بازدید 2411
۱

عدم پذیرش شکایت آسانژ از اکوادور از سوی یک نهاد حقوق بشری

یک سازمان بین‌المللی حقوق بشر درخواست بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را برای تسهیل شرایط اقامت در سفارت اکوادور رد کرد.
کد خبر: ۸۸۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 15 March 2019

یک سازمان بین‌المللی حقوق بشر درخواست بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس را برای تسهیل شرایط اقامت در سفارت اکوادور رد کرد.

به گزارش ایسنا، یک سخنگوی کمیسیون حقوق بشر کشورهای قاره آمریکا، وابسته به سازمان کشورهای آمریکایی از عدم پذیرش درخواست جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس مبنی بر تسهیل شرایط اقامتش در سفارت اکوادور در لندن خبر داد.

آسانژ بیش از شش سال است که به این سفارتخانه پناهنده شده است.

او می‌گوید سفارت اکوادور از طریق ملزم کردن او به پرداخت هزینه‌های درمانی، تماس‌های تلفنی و نظافت گربه‌اش، به دنبال پایان دادن به پناهندگی او و تحت فشار قرار دادنش برای ترک این مکان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسیون حقوق بشر کشورهای قاره آمریکا ضمن عدم حمایت از آسانژ در این پرونده به اکوادور خاطرنشان کرد، بازگرداندن، تحویل دادن یا استرداد فردی به کشور دیگر که ممکن است آن فرد را با سوء استفاده از حقوق بشر روبه‌رو کند، خلاف قوانین بین‌المللی است.

یکی از دوستان آسانژ که مرتباً با او دیدار می‌کند، گفته است که او از جایگزینی دیپلمات‌هایی که با او رابطه نزدیک‌تری داشته‌اند با مقاماتی که رفتاری دوستانه ندارند، شکایت داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایشون به جز انتشار گفتگوهای مقامات کاری نکردند و اگر این جرم هست در مورد این همه اخبار دروغ و کذب و شایعه و نفرت پراکنی رسانه ها باید چه گفت. حتما باید همیشان را دار زد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار