بازدید 4750
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس تهران در آستانه کانال ۱۶۸ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیستم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۵۳۸ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۹۰۹ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته در مجموع شاهد رشد ۴۵۴۳ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 12 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه بیستم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۵۳۸ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۹۰۹ واحد رسید. این در حالی است که در سه روز گذشته در مجموع شاهد رشد ۴۵۴۳ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۶۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۴ واحدی معادل ۰.۲۷ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۴۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۰۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۸ هزار و ۴۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۳۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۱۲۶ هزار و ۱۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۱ درصد همراه بود و عدد ۳۲۲ هزار و ۸۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۰۵ داشت و در سطح ۱۶۸ هزار و ۹۵ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز، بازهم نماد‌های معاملاتی فولاد و فملی پیشتاز اثرگذاری بر شاخص کل بورس بودند. بر این اساس، نماد‌های معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۸۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۳۰ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۹ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۵۵ واحد، نماد کاوه متعلق به فولاد کاوه جنوب کیش با ۴۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۹ واحد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۴۶ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۹ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۲۶ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۲۳ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۹ واحد و نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۱۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۷۹۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۰ هزار و ۷۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۵۰ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
بر اساس این گزارش، امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۶ واحدی به رقم ۲۰۹۰ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۴۲ میلیون و ۲۱۷ هزار برگه بهادار در قالب ۱۰۳ هزار و ۱۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۹۳ میلیارد و ۹۱ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
همچنین امروز نماد‌های پربیننده معاملات بورس تهران به ترتیب: وبملت، وتجارت، خساپا، فولاد، خپارس، فملی و شاراک بودند.
 
بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، شاهد، تأمین سرمایه امید، تولید فیبر ایران، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال، بیمه کوثر، صنعتی دریایی ایران، داروسازی آوه، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، معادن منگنز ایران، بانک سینا، البرز دارو از سوی ناظر بازار بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های البرز دارو، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، بیمه سامان، رهشاد سپاهان، ریل‌سیر کوثر، گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایران، کارخانجات مخابراتی ایران، بیمه نوین، تولید و صادرات ریشمک، داروسازی تهران شیمی، مدیریت انرژی امید تابان هور، پتروشیمی فارابی، خدمات فنی فولاد یزد، افست، بانک اقتصاد نوین، مهندسی تکنوتار، فنرسازی زر، پرداخت الکترونیک سامان کیش، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، تولیدی چدن‌سازان، گروه مپنا، همکاران سیستم، بانک تجارت، سیمان شمال، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه متوقف شدند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
به احتمال بسیار زیاد بیشترین بازده در بین بازارهای مالی در سال بعد متعلق به بورس هست
شاخص بورس از ابتدای سال حدود ۷۰ درصد رشد کرده و ارزش بازار بورس و کالاهای تولیدی چند برابر شده به طور برای کسانی که دنبال بازدهی بالاتر از سود بانکی هستند بورس گزینه خوبی هست.ریسک بورس در این قیمت ها خیلی پایین هست بخصوص شرکت های صادرات محور مثل پتروشیمی ها
اگربورس بقول شما۷۰ درصد رشدکرده خوب شمااگردرارزوطلا سرمایه گذاری میکردید ۴۰۰ درصد رشدداشتید ودرمسکن هم حداقل ۱۰۰ درصد سرمایه تان افزایش پیدامیکردکه همچنان درحال افزایشه پس شماجایی سرمایه گذاری کردیدکه بازدهی اش ازهمه بازارهای دیگرکمتربوده واین یعنی ضرر !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار