بازدید 3191

هشدارهای نوروزی پلیس فرودگاه به مسافران

کد خبر: ۸۸۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 20 March 2019

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از آمادگی این پلیس در خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار حسن مهری در تشریح عملکرد یک ساله پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین مقابله با سودجویان و غارتگران اقتصادی، پلیس فرودگاه در سال ۹۷ توانسته است به افزایش ۱۴۵ درصدی کشف کالا و ارز قاچاق دست یابد. مأموران ما در فرودگاه‌های سراسر کشور با انجام اقدامات لازم و اشرافیت اطلاعاتی موفق به کشف انواع کالا و ارز قاچاق به ارزش یک هزار میلیارد ریال شده اند.

وی در ادامه با اشاره به کشف انواع جرایم در سطح فرودگاه، خاطر نشان کرد: وقوع جرایم نسبت به سال گذشته کاهش اما در حوزه کشف انواع آن از قبیل سرقت، جعل و کلاهبرداری در سطح فرودگاه‌های کشور با افزایش هشت درصدی کشف مواجه بوده ایم.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه این پلیس در سال ۹۷ با برنامه ریزی انجام شده از مرکز و هدایت ستادی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از مرزهای هوایی، بسیار موفق عمل کرده از افزایش ۹۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: مأموران پلیس فرودگاه‌های کشور در راستای مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر موفق به کشف بیش از ۷۸۰ کیلو انواع مواد مخدر و انهدام ۲۰ باند در این ارتباط شده اند.

مهری در تشریح برنامه‌های پلیس فرودگاه‌های کشور در نوروز ۹۸ اظهارکرد: با شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم پروازها، اقدامات کنترلی در همه فرودگاه‌ها تشدید، گشت‌های خودرویی و تخصیص نیروی کمکی به خصوص فرودگاه‌های کلان شهرها تشدید و تدابیر لازم در راستای پیشگیری از وقوع جرایم به خصوص سرقت و جلوگیری از انتقال مواد مخدر اتخاذ شده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور به تشکیل قرارگاه فرعی ابوذر اشاره کرد و گفت: در این ستاد، تمامی اقدامات و وقایع فرودگاه‌های سراسر کشور رصد و با تجزیه و تحلیل اخبار نسبت به تنظیم مصوبات و ابلاغ به یگان‌های تابعه اقدام می‌شود.

مهری در بخشی دیگری از سخنان خود به توصیه‌های پلیس فرودگاه به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: مسافران به منظور جلوگیری از هرگونه سو استفاده‌های احتمالی از ارائه مدارک هویتی به افراد غیر مسئول خودداری و موارد مشکوک را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مبتلابه برخی از مسافران، تاکید کرد: از پذیرش هرگونه امانت از افراد ناشناس اعم از چمدان، بسته و … جداً پرهیز کنند چرا که در صورت کشف اشیا ممنوعه و موارد مشکوک مسئولیت آن متوجه حامل بار است.

مهری از مسافرانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند درخواست کرد بلیت مسافرت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه و از مراجعه به واسطه‌ها و شبکه‌های اینترنتی غیر مجاز خودداری کنند.

وی خطاب به مسافران صنعت هوایی افزود: در تعطیلات نوروزی و زمان‌های پیک پرواز کمبود وسیله نقلیه عمومی قابل پیش بینی است لذا احتمال سو استفاده توسط افراد شرور تحت عنوان مسافر بر شخصی و سرقت بار آنان متصور است از این روی به شهروندان و مسافران عزیز توصیه می‌شود حتماً برای ایاب و ذهاب به سطح شهر از تاکسی ویژه فرودگاه استفاده کنند.

مهری از مسافرانی که قصد سفر به کشورهای آسیای میانه را دارند خواست در صورت ضرورت همراه داشتن دارو، حتماً نسخه تجویز دارو توسط پزشک معالج را به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین به مسافرانی که عازم کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند توصیه کرد از همراه داشتن داروهای ممنوعه در آن کشورها شامل استامینوفن کدئین، متادون، ترامادول، ژلوفن، کلرودیازپوکساید، دیفنوکسیلات، کلونازپام، کلداکس، سودا کلد و سایر داروهای مخدر جداً خودداری کنند تا مشمول جریمه‌های سنگین نشوند.

بر اساس اعلام پورتال پلیس، وی به مسافرانی که از فرودگاه حضرت امام (ره) قصد سفر دارند توصیه کرد: خودروهای خود را برای رسیدن به پرواز در مسیرهای منتهی به فرودگاه و یا حواشی خیابان‌ها رها نکنند تا پس از برگشت از سفر با مشکلی مواجه نشوند.

مهری در خاتمه سخنان خود امنیت را محصول مشترک همکاری نیروی انتظامی، مردم، مسئولان و سازمان‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد مردم و دستگاه‌ها همانطور که تاکنون با پلیس تعامل خوبی دارند همچنان به همکاری بیشتر ادامه دهند تا ان شاء الله به توفیقات بهتری در راستای امنیت و آرامش جامعه دست پیدا کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان