بازدید 3847

حزب حاکم الجزایر: بوتفلیقه به تاریخ پیوست

کد خبر: ۸۸۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 15 March 2019
سخنگوی حزب حاکم الجزایر که رهبری آن را بوتفلیقه بر عهده دارد، تأکید کرد که وی دیگر به تاریخ پیوسته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «حسین خلدون» سخنگوی حزب «جبهه آزادی‌بخش ملی» پس از اعلام «عبدالعزیز بوتفلیقه» مبنی بر عدم نامزدی برای پست ریاست‌جمهوری، اعلام کرد که او دیگر در تاریخ جای دارد.

خلدون در گفتگو با شبکه النهار گفت که حزب تلاش دارد به آینده نگاه کند و در کنار معترضان باشد.

به نوشته پایگاه خبری السومریه، این سخنان خلدون به عنوان حزبی که رهبری آن را بوتفلیقه بر عهده دارد، یک ضربه اساسی به وی محسوب می‌شود، از این رو که وی تلاش دارد روند سیاسی پیش رو را به نحوی به پیش ببرد که خود و نزدیکانش بتوانند همچنان قدرت تصمیم‌گیری را در دست داشته باشند.

جبهه آزادی بخش ملی الجزایر که پس از استقلال از فرانسه در سال ۱۹۶۲ قدرت را در دست گرفت، همچنان حزب حاکم این کشور محسوب می‌شود.

روز دوشنبه گذشته بوتفلیقه سرانجام پس از هفته‌ها اعتراضات، اعلام کرد که دیگر نامزد پنجمین دور ریاست‌جمهوری نخواهد شد، اما مردم فردای آن روز در اعتراض به اصلاحات مد نظر دولت در ساختار حکومت به خیابان‌ها آمدند. دولت نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که قائل به اصلاحات مدنظر مردم است.

قرار است کنفرانسی برای بررسی ایجاد تغییرات در قانون اساسی با حضور گروه‌های مختلف سیاسی و نمایندگان گروه‌های مردمی در آینده نزدیک برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار