بازدید 7389

دادستان تهران: در پرونده پتروشیمی اختلاس نشده

کد خبر: ۸۸۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 12 March 2019

دادستان تهران درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های قضایی توضیحاتی داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفتگویی رادیویی با اشاره به تغییر روسای قوه قضاییه و حضور حجت الاسلام رئیسی در دستگاه قضایی و توصیه هشت بندی درخصوص عملکرد بهتر دستگاه قضا اظهار کرد: دیروز هم در مراسم تودیع و معارفه و هم در جلسه روسای کل دادگستری‌ها توضیحات مبسوطی از سوی رئیس قوه قضایه اعلام شد.

دادستان تهران افزود: از منشور مقام معظم رهبری در خصوص ریاست قوه قضاییه اینگونه بر می‌آید که با شروع گام دوم و انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه بنا بر تحول و دگرگونی در شیوه‌های کارهاست.

وی ادامه داد: مردمی بودن، انقلابی بودن، ضد فساد بودن و رفع مشکلات و کارآمد شدن بیشتر از طریق اعمال قانون و تحقق عدالت و تکریم مراجعین باید خروجی این تحول باشند.

جعفری دولت آبادی اظهار کرد: ایشان از مدیران خواستند که بر روی این موضوعات متمرکز باشند و اهل تحول و خواستار تحول باشند و البته این به معنای خروج از قانون نخواهد بود و باید خروجی آن در رفتار مردم خودش را نشان دهد و مردم احساس کنند که مشکلاتشان در قوه قضاییه حل می‌شود.

دادستان تهران اضافه کرد: البته ایشان به صحبت با نخبگان هم اشاره کردند و قرار شد قوه قضاییه اقداماتش را برای مردم تبیین کند که نتیجه‌اش می‌شود افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی و مردم بفهمند که قرار است یک پناهگاهی باشد تا ظلمی که به آنها شده است را پاسخ دهد.

جعفری دولت آبادی گفت: امیدواریم دوره جدید رئیس قوه قضاییه همراه با ۳ هدف باشد تحقق عدالت، افزایش کارآمدی و امید بخشی به مردم باشد و مشکلات مردم برطرف شود و دستگاه قضایی در نقطه‌ای قرار گیرد که مردم احساس کنند دستگاه قضایی پشتیبان آن‌ها است.

در پرونده پتروشیمی اختلاسی صورت نگرفته است

دادستان تهران درباره رقم واقعی اختلاس پرونده پتروشیمی اظهار کرد: پرونده پتروشیمی از جمله مهمترین پرونده‌هایی بود که در سال ۹۱ تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه اختلاسی در کار نیست و اینکه برخی رسانه‌ها تیتر کردن اختلاس درست نیست، افزود:۶ میلیارد دلار اعلام شده در این پرونده مجموع معاملات است؛ نه مجموع رد مال در نظر گرفته شده.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه جرم متهمان این است که از معاملات انجام شده استفاده شخصی کرده اند، گفت: مجموع پول‌هایی که خودشان برداشته اند ۲۲ میلیون یورو و ۱۶ میلیون دلار بود که معادل ریالی آن حدود ۶۵ میلیارد تومان می‌شود.

دادستان تهران با اشاره به اینکه در پرونده پتروشیمی فساد بوده، اما اختلاس صورت نگرفته است، تاکید کرد: ارز‌ها باید سروقت تحویل بانک مرکزی می‌شد.

وی ادامه داد: خانم شیخ الاسلام بعد از تشکیل پرونده همان سال ۹۱ و زمان تشکیل پرونده از کشور فرار کرده است. اینکه می‌گویند سال ۹۶ از کشور گریخته درست نیست.

دادستان تهران با بیان اینکه زمان خروج شیخ الاسلامی ۲۵ فروردین ۹۱ بوده است، اظهار کرد: این پرونده همچنان مفتوح است.

جعفری دولت آبادی گفت: دلیل طولانی شدن پرونده به علت ارقام سنگین است و حجم مالی بسیار زیاد سبب شده تا رسیدگی زمان‌بر باشد.

معامله ارز در معابر جرم است

وی با اشاره به اینکه معامله ارز در معابر جرم است و پلیس مکلف به برخورد است، خاطرنشان کرد: ۸۵ پرونده در این خصوص تشکیل شده است. خرید و فروش ارز باید از مبادی رسمی انجام شود و چه معنی دارد ارز را سر چهارراه بفروشند.

دادستان تهران گفت: رئیس قوه قضاییه معتقد است که پرونده‌های بابک زنجانی، پتروشیمی و چندین پرونده دیگر همه از یک جنس هستند؛ چرا که ساختار مشکل دارد و فسادزا است.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه چرا اجازه تشکیل پرونده‌های بزرگ را بدهیم که مردم به نظام بدبین شوند؟ افزود:رئیس جدید قوه معتقد است باید ساختار‌ها اصلاح شود.

وی تاکید کرد: خاوری در دادگاه محکوم شده است، اما زمانی که غرب متهمان مالی فراری را پناه می‌دهد، چگونه می‌توانیم به غرب اعتماد کنیم.

اگر کارهایی خلاف قانون صورت گیرد با اشرار برخورد می‌کنیم

دادستان تهران با اشاره به اینکه به پلیس دستور برخورد با اقدامات مخربانه در چهارشنبه پایان سال را دادیم، اظهار کرد: شادی کردن خوب است، اما اینکه در خیابان بریزیم و مزاحم دیگران شویم که شادی کردن نیست.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه با کارهای خلاف نظم برخورد می‌شود، گفت: شادی را به عزا تبدیل نکنیم.

وی با بیان اینکه شادی کردن اشکالی ندارد اما ایجاد مزاحمت و سلب آسایش سالمندان زیبنده نیست و خانواده ها ها باید بیشترین همکاری را با ما انجام دهند.

دادستان تهران تاکید کرد: اگر کارهایی خلاف قانون صورت گیرد با اشرار برخورد می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر