بازدید 34469

۸ کاری که هرگز نباید در ترکیه انجام بدهید!

کد خبر: ۸۸۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 12 March 2019

حتما می دانید که همه ساله ایرانیان بسیاری با خرید تور ترکیه راهی این کشور می شوند. هر گردشگری که برای اولین بار به این سرزمین سفر می کند تصور خاصی در رابطه با ترکیه دارد و اغلب توریست‌ها پیش از سفرشان برای کارهایی که باید در طی سفر خود انجام بدهند، برنامه ریزی می کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فاینداتور، از این میان همواره تور استانبول و تور شهرهای ساحلی ترکیه طرفداران بیشتری داشته و دارند و گردشگران بیشتری را به سوی خود می کشانند. اگر شما هم دوست دارید که به یکی از شهرهای ترکیه سفر کنید، در ادامه همراه ما باشید تا اینبار کارهایی که نباید در سفر به ترکیه انجام بدهید و دلایل آنها را برایتان توضیح بدهیم.

1-هر لباسی را نپوشید

با وجود این که ترکیه برای ما ایرانیان کشوری خارجی به حساب می‌آید اما از یاد نبرید که اغلب مردم این کشور مسلمان هستند، بنابراین بانوان باید در انتخاب لباس های خود هوشمندانه عمل کنند تا ساکنان این کشور را از خود نرنجانند. همچنین به یاد داشته باشید که داشتن لاک قرمز در هنگام ورود به مساجد نیز پیشنهاد نمی شود و بانوان باید برای ورود به مساجد، مانند ایران حجاب خود را رعایت کنند.

لازم است ذکر کنیم که این موضوع در رابطه با شهرهای ساحلی ترکیه نیز صادق است بنابراین حتی اگر تور آنتالیا را خریداری کرده باشید، باز هم باید در انتخاب لباس مناسب توجه لازم را داشته باشید. از این لحاظ آنتالیا را مثال زدیم که بسیاری از مناطق آن تنها برای گردشگران ساخته و مجهز شده است و از هر کشوری گردشگران را جذب می کند.

2-ماه رمضان را فراموش نکنید

اگر در زمان ماه مبارک رمضان به ترکیه سفر کنید، چون مسافر هستید، روزه بر شما واجب نیست اما به یاد داشته باشید که مردم ترکیه مسلمان هستند و در ایام رمضان روزه می گیرند بنابراین از خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی پرهیز کنید. اگر این موضوع را در نظر نگیرید با شما برخورد بدی نخواهد شد اما از نظر فرهنگی کار درستی نیست.

3-به آتاترک بی احترامی نکنید

مصطفی کمال آتاترک (یا آتاتورک) بنیان گذار جمهوری ترکیه بود و خدمات بسیاری برای این کشور و مردمش انجام داد. پیش از سفر به ترکیه بدانید که مردم ترکیه به او علاقه‌ی زیادی دارند و مقبره‌ی او از محبوبترین و پربازدیدترین مکانهای دیدنی ترکیه به حساب می آید بنابراین در طی سفرتان به این کشور، به هیچ عنوان به آتاترک بی احترامی نکنید زیرا با عکس العمل خوبی از سوی مردم ترک مواجه نخواهید شد.

4-درباره فوتبال بحث نکنید

ساکنان ترکیه علاقه‌ی زیادی به ورزش و به ویژه فوتبال دارند، توصیه می کنیم که اگر بحث فوتبال به میان آمد با بومیان ترکیه در این رابطه بحث و جدال نکنید زیرا حقیقت این است که آنها در نهایت پیروز خواهند شد و تعدادشان بیشتر است و با چند جمله می توانند هم تیمی های زیادی را برای خود دست و پا کنند. پیشنهاد ما این است که حتی اگر با آنها مخالف بودید، خود را موافق جلوه بدهید.

5-بی ادبانه چانه نزنید

در ترکیه نیز مانند ایران چانه زدن در هنگام خرید رایج است و ما هم توصیه می کنیم که حتما این کار را انجام بدهید ولی به یاد داشته باشید که نوع چانه زدن شما اهمیت زیادی دارد و اگر از کلمات غیر مودبانه استفاده کنید، امکان دارد که فروشنده عصبانی شده و حتی از فروش کالایش به شما سر باز بزند.

6-فسیل نخرید!

برخی از مناطق ترکیه قدمت زیادی دارند به همین خاطر برخی از بومیان دست به فروش فسیل زده‌اند اما اگر از ما می‌شنوید از خرید فسیل بپرهیزید زیرا بسیاری از آنها اصل نیستند و ارزش خاصی ندارند و تشخیص فسیل های غیر اصل نیز برای هر کسی ممکن نیست.

7-بدون اجازه عکس نگیرید

این روزها سلفی گرفتن رواج زیادی پیدا کرده است و گردشگران دوست دارند که در طی سفرشان تصاویر متعددی از لوکیشن ها و مردم آن منطقه بگیرند؛ اگر شما هم عادت به عکاسی دارید، توصیه می کنیم که در طی سفر به ترکیه بدون اجازه از هیچ فردی عکس نگیرید زیرا این کار نوعی بی احترامی به حساب می آید و پسندیده نیست.

8-قهوه و چای ترکی را از دست ندهید

حتما می دانید که قهوه‌ی ترکی شهرتی جهانی دارد، همچنین باید بگوییم که چای سیب ترکیه نیز در هر شهری از این کشور به راحتی قابل تهیه است و محبوبیت زیادی دارد به همین خاطر توصیه می کنیم که برای یکبار هم که شده این دو نوشیدنی ناب را در ترکیه نوش جان کنید.

اگر دوست دارید بیشتر در رابطه با ترکیه و فرهنگ مردم این کشور بدانید و در این زمینه کنجکاو هستید، به وبسایت معتبر فاینداتور مراجعه کنید. این وبسایت به عنوان بانک اطلاعاتی تورهای مسافرتی راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر