بازدید 5508

ایرانیان کانادا خواستار تحقیق کانادا از مفسدان مالی

کد خبر: ۸۸۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 12 March 2019

ایرانیان مقیم کانادا در طوماری که تا کنون نزدیک به 2 هزار و 100 امضا دارد، از کانادا خواسته اند تا از مفسدان مالی ایرانی که به این کشور گریخته اند، تحقیق به عمل آورد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کنگره ایرانیان کانادا روز دوشنبه با قرار دادن این طومار الکتریکی در وب سایت خود، دادخواستی را علیه دو متهم فراری در اختلاس های کلان بانکی و پتروشیمی تنظیم کرده اند که خطاب آن به وزیران دادگستری، امنیت عمومی و درآمد ملی کانادا است.

در بخشی از این طومار آمده است: محمود رضا خاوری یک مدیر بانکی ایران بود که در سال 2011 پس از افشای کلاهبرداری بزرگ مالی 2.6 میلیارد دلاری، به سوی کانادا گریخت. در دسامبر سال 2017 خاوری به 30 سال حبس محکوم شد و اینترپل برای او حکم صادر کرد.

ایرانیان مقیم کانادا با یادآوری اینکه چندین بار درباره این پرونده به دولت پیشین و فعلی کانادا مراجعه و ابراز نگرانی کرده اند، می افزایند: با این حال، ایرانیان کانادایی هرگز پاسخی دریافت نکرده اند و دولت هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است.

در این طومار بار دیگر از دولت کانادا درباره این مفسد اقتصادی درخواست رسیدگی و پیگیری شده است.

امضا کنندگان این طومار به فساد پتروشیمی که به تازگی افشا شده هم اشاره کرده و گفته اند: گزارش شده است که مرجان شیخ الاسلامی آل آقا که در یک پرونده فساد عظیم (10 میلیارد دلاری) در ایران مورد تعقیب قرار گرفته است، به کانادا آمده و به سرمایه گذاری و کسب و کار پرداخته است.

این طومار به مشکلاتی که ایرانیان عادی و دانشجویان مقیم کانادا دارند، اشاره کرده و افزوده است: در حالی این افراد قادر به عزیمت به کانادا هستند و پول خود را آزادانه جابجا می کنند که بسیاری از ایرانی های عادی کانادا به دلیل ملیت و کشور مبدا، دچار محدودیت های بانکی هستند.

ایرانیان مقیم کانادا تاکید کرده اند: در واقع، جامعه ایرانیان کانادا به خوبی آگاه هستند که حساب های بانکی دانشجویان بین المللی ایرانی تنها با داشتن چند صد دلار مسدود شده است.

امضا کنندگان این طومار نسبت به دو پرونده فساد بزرگ مالی ابراز نگرانی کرده و آورده اند: بی تحرکی دولت کانادا در این موارد، به افرادی که با فساد ثروتمند شده اند را از مواجهه با دستگاه عدالت سر باز زنند در حالی که ایرانی- کانادایی های بی گناه باید با سوء ظنی که به جامعه ایرانی ها به دلیل فساد این افراد وارد شده است، مقابله کنند.

این افراد از وزیران دولت کانادا خواسته اند به سرعت تحقیقات را درباره محمود رضا خاوری و مرجان شیخ الاسلامی آل آقا با استفاده کامل از قدرت قانون کانادا که قوانین پولشویی بخشی و نه تمام آن است، آغاز کنند.

ایرانیان مقیم کانادا در این طومار تاکید کرده اند: دولت و دستگاه های اجرای قانون باید از تبدیل شدن کانادا به پناهگاهی برای پول فاسد مانع شوند. این مشکل به ایران و ایرانیان محدود نمی شود. دولت باید اکنون عمل کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار