بازدید 10366
۱

ادعا‌های حسین هدایتی در دادگاه

کد خبر: ۸۸۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ 18 March 2019
پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام به صورت علنی برگزار شد.

قاضی مسعودی مقام در ابتدای جلسه دادگاه ماده ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری را قرائت کرد و خطاب به متهمین گفت: ضمن رعایت اختصار دردفاع از خود سخن بگویید چرا که نفی یکدیگر تاثیری در حکم شما ندارد.

سپس متهم هدایتی برای ارائه دفاعیات در جایگاه حاضر شد و گفت: در اخبار عنوان شده که بنده برای یقینی وثیقه گذاشته ام در حالی که شما نیز در دادگاه بیان کردید که ایشان سند اجاره کرده است همچنین در اخبار عنوان شد که بنده ۲۴۲ حساب در شعبه فرمان افتتاح کرده ام در حالی که این کار را آقای موسوی نژاد انجام دادند.

قاضی خطاب به متهم گفت: در رأی ما تمام مطالب ذکر می‌شود و در بسیاری از سایت‌ها دفاعیات شما مکتوب است.

متهم افزود: نماینده دادستان در جلسات پیشین به موضوع مشهوریت بنده اشاره کردند، سئوال این جاست که آیا اگر مشهور نبودم نمی‌توانستم از بانک سرمایه وام بگیرم.

متهم تصریح کرد: بنده از کمیسیون حقوقی و مرکز پژوهش‌های مجلس در این رابطه استعلام گرفتم و آن‌ها گفتند که این موضوع مشمول استجازه نمی‌شود.

قاضی مسعودی مقام خطاب به متهم گفت: آقایانی که نظر داده‌اند آیین نامه، قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی را بخوانند، در این رابطه نظریه مکتوب را ارائه دهید.

وی اضافه کرد: در مورد اخذ تسهیلات بانکی و مصوبه نقشی نداشتم و تمامی اقدامات قبل از بنده صورت گرفته بود اینکه ادعا می‌شود بعد از مدت دو ماه سپرده برداشته شده است کذب محض است و می‌توانید در این زمینه استعلام کنید، این سپرده‌ها یکساله بوده و قابل تمدید تا ۵ سال نیز بوده است. موسوی نژاد شخصا باید پاسخگوی اقدامات قانونی و غیر قانونی خود باشد.

قاضی خطاب به متهم گفت: جرمی که به شما منتسب کرده‌اند در خصوص دریافت است و مربوط به خارج کردن مال از حیطه بانک سرمایه است لذا در موضوع اتهام دفاع کنید.

متهم هدایتی با اشاره به طرح دعوای کیفری با موضوع حقوقی مطالبه وجه گفت: این موضوع قابل رسیدگی و مطالبه نمی‌باشد بانک عامل در خصوص میزان تسهیلات دریافتی مبادرت به خبرسازی غیر واقعی نموده است.

وی افزود: نماینده داستان در جلسات پیش گفته اند اگر بانک مرکزی نظارت صحیحی انجام می‌داد ما امروز امثال هدایتی را محاکمه نمی‌کردیم که در اینجا باید بگویم اتفاقا بانک مرکزی بازرسانی را به بانک سرمایه می‌فرستد همچنین ۷۲ شرکت طی نامه‌ای مورد کارشناسی قرار می‌گیرند که در آن به تخلفات بانک اشاره شده است. در شکوائیه بانک آمده بود که وثیقه صفر است این در حالی است که بنده هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان وثیقه نزد بانک داشتم.

قاضی خطاب به متهم گفت: سند ترهینی را دارید؟ چگونه مالک نبودید و سند رهنی ارائه دادید؟

متهم پاسخ داد: در ادامه دفاعیاتم به این موضوع خواهم پرداخت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خواهان پیگیری قدرتمندانه از ایشان و همه تضییع کنندگان حقوق مردم ، از قوه قضاییه هستیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان