بازدید 6706

طرح بلندپروازنه اسپیس‌اکس برای اینترنت ماهواره‌ای

کد خبر: ۸۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 13 March 2019

شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی اسپیس اکس (SpaceX) در نظر دارد تا در یک طرح آزمایشی و با قرار دادن ماهواره‌های تیتان (Titan)‌ای و بی در مدار زمین، خدمات اینترنتی را به نقاط مختلف جهان از جمله روستا‌های دورافتاده و حتی مسافران کشتی‌ها و هواپیما‌ها برساند.

به گزارش یورونیوز، گرچه این طرح که در مراحل تکمیل و توسعه قرار دارد هنوز با کاستی‌هایی همراه است، اما هدف غایی آن ارائه خدمات اینترنتی با کمترین هزینه ممکن به متقاضیان است.

طرح بلندپروازنه اسپیس‌اکس برای اینترنت ماهواره‌ای

این شرکت قصد دارد تا در مرحله اول این طرح حدود ۴۰۰۰ ماهواره را در سال ۲۰۱۹ میلادی در مدار زمین قرار دهد. در فاز بعدی این پروژه ۷۵۰۰ ماهواره دیگر نیز به این مجموعه اضافه شده و در نهایت بیش از ده هزار ماهواره با ورود به مدار زمین وظیفه ارائه خدمات اینترنتی را بر عهده خواهند گرفت.

در صورتی که این شرکت موفق شود طرح خود را با موفقیت به انجام برساند، شبکه اینترنتی ارائه شده توسط این ماهواره‌ها می‌توانند نقاط مختلف زمین را با هزینه بسیار کمی مورد پوشش قرار دهند.

شرکت اسپیس اکس تنها شرکتی نیست که چنین طرحی را در دست اجرا دارد؛ شرکت وان‌وب (OneWeb) رقیب بالقوه دیگری است که طرح مشابهی را در دست بررسی و اجرا دارد.

این نخستین دستاورد اسپیس‌اکس نیست؛ ماه گذشته موشک فالکون سنگین (Falcon Heavy) از دیگر محصولات این شرکت به مدیریت ایلان ماسک (Elon Musk) از صفحه پرتاب شماره ۳۹-ای مرکز فضایی کندی در جزیره مریت ایالت فلوریدا پرتاب شد.

با وجود این که اینترنت به یکی از ملزومات زندگی هزاره سوم بدل شده است، اما همه مردم جهان به آن دسترسی ندارند چرا که ایجاد شبکه اینترنتی در مکان‌های دورافتاده و یا کم‌جمعیت برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مقرون به صرفه نیست. در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است تا اینترنت با آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش ممکن در اختیار همگان قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل