار و اخطاریه از چرای دام در مناطق مستعد سیلاب و رعد و برق اجتناب کنند. هم استانی‌ها و مسافرین نوروزی ضمن رعایت نکات ایمنی و در صورت مواجهه با حوادث احتمالی با نیروهای امدادرسان هلال احمر و فوریت‌های پزشکی تماس حاصل کنند. از عصر امروز شنبه و در راستای کمک به حادثه دیدگان احتمالی، نیروهای خدمات‌رسانی شامل پلیس راه، حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و تمامی دستگاه‌های ذیربط افزایش خواهد یافت.

برخورد با مسئولان خاطی سیل اخیر گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۲۰:۵۶

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان عصر شنبه در حاشیه بازدید از شهر سیل زده آق قلا اظهار کرد: روسای دادگستری ها و دادستان های مناطق سیل زده پس از فروکش کردن سیلاب، کوتاهی های احتمالی مدیران را بررسی و برای مدیران متخلف پرونده تشکیل دهند.

وی افزود: هر چند امکانات، مردم و مسئولان برای کمک به مردم گرفتار در سیل بسیج شده اند و شبانه روز پای کار هستند اما نبود مدیریت واحد و جامع برای کنترل سیلاب محسوس است. دستگاه قضایی پس از پایان این بحران، مدیرانی را که نتیجه کوتاهی و سوء مدیریت آن ها خسارت به مردم را تشدید کرد تحت پیگرد قرار می دهد.

پیام رهبری درباره سیل ویرانگر در گلستان و مازندران
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۹:۰۵

در پی حادثه سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی با ابراز تأسف عمیق از خسارات وارده، بر کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی به امداد مردم آسیب دیده تأکید کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسمه تعالی

حادثه‌ی سیل ویرانگر در استان‌های گلستان و مازندران که خسارت‌های سنگین به خانه‌ها و مزارع وارد ساخته و لطمه‌ی سختی به شهر‌ها و روستا‌ها بویژه آق‌قلا وارد ساخته است موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد. کمک‌های مردمی و ورود دستگاه‌های عمومی به عرصه‌ی امداد و جبران خسارت‌ها وظیفه‌ی مهمی است که می‌تواند گوشه‌ای از آلام آن مردم عزیز را برطرف کند.

مردم عزیز خوزستان نیز همچنان درگیر بسیاری از مشکلات ناشی از سیل چندی پیش می‌باشند. همه وظیفه داریم به کمک سیل‌زدگان در همه‌ی استان‌های کشور بشتابیم. خداوند متعال به مردم عزیز ما بویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.

سیدعلی خامنه‌ای
۳ فروردین ۱۳۹۸

توزیع سبد غذایی و کمک نقدی برای مددجویان گرفتار در مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۸:۵۱

پرویز فتاح، از اختصاص سبد غذایی و کمک نقدی به خانواده‌های مددجویان سیل‌زده در استان‌های شمالی خبر داد و گفت: براساس تدابیر قبلی، منازل مددجویان امداد تحت پوشش بیمه حوادث است و تمام خسارات وارده به طور کامل جبران خواهد شد. امروز از کمک‌های مردمی و امدادی یک میلیارد تومان به خانواده‌های گلستانی پرداخت می‌شود و خانواده‌های یک‌نفره ۳۰۰ هزار تومان، دو نفره ۴۰۰ هزار تومان، سه نفره ۵۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۶۰۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۷۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. منازل مددجویان امداد همه ساله تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرد و بیمه حوادث بیمه منازل مسکونی مددجویان شهری ۳۵ میلیون تومان و منازل روستایی ۲۵ میلیون تومان است. همچنین بیمه اثاثیه منزل مددجویان شهر و روستا ۱۵ میلیون تومان است و با توجه به این امر، خسارات وارده از سیل به طور کامل جبران خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از توزیع بسته غذایی برای مددجویان گرفتار در سیل خبر داد و تاکید کرد: بسته‌های غذایی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان بین خانواده‌های آسیب‌دیده تحت حمایت خراسان شمالی در حال توزیع است. در پنج شهرستان گمیشان، گنبد، آق قلا، بندر ترکمن و آزادشهر در استان گلستان حدود دو هزار خانوار تحت پوشش امداد دچار آسیب و خسارت شده‌اند. همچنین در خراسان شمالی در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان حدود ۳۰۰ خانوار دچار آسیب و تخریب منازل شده‌اند. میزان آسیب منازل مددجویان در خراسان شمالی ۲۰ تا ۱۰۰ درصد گزارش شده است و ۲۳ روستای شهرستان راز و جرگلان دچار سیل شده‌اند. در سیل اخیر به مددجویان تحت حمایت در شهرستان‌های سیمرغ، ساری، جویبار، میان‌دورود، سوادکوه، نکا و بهشهر خسارت وارد شد که بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های سیمرغ و ساری بوده است.

وزیر کشور: مدیریت سیلاب را پشت سر گذاشتیم
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۸:۰۳

وزیر کشور پس از بازدید از مناطق سیل زده، در جلسه مدیریت بحران آق قلا در گلستان تأکید کرد: مرحله اول که مدیریت سیلاب بوده را پشت سر گذاشتیم، اکنون در مرحله دوم که خدمت رسانی است قرار داریم و سپس برای مرحله سوم که ساخت و ساز است آماده می شویم و باید هرچه سریع‌تر تمام منازل آسیب دیده حتی خانه‌های گلی بازسازی و بهسازی شوند.

با اسکان اضطراری سیل زدگان در اماکنی چون سالن‌های ورزشی و مدارس، سیل زدگان کمی آرامش گرفته‌اند.

سفر مسئولان کشوری به مناطق سیل زده به منظور بررسی میدانی خسارات وارده و چگونگی خدمت رسانی سریع‌تر و بهتر به سیل زدگان ادامه دارد.

«گنبد قابوس» در محاصره سیل
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۷:۵۷

تصاویری از «برج قابوس» در محاصره سیل جاری شده در استان گلستان منتشر شده است، با این حال ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان می‌گوید:‌ استان گلستان با بارندگی شدید و بی‌سابقه‌ای در دوره یک هزار سال اخیر مواجه بوده است، ۲۲۰ میلی‌متر بارندگی در ۳۲ ساعت که با طوفان شدید همراه بود، بنابراین طبیعی است آب به آثار تاریخی سرایت کند. ما هم نگران این وضعیت بوده‌ایم. با آقای طالبیان، معاون میراث فرهنگی در این‌باره هم صحبت کردم. ایشان با توجه به مشورت‌هایی که گرفته بودند گفتند خطر قابل توجهی نیست.

او درباره وضعیت گنبد قابوس با توجه به فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده که این برج را در محاصره سیل با نفوذ رطوبت در پایه‌های آن نشان می‌دهد، توضیح داد: شهر گنبد قابوس با آب‌گرفتگی مواجه است نه سیل. برج چون در ارتفاع واقع شده در امان مانده و آسیب جدی ندیده است، فقط آب به حریم آن وارد شده است. امروز شرایط شهر گنبد قابوس طبیعی اعلام شد و سطح آب در بیشتر شهر فروکش کرده است. حتی در زمان بازدید از وضعیت این برج شاهد حضور گردشگرانی بودم که بدون مشکل بازدید خود را انجام دادند.  بازدید از برج قابوس از امروز به روال عادی برگشته است و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

بسیج ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده استان گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۷:۰۸

در پی بارندگی های چند روز اخیر که منجر به وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گلستان و بروز خساراتی در این مناطق شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان گلستان خبر داد و گفت: همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده است؛ بر اساس یک دستورالعمل ثابت از ناحیه فرماندهی کل سپاه مجوز دائمی و ماموریت به کلیه یگان‌های سپاه در سراسر کشور ابلاغ شده که به محض وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تمامی واحدها و یگان‌های سپاه به امدادرسانی و کمک به مردم بپردازند و بر همین اساس از ساعات اولیه وقوع سیل در استان گلستان، تمامی یگان های سپاه مستقر در این استان به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی افزود: پایوران، بسیجیان و نیروهای وظیفه سپاه نینوا، نواحی مقاومت بسیج، تیپ مردم پایه نینوا ، یگان ۶۰ زرهی عمار یاسر و تیپ ۴۵ مهندسی جوادالائمه نیروی زمینی سپاه پس از وقوع سیل با حضور در منطقه به سرعت امدادرسانی در راستای نجات گرفتارماندگان در سیل و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر را آغاز کردند. واحدهای مهندسی، پشتیبانی و لجستیک سپاه نیزبا بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و مهندسی اعم از جرثقیل، کشنده، لودر، بلدوزر، پل کش و کامیونت اقدام به بازگشایی محورهای مواصلاتی و تخلیه مردم و نجات گرفتار ماندگان در سیل کردند. همچنین تعدادی قایق موتوری نیز برای امدادرسانی به گرفتار ماندگان در سیل در شهرستان آق قلا مورد استفاده قرار گرفت. در حوزه مردم یاری نیز جابجایی، انتقال و اسکان سیل زدگان در نقاط امن و نیز توزیع بیش از ۲۵۰۰ پرس غذای گرم و لوازم و ملزومات گرمایشی توسط سپاه نینوای استان گلستان انجام پذیرفت.

معاون اول رئیس جمهور وارد گلستان شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۶:۵۴

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری دقایقی پیش برای بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده و مراحل امدادرسانی به سیل‌زدگان دقایقی پیش وارد استان گلستان شد. در این سفر چند نفر از اعضای هیئت دولت نیز معاون اول رئیس جمهور را همراهی می‌کنند، جهانگیری ضمن بازدید از مناطق سیل‌زده در جلسه مدیریت بحران استان گلستان نیز شرکت می‌کند. پیش از این نیز رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و جمعی دیگر از مسؤولان برای بررسی وضعیت استان گلستان در سیلاب اخیر و تسریع در امدادرسانی وارد استان گلستان شده بودند.

وزیر نیرو وارد گلستان شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۶:۳۴

بعدازظهر شنبه، رضا اردکانیان وزیر نیرو در میان استقبال جمعی از مسئولان وارد گلستان شد. اردکانیان در این سفر بازدید از مناطق سیل زده گلستان و شرکت در جلسه مدیریت بحران را در دستور کار دارد. گفتنی است که در سیل اخیر گلستان به بخشی از تأسیسات برق استان خسارت وارد شد. لازم به ذکر است که وزیر کشور، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس مجلس، رئیس مدیریت بحران کشور و تنی چند از مسئولان کشوری برای بازدید از مناطق سیل زده وارد گلستان شدند.

چهارمین روز سیلاب در استان گلستان؛ هفتاد درصد آق‌قلا زیر آب / غیبت استاندار در بحرانی‌ترین زمان گلستان / شکافتن مسیر راه‌آهن برای دفع سیلاب / خسارت 1640 میلیارد تومانی سیل به کشاورزی گلستان

طبخ و ارسال روزانه 10هزار پرس غذای گرم به مناطق سیل‌زده
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۶:۲۰

حجت‌الاسلام مهدوی امروز در گفت و گو با فارس در گرگان با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع سیل در استان گلستان و شهرستان‌های شرق استان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خود را موظف به کمک به مردم شریف استان دانست، اظهار کرد: تمام امکانات و نیروهای خود را در حد توان برای کمک به مردم سیل‌زده در استان بسیج کردیم. در روز گذشته بالغ بر 2 هزار و 500 پرس غذای گرم از محل اجرای نیات واقفین برای تامین تغذیه سیل زدگان به شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان طبخ و ارسال کردیم. از امروز به صورت روزانه 10 هزار پرس غذای گرم طبخ و به شهرستان‌های سیل‌زده گمیشان و آق‌قلا ارسال خواهیم کرد. بدون شک تا رفع کامل بحران در شهرستان‌های استان گلستان در کنار مردم عزیز خواهیم ماند و آنها را تنها نخواهیم گذاشت.

خسارت 1640 میلیارد تومانی سیل به کشاورزی گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۵:۱۸

سید محمد موسوی - مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی - اظهار کرد: سیل به بخش کشاورزی استان گلستان ۱,۰۹۰ میلیارد تومان خسارت زده که از این میزان ۷۶۰ میلیارد تومان به زیربخش زراعت، ۱۵۰ میلیارد تومان به زیربخش آب و خاک و زیرساخت‌ها، ۱۲۰ میلیارد تومان به زیربخش باغبانی و ۶۰ میلیارد تومان به زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان خسارت وارد شده است.

وی سطح اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل گلستان را ۲۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی بالای ۹۰ درصد خسارت دیده‌اند و خسارت ۱۵۰ هزار هکتار دیگر بین ۳۰ تا ۶۰ درصد بوده است.

موسوی، عمده محصولات کشاورزی خسارت دیده استان گلستان را گندم، کلزا و جو عنوان کرد و گفت: سیل اخیر به بخش کشاورزی شهرستان‌های بندر ترکمن، گمیشان، آق قلا، گنبد کاووس، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در گلستان خسارت ۱۰۰ درصدی زده است و باقی شهرستان‌های استان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، خسارت سیل به بخش کشاورزی استان مازندران را ۵۵۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: میزان خسارت سیل به باغات مازندران ۲۶۶ میلیارد تومان، زیر بخش آب و خاک و زیرساخت‌ها ۱۱۵ میلیارد تومان، زیر بخش زراعت ۱۰۷ میلیارد تومان و زیر بخش‌های دام، طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان بوده است.

موسوی گفت: ۷۲ هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی زراعی و ۱۷ هزار و ۴۹۱ هکتار از اراضی باغی استان مازندران از سیل خسارت دیده‌اند. تلفات دام‌های سبک و سنگین استان مازندران ۲۳۳۰ رأس بوده و سیل به ۱۲ واحد مرغداری و ۱۰ واحد آبزی پروری این استان خسارت وارد کرده است.

موسوی تعداد شهرهای خسارت دیده استان مازندران را ۱۵ شهر عنوان کرد و افزود: بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان‌های سیمرغ، نکاء، ساری و میان‌دو رود وارد شده است. حدود ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی خسارت دیده در استان‌های گلستان و مازندران بیمه بوده‌اند.

سیل در آق قلا به روایت تصویر
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۵۰

ابعاد سیل در شهر مرزی آق قلا را به روایت تصویر می‌بینید.

نماینده کلاله: خانه‌های مسکونی مناطق درگیر سیل و رانش بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده‌اند!
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۴۴

شهرام کوسه غراوی نماینده مردم کلاله، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت در مجلس شورای اسلامی به مهر گفت: عمق فاجعه سیل در گلستان بیشتر از آن چیزی است که از سوی مسئولان اعلام می‌شود. خانه های بسیاری از اهالی شرق و شمال گلستان تخریب شده است و مناطق سیل زده نیازمند توجه جدی تر مسئولان هستند. در حالی که اهالی شهرهای گنبدکاووس، سیمین شهر، آق قلا و … درگیر سیل هستند بسیاری از اهالی شرق استان به ویژه در شهرهای مینودشت و گالیکش درگیر رانش شده اند.

وی با بیان اینکه راه های مواصلاتی شرق استان بازگشایی شده است، اضافه کرد: هنوز آمار دقیقی از خسارت های وارد شده ناشی از سیل و رانش در گلستان ارائه نشده است اما حجم تخریب خانه های مسکونی شهری و روستایی بسیار بالا است. خانه های مسکونی مناطق درگیر سیل و رانش بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده اند. هرچند مسئولان قول هایی برای پرداخت خسارت داده اند اما نیاز است با سرعت ریز خسارت وارده برآورد و بررسی شده و پرداخت شود.

هفتاد درصد شهر مرزی آق قلا گلستان همچنان زیر آب است
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۴۱

امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان مرزی آق قلا گفت: با وجود تلاش فراوان نیروهای امدادرسان در رفع مشکلات ناشی از سیل و روان آب ناشی از سرریز شدن سدهای منطقه، حدود 70 درصد سطح شهر به زیر آب رفته و همچنان در محاصره سیل است. علاوه بر شهر 14 روستای آق قلا نیز در محاصره کامل سیل قرار داشته و نیازمند امدادرسانی هستند. برخی از این روستاها تخلیه شده و برخی دیگر هم به دلیل دشواری در استفاده از منازل در حال تخلیه است. به برخی از این روستاها به صورت هوایی امداد رسانی شده و اقلام مورد نیاز با استفاده از بالگرد در اختیار آنان قرار می گیرد. ساکنان مناطق شهری و روستایی آق قلا که منازل خود را به دلیل خسارت ناشی از سیلاب تخلیه کرده اند در روستای محمدآباد و نمایشگاه بین المللی گرگان با امکانات مورد نیاز و کافی اسکان داده خواهند شد.

نقاط بیشتری از راه آهن گرگان به اینچه برون شکافته می شود
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۲۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان آق قلا دستور داد، در صورت نیاز برای تخلیه زودتر سیلاب و کاهش ارتفاع آب در آق قلا، نقاط بیشتری از مسیر راه آهن شکافته شود.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی با بیان این در شرایط کنونی امدادرسانی و کنترل سیلاب در اولویت است، تصریح کرد: با فروکش کردن سیلاب، اهمال و کوتاهی‌های احتمالی که سبب تشدید خسارت ها و سیلاب شده است بررسی و با مسئولان متولی برخورد قضایی می شود.

تصاویر هوایی از وضعیت شهر سیل‌زده آق‌قلا
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید : 1122
امدادرسانی به بیش از ۳۷ هزار حادثه‌دیدۀ سیل در گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۰۷

علی‌اصغر پیوندی گفت: از تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۷ تا صبح دوم فرودین ۹۸ به ۳۷ هزار و ۳۶۳ حادثه‌دیدۀ سیل در استان گلستان امدادرسانی شده است. از این تعداد، شش هزار و ۲۴۷ نفر اسکان موقت داده شده‌اند و تا این لحظه شش هزار و ۱۲۸ بسته مواد غذایی بین حادثه‌دیدگان سیل توزیع شده و امدادرسانی‌ها همچنان ادامه دارد.

پیوندی همچنین در حساب کاربری خود در توئیتر، از یاری‌رسانی ارتش و سپاه در مناطق سیل‌زده خبر داد و نوشت: با توجه به نیاز منطقه سیل‌زده به ماشین‌آلات سنگین، ارتش و سپاه نیز به یاری ما در استان گلستان آمده‌اند. امیدوارم به‌زودی با همکاری همه دستگاه‌های امدادی، منطقه سیل‌زده گلستان نیز از وضعیت بحرانی خارج شود.

 

حجم سیلاب اخیر بیش از ظرفیت مخازن سدهای استان گلستان بود
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۰۴

علی نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: با صدور اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، تشکیل جلسه کمیته مدیریت بحران شرکت و ارزیابی زمان عبور آب در مسیر رودخانه گرگانرود از سراب تا پایاب، و به منظور جلوگیری از تداخل سیلاب و آب خروجی از سد، براساس ظرفیت رودخانه در طول مسیر پس از اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها اقدام به رهاسازی آب از سد گلستان با ظرفیت 50 متر مکعب در ثانیه برای مدت 24 ساعت شد. و ساعاتی قبل از آغاز بارندگی دریچه سد مذکور مسدود و موضوع نیز دوباره اطلاع‌رسانی شد اما به علت حجم زیاد بارش‌ها ، در مدت 3 روز، حجم سیلاب بیش از ظرفیت مخازن سدهای استان ایجاد شد و در 24 ساعت اولیه در نقاطی از استان 318 میلی متر بارش گزارش شده، در حالی‌که کل متوسط بارندگی استان در سال، 450 میلی متر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: این بارش‌های اخیر به صورت محلی و نقطه‌ای نبوده و در تمام نقاط استان رخ داده، به ویژه در شرق استان که تا اول فروردین 98 نیز بارش‌‎ها ادامه داشت و همین موضوع سبب ایجاد حجم عظیم رواناب شد و دبی اوج سیلاب ورودی به سد گلستان بیش از 700 متر مکعب بر ثانیه محاسبه و در سد بوستان بالغ بر 230 متر مکعب بر ثانیه اندازه گیری شد. همه رودخانه‌های پایین سد گلستان و سد وشمگیر نیز همزمان با رودخانه‌های بالادست این سدها، دارای سیلاب زیاد بوده‌اند و رودخانه گرگانرود از محل شهر گنبد توان عبور بخشی از سیلاب ایجاد شده در اثر بارندگی را دارد و ظرفیت رودخانه به طرف پایین‌دست نیز کاهش می‌یابد حداکثر ظرفیت ایمن آب در بستر رودخانه گرگانرود حدود 120 متر مکعب در ثانیه در شهر آق‌قلا است، در حالی‌که حداقل دبی اوج سیلاب بعد از وشمگیر حداقل 440 متر مکعب در ثانیه بوده است.

نگرانی از بروز بیماری‌های واگیر در مناطق سیل‌زده گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۰۲

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور ظهر امروز در بازدید از محل اسکان اضطراری مردم سیل‌زده شهرستان آق‌قلا اظهارداشت: فوریت‌های پزشکی و اورژانس عملکرد خوبی در سیل اخیر داشتند. اورژانس هوایی استان به رغم شرایط آب و هوایی نامناسب، توانست حداقل 6 نفر را از مرگ حتمی نجات دهد. اتوبوس آمبولانس به عنوان یک درمانگاه سیار در محل اسکان اضطراری سیل‌زدگان فعال است و خدمات پزشکی به مردم می‌کند. رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از بروز بیماری‌های واگیر موضوع مهمی است که باید از اکنون به دنبال حل آن باشیم. باید تلاش کنیم بیماری‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده ایجاد نشود.

فرد بستری در بیمارستان بر اثر وقوع سیل نداریم
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۴:۰۰

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه روند ارائه خدمات دارویی و درمانی به سیل‌زدگان استان گلستان مطلوب است، گفت: اکنون بازدیدی از وضعیت اسکان اضطراری سیل‌زدگان شهرستان آق‌قلا که در چهارنقطه روستای محمدآباد اسکان داده شده‌اند بازدید کردیم که خوشبختانه وضعیت درمانی مطلوب است. در حال حاضر فرد بستری در بیمارستان بر اثر وقوع سیل نداریم و دو مورد فوتی که گزارش شده در سر صحنه اتفاق افتاده است. داروهای بیماران خاص در محل اسکان اضطراری سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

خسارت سیل به بیش از 6 هزار واحد مسکونی در مازندران
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۳:۵۹

بارندگی شدید در مازندران که به جاری شدن سیلاب در چند شهرستان مرکزی و شرق این استان انجامید به طوری که 6 هزار و 200 واحد مسکونی خسارت دیده‌اند، همچنین مسدود بودن راه روستایی و رانش و ریزش بزرگترین مشکل پس از سیل در این استان محسوب می شود. بر اساس این سیلاب تا کنون 12 شهرستان تحت تاثیر قرار گرفتند که اوضاع در میاندورود، سیمرغ، جویبار، ساری، بهشهر و بابل همچنان بحرانی است.

طغیان رودخانه‌ها موجب شکسته شدن پل و آسیب جدی به ابنیه ها شده و خسارت زیادی به بار آورده است.، بسیاری از راه‌های روستایی به دلیل رانش‌های مکرر مسدود است و وضعیت مناسبی ندارند. ریزش سنگ و رانش در محورهای هراز و فیروزکوه نیز تمام نشدنی است و با وجود تلاش زیاد راهداران، این مناطق برای رفت و آمد کمی ناامن است و مسئولان نسبت به این امر هشدار داده‌اند. در همین راستا، محورهای مواصلاتی مازندران به دلیل ریزش سنگ و درخت به وسط جاده، بارها مسدود و پس از آن با عملیات راهداری بازگشایی شد. طی چند روز گذشته براثر ریزش کوه در مسیر راه آهن شمال در محدوده زیرآب- شیرگاه در استان مازندران، شرکت رجا تمام بلیت های مسافران نوروزی در این مسیر را لغو کرد.

لحظات سرریز شدن سد «وشمگیر» در استان گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۳ - ۱۳:۴۳

ظرفیت سد «وشمیگر» در استان گلستان به دلیل بارش‌های شدید روزهای گذشته و ورود آب ناشی از سرریز شدن دو سد «بوستان» و «گلستان» پر و سرریز شده و بنا بر تصمیمات مدیران استان گلستان برای پیشگیری از شکستگی سد، آب سد در مقاطع مختلف رهاسازی شد که این امر باعث بروز سیلاب در روستاها و شهرهای حاشیه گرگانرود شد. لحظات سرریز شدن سد «وشمگیر» در استان گلستان را می‌بینید.

تعداد بازدید : 1523

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۷
چه کسی مجوز بریدن درختان جنگلها رو داد؟
کیا با طرح تنفس جنگل مخالف بودن
همونها حالا میگن این امتحان الهیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
اسامی رو بگم تابناک سانسور می کنه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
کسانیکه از بریدن بی رویه درختهای جنگل سود بردند ومی برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
جالبه یه جا که تو کشور سیل میاد آقایون پشت بندش اخطار قرمز می دن برای سراسر کشور .
البته این کار اقایون مسبوق به سابقه است
از جناب نجار رییس ستاد بحران چه خبر
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
مسئولین ما فقط بلدن حرف بزنن کت شلوار بپوشن موبایل و یجوری خاص دستشون بگیرن و.......
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
پیش بینی فاجعه های هوا شناسی مشگل تر از پیش بینی زلزله و سونامی است.
آنچه مهم است کمک های ارکان های مسئول مانند حلال احمر و ارتش حین وبعد از واقع میباشد که در کشور ما ضعیف است.
چرا خانواده مسئولین ما همه در خارج هستند؟ این است انقلابی بودن؟ این است مردمی بودن؟ چرا مردم متدین با مسئولین اینچنینی برخورد نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
متاسفانه بعد همین مسولین در مراسم و تظاهرات از همه بلند تر شعارهای مرگ بر غرب و اروپا و آمریکا میدهند !!؟؟
یعنی بزرگترین مشکل ما تظاهر به انقلابی بودن اکثر مسولین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
انقلاب کردند که بروند خارج
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
این چه مشکل خانوادگی است که با خارج رفتن به مدت 30 روز هنوز حل نشده.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
کفن پوشان فقط برای چهارتا تار موی دختران این مملکت بیرون میان ولی برای مسئولین نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
ننه من غریبم بازی در نیارید. این دولت منتخب خودتون هست. شما باید کفن بپوشی بیای بیرون جیگر. الان هم که یه تار مو نیست. جایی ازشون نمونده که بیرون ننداخته باشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
برای اینک از خارج آوردنشون
استاندار گلستان در کانادا تشریف دارند. کاری دارید باهاشون بعد از عید انشالا از سفر پیست اسکی ویستلر بر می گردند به عرضشان برسونید. با تشکر
پاسخ ها
سید محراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
منصف باشیم استاندار کانادا نرفته بلکه جهت مداوا سوئد رفته وی از ماه قبل قرار بوده برکنار بشه اما فرد مورد نظر هنوز یافت نشده دلیل محرمانه را می خواهید اینه که در استان کسی توانمند نیست مدیر استانداری بشه باید از استانهای مجاور بیاورند تا بتوانند هنوز بر استان نوپا مدیریت کنند و افراد ه استانی خود را معاونان استانداری کنند مانند خود مناف هاشمی درست است که وی جانباز شیمیایی است ولی معاونانش از استان خودش ( مازندران ) است و گلستان براش مهم نیست زیرا ما ایرانی ها فقط منافع شخصی بعد خانواده بد محل بعد وابستگان بعد همشهری بعد هم استانی بعد در مرحله اخر کشور است
گلستان را سيل ميبرند مسولين كشور در در خوشگذراني اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
آن هم در بلاد کفر .
مسئولیت گریزی استاندارروحانی نمونه ای کل این دولت فشل است من از درخواست کنندگان تکرار نمیگذرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
بقیه استاندارای دولت های دیگه چه گلی به سرمون زدن که این بزنه
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
دولت روحانی ناکارآمده مثل خیلی از بقیه مسئولان
هلال احمر با بودجه چند هزار میلیارد تومان در سال الان کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
البته چند برابرش را بنیادها و نهادهای مثلا فرهنگی میگیرند و هیچی به هیچی
سیل در شمال

روحانی در سفر تفریحی جزایر جنوب!!!!
سیل در شمال

روحانی در سفر تفریحی جزایر جنوب!!!!
برای کشور و مردم با این مسولان باید خون گریست .
کاش ما هم میتونستیم بخاطر مشکلات خانوادگی ۱ ماه مرخصی بگیریم بریم خارج!!
خانواده استاندار خارج زندگی میکنن؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
خودشون خوب میدونند اینحا چه گندی زدند . برای همین خانواده هاشون رو فرستادند خارج .
چرا نباید در طراحی راه اهن در یک سیلاب دشت مسیر و گذر لازم برای عبور سیلاب طراحی نشده این اصول ابتدای ترین
مسایل مهندسی است
چرا لایروبی مصب رودخانه ای که هر چند یکبار سیلابی میشود نباید از قبل صورت گرفته باشد و اعتبارات دولتی برای توسعه سد سازی و راه اهن بقول معروف بین المللی با طراحی ضعیف هزینه شود وزارتین نیرو و راه و شهر سازی و وزارت کشور در این بحران عدم کارایی خود را نشان دادند و حداقل التیام بر الام مردم استعفای وزرای مربوطه است
امیدواریم باعوامل ابگیری سدها پیش ازموعدمقرربرخورد شود هم چنین درتابستان اب رافقط به زمین های بالای سد اختصاص می دهند اینطور نباشد که سودش برای زمین های بالای سد باشد وسیل وخرابی برای زمین های پایین سد
الان ونیزن
عروس رفته پاریس گل بچینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
مثلا ایشان اگر بودند ، فکر میکنید که کاری از دستشان بر می آمد؟؟
مشکل خیلی اساسی تر از اینهاست
گلستان رو آب برده ، استاندار خارج از کشور دقت کنید خارج از کشور داره مشکلات خانوادگیشو حل و فصل میکنه :)))))
مشکلاتشونم با کلاسه ، حتما باید برن خارج حلشونن کنن ، مصادفم شده با ایام عید :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
انسان ازین همه هم زمانی اتفاقی سخت متعجب میشه
بعد از چند روز که از سیل میگذره:

تازه تابناک تیتر ویژه سیل میزنه
تازه وزیر کشور میره اونجا
تازه معلوم میشه استاندار خارجه
تازه آقای روحانی تلفن میزنه
تازه آقای جهانگیری قراره بره اونجا

پس مردمی که قراره براشون بحران پیش بیاد، لطف کنن این بحرانها رو بگذارن بعد از تعطیلات. چون توی تعطیلات مردم که توی مسافرتن زیاد خبردار نمیشن مسئولان هم نیازی نیست برای نمایش کاری بکنند! البته زمان انتخابات هم خیلی مناسبه!
پاسخ ها
سراب
| France |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
حالا بیا ببین سیل نمایشها شروع شده همه جان برکف شدن
استاندار گلستان مشکل خانوادگیشو در خارج از کشور حل میکنه؟
آقای وزیر عزلش کن
ما که جز نفرین کاری ازمون برنمیاد ازماست که برماست
قوه قضاییه باید بررسی کنه و مسئولانی که در مورد این سیل کوتاهی کردند رو بازخواست بکنه و اگر تقصیری داشتند باید طبق قانون باهاشون برخورد بشه. حتی ممکنه مجبور باشن از جیب مبارک خسارت بپردازند. مسئولیت که فقط برای لذت بردن از منافع پست و مقام نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
اول باید یقه کسانی را گرفت که با طرح تنفس جنگل مخالفت کردند
دوم کسانی که سرهای بی حساب زدند و در آبگیری آن اصول اولیه محاسبات ذخیره مخزن و اوضاع جوی و پیش بینی هواشناسی را نادیده گرفتند
سوم کسانی که ریل راه آهن را در یک دشت صاف و تراز و بارانی بدون زیر گذر آب ساختند
چهارم خود مردم که نمی توانند بصورت قانونی و مدنی اعتراضات خود را در خیابانها نمایش بدهند
قوه قضاییه پیگیری کنه و مسئولانی که قصور جدی داشتند رو بدون توجه به مسائل سیاسی و جناحی، بازخواست و حتی در صورت لزوم محاکمه کنه طبق قانون، باعث میشه که مسئولان بفهمند که کارشون فقط ریاست نیست و اگر کوتاهی کنند در مسئولیتشون عواقب داره براشون. اونوقت افراد ناکارآمد انقدر برای رسیدن به پست و مقام سر و دست نمیشکونن! هرچند امیدی به این حرفهایی که گفتم ندارم!
اینجااوضاع بحرانی خودمردم خودجوش درحال کمک رسانی وتخلیه مردم ازشهرهاوروستاها هستند ماگرفتارسیل شدیم خونه هارواب گرفته ازهموطنان میخام برای مادعاکنن
باب الکی شلوغ نکنین. الان سالهاست که مردم به فلاکت و ذلت افتادن، مگه مسئولین کاری کردن؟
آخی استاندار مشکل خانوادگی داره. مگه استاندارها هم میدون مشکل چیه!
تاسف باره که یک شخصی بعنوان استاندار تعیین شده که خانواده اش خارج از کشور هستند. بعد در هنگام یک سیل که باعث کشته شدن یک عده و بی خانمان شدن و مشکلات شدید برای عده زیادی شده، حتی چند روز صبر نکرده تا بعدش بره به «مشکلات خانوادگیش» برسه. یعنی اگر حتی واقعا برای مشکلات خانوادگی هم رفته باید برکنار بشه و دیگه هیچ پست مهمی بهش داده نشه.
مثل اینکه ایران برای یک عده از مسئولان شده فقط محل درآمد که ببرن اون رو خارج از کشور خرج کنند.
مردم خودشان بايد بفكر هم باشند وبهمديگر كمك كنند ازمسولينكشور خيري نيست اگر شر نباشد
"گمان کردم که با من هم دل و هم دین و هم دردی به مردی پا تو پیوستم ندانستم که نامردی"، از شهریار،
آنکه مگه این استاندار بودنش هم تاثیری داشت که نبودش داشته باشه..؟؟ کم ما مردم نباشه
کاری نمیتونن انجام بدن و منتظرن که ارتفاع آب کم بشه.به تماشا نشستن.کاش مردم مظلوم ایران هم به اندازه مردم سوریه ارزش داشتن و واسه آبادانی شهراشون دولت ایران مصمم واسه سازندگیش بود
ازاین دست مدیران ومسؤولین زیاد داریم واحتیاج به خانه تکانی است.
اميدوارم مسئولين فكر كنند در نوار غزه سيل اومده و با همون جديت امكانات و منابع اختصاص بدن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
فعلا مسئولان در حال برنامه ریزی ساخت ۲۰۰ هزار خانه در سوریه هستند
بی خیال جولان مهمتره
این استاندار و کارمندان دولت که خانواده انها در خارج کشورند به شغل دولتی چسبیده اند نه بخاطر خدمت به مردم بلکه برای تامین مخارج خانواده در خارج کشور با دلار ۱۳۰۰۰ هزار تومان
کل ایران را هم سیل و زلزله از بین ببره دولت روحانی عین خیالش هم نیست!
متاسفانه مجلس وظیفه اصلی خودش را فراموش کرده وگر نه می بایست دولت را استیضاح می کرد.
سیل در گلستان؛ سلبریتی ها در خانه!
وحید حاج سعیدی :/ سیل چند روز اخیر در استان گلستان، خسارات زیادی به ابنیه، زمین های کشاورزی و زیر ساخت های این استان وارد ساخت و شیرینی ایام نوروز را به کام مردم مهمان نواز گلستان تلخ کرد. با وجود فروکش کردن باران باز هم خطر مردم برخی از شهرها و روستاهای استان را تهدید می کند و معاون عمرانی استاندار گلستان از مردم شهرستان های آق قلا، ترکمن و گمیشان که منازلشان در مسیر و جوار رودخانه های قره سو و گرگان رود است خواست تا جای ممکن هرچه زودتر منزل خود را تخلیه کنند.
تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تنها نشان دهنده بخش کوچکی از خسارات وارد شده به مردم این دیار می باشد که با وجود کاهش بارندگی هنوز از حجم آبگرفتگی ها کم نشده است و خطر افراد زیادی را تهدید می کند.
هر چند این سیل و حجم فراوان بارش باران در این استان در سال های اخیر بی سابقه بوده است ، اما با وجود خسارات گسترده سیل و کمبود چادر، مواد خوراکی و سایر مایحتاج اولیه در این استان، خبری از گریه های جواد خیابانی و کمپین علی دائی و اعلام حساب توسط سلبریتی هایی که در حوادثی از این دست کاسه داغ تر از آش می شوند و با ژست های انسان دوستانه ادای خیرین نیکوکار را در می آورند، نیست و مردم این دیار کماکان روزها و شب های سختی را می گذرانند!
شاید سیل استان گلستان هنوز نتوانسته است احساسات این بزرگواران را جریحه دار کند یا دوستان در ایام نوروز دغدغه های نوروزی دیگری دارند که زمانی برای گرفتن عکس با خانه های محاصره شده با آب در روستاهای سیل زده گلستان ندارند! شاید هم حساب های مسدود شده شان بابت کمک های زلزله کرمانشاه هنوز گشایش نشده اند!
با وجود اینکه معرفی و تبیین سوژه برای گرفتن عکس های اینستاگرامی توسط سلبریتی ها ، زیره به کرمان بردن است و خود این بزرگواران در این امر ید طولایی دارند ولی ذکر این نکته ضروری است انداختن عکس یادگاری درون قایق امدادی و رساندن غذا به روستائیانی که در محاصره سیل قرار دارند، به عنوان یک عکس نوستالژیک و خاطره انگیز می تواند در نوع خودش منحصر به فرد بوده و لایک خور خوبی داشته باشد! البته نجات اسب های اصیل ترکمن گرفتار در آب و خشک کردن آنها هم شاید برای خانم بازیگر به یک خاطره به یاد ماندنی و هیجان انگیز تبدیل شود!
دردمندانه در این بین رسانه ملی نیز نقشی کاملاً منفعل و خنثی در پیش گرفته و نباید از این رفتار دوگانه این رسانه میلی گذشت که در حوادث غیر مترقبه مشابه با اعلام اقلام مورد نیاز و شماره حساب هموطنان را به عزم ملی جهت کمک به مردم سیل دیده فرا می خواند ولی در مخابره سیل گلستان چنین اراده ای در رسانه عریض و طویل صدا و سیما دیده نمی شود و دوستان تنها به اعلام خبر و پخش مصاحبه مسئولان استان بسنده کرده اند!
البته این یک روی سکه است و نگرانی بزرگتر نحوه برخورد و حمایت دولت از سیل زدگان و جبران خسارات های وارد شده به مردم بعد از پایان ماجرا است که جا دارد نمایندگان مجلس و مسئولان استانی با تمام قدرت در احقاق حقوق از دست رفته مردم بکوشند و نگذارند حق مردم استان تضییع شود.
در خاتمه به اطلاع ملت شریف و انسان دوست کشور عزیمان برسانم اوضاع در روستا ها و برخی شهرهای استان گلستان از حالت بحرانی نیز وخیم تر است و مردم به ترک خانه هایشان و رفتن به مکان های امن توصیه شده اند. در حال حاضر نیروهای امدادی هلال احمر، سپاه ، ارتش ، نیروهای بسیجی و برخی نهاد های مردمی در حال امداد رسانی خالصانه به مردم هستند که امید است با حمایت از آنها روند امداد رسانی شتاب و سرعت بیشتری پیدا کند. قایق، چادر، مواد خوراکی فاسد نشدنی ، آب معدنی ، پتو ، وسایل روشنایی و گرمایشی مورد نیاز بسیاری از هموطنان است تا از مهلکه جان سالم در ببرند.
حالا یک کم از پولایی که قراره بدید سوریه و عراق خرج مردم بدبخت خودمون کنید
مسئول خارج نشین ! مشت نمونه خروار است مسئولی که در این زمان بدرد مردمش نخورد باید برود و محاکمه شود پس معنی آتش به اختیار یعنی چه؟
روحانی در کیش و استاندار در فرنگ‌ و مردم در آب
آقای وزیر کشور
استاندار انقلابی چه مشکل خانوادگی توی خارج از کشور داشته؟
آقای وزیر کشور الان که استاندار توی این حال و روز استان گلستان در دسترس نیست مردم باید چه خاکی توی سرشون بریزن؟
وامصیبتا اینجاست نه توی امضای معاهدات بین المللی و احقاق حقوق اولیه زنان... آقای احمد خاتمی امام جمعه تهران الان بیا فریاد بزن .... اقای امام جمعه اصفهان کجایی که فریاد بزنی سر استاندار بگی غلط کردی رفتی خارج؟
شما از منبر رسول الله به مردم میگید غلط میکنید خلاف نظر شما رفتار کنن ما باید به کی بگیم اگه عرضه مملکت داری نداشتید غلط کردید مسول شدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
حرفت حسابی است
پایان خشکسالی را اعلام می کنم.
توجه امامان جمعه را جلب میکنم بخصوص مشهد مقدس .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
نترسید جمعه دیگر این بارندگی و سیل را به گردن بی حجابی و دسیسه های آمریکا خواهند انداخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
آخه چه ربطی داره....
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
مگر تا بحال مطالب و عمل ها با هم ربطی داشته اند!؟
مهمترین رسالت مسئولین گرانقدر ، فیلتر تلگرام و سایر شبکه های مجازی و اخراج عادل فردوسی پور از سیما بود که به نحو احسن انجام شد !!!
پولی نمونده که دیگه مسوولین همه را دادن به کشورهای اطراف
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
هنوز خیلی پول هست در غیر اینصورت به مقام صندلی با هزار چسب و آیه نمی چسبیدند!
حالا وقتشه که این عزیز رو تو این شرایط سخت تنها نزاریم، خدایی نکرده بیکار نمونه تو تین شرایط بد اقتصادی
این عزیز دل رو مدیر عامل شرکتی چیزی بکنین آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
نکند ایشان یکی از استاندار های باقی مانده احمد جون است!
انشاالله با کمک هلال احمر و همچنین ارتشیان وسپاهیان غیرتمند و همیشه در صحنه که مقام معظم رهبری عزیزمون هم شدیدا پیگیر هستند و دستورات لازم رو هم دادند و کمک‌های مردم فداکار و عزیز که نشون دادن توی این حوادث با همه کمبودها و گرانی ها همیشه ثابت کردند ایرانی هستند ،به زودی شاهد گلستانی از قبل زیباتر و آرامتر خواهیم شد.بهتر است که همیشه بجای ناراحت کردن و محکوم کردن دیگران به فکر نزدیک کردن همه و کمک به مردم عزیز و مهمان نواز گلستانی باشیم این انرژی های منفی جزء به حاشیه کشیدن مسائل و رنج این مردمان عزیز نتیجه ای ندارد. یا علی.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
هلال احمر !!!
چرا بسیاری از مسئولین دوتابعیتی هستند و فرزندانشان دربلاد کفر زندگی مینمایند؟ اگر ادعا و افتخار میکنند که در ایران، قوانین اسلامی را پیاده سازی‌ میکنند، چرا فرزندانشان را از موهبت بهره بردن از حکومت اسلامی بی نصیب میگذارند؟؟!! وفرزندانشان را را به کشورهای سکولار میفرستند در حالیکه مسئولین همیشه سکولاریته را امری مذموم میدانند؟.
جهانگیری قبلاً گفته بود که توان برکناری منشی خود را ندارد حالا پس از چند روز غیبت خود. رییس‌جمهور و استاندار. می تواند استاندار را برکنار کند
معاون دادستان محترم گفتن چهره های معروف حق ندارن پول جمع کنن برای کمک و مردم باید فقط به حساب هلال احمر یا کمیته واریز کنن و این افراد مشهور باید اول مجوز بگیرن وگرنه حسابشون مسدود میشه و پول به حساب هلال احمر و کمیته واریز میشه!
واقعیت اینه که خیلی از مردم به خاطر فساد گسترده در کشور به سازمانهای دولتی اعتماد ندارند و با این کار عملا جلوی کمک مردم به همنوعشون گرفته میشه. برای سوء استفاده یک عده نمیشه جلوی کمک همه رو گرفت. دادستان باید نظارتش رو بیشتر کنه و یا لااقل مثلا افراد مجبور باشن در یک سامانه بصورت اینترنتی حسابشون رو ثبت کنن و بتونن اینترنتی و سریع مجوز بگیرن.
سید مناف هاشمی یک سوپر مدیر است و استانداری برایش جای بسیار کوچکی بوده بهمین خاطر او را تغییر دادن تا در جای بزرگتر و مهمتر به او پست و مقام دهند حالا ببینید کجا قرار است به خدمت رسانی در حد اعلا به خلق اله قرار گیرد
امام جمعه ها همیشه قدرتشون از استاندار بیشتره اونوقت الان سگوت کردن؟پس امام جمعه گرگان کجاس الان؟؟؟؟؟
وزیر کشور ناکارامد = استاندار و فرماندار ناکارامد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
سیستم نا کار آمد است
معالجه خوشگذرانی تشریف بردند عزیز

بعدا دو تابعیتی خواهند شد
حتما پست بالاتری بهش داده می شه شایدم مسایل مربوط به اقامت تجاریشو در کانادا و استرالیا و اروپا حل کرده دیگه تشریف ببرند!!!!
اوج کارآمدی حضرات را از ابتدا در مواجهه ی با کوچکترین مشکلات خیلی خوب لمس کرده ایم.
خبر/
روحانی به تعطیلات در جزیره قشم پایان داد!

حسن روحانی رئیس‌جمهور که تعطیلات نوروز را در جزیره قشم به سر می‌برد، امروز به تهران بازگشت.98/1/6
اکثر مدیران مملکت دو تابعیتی هستند که اقتصاد ایران را ویران کردند
مرفه بی دردن بداد مردم نمیرسن خدا سرشون بیاره یا حق
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی