بازدید 5962
۱

موافقت کمیسیون فرهنگی با افزایش مرخصی زایمان

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس ماده ۲۱ طرح جمعیت و تعالی خانواده، مرخصی زایمان مادران باردار ۹ ماه تعیین شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸ 10 March 2019
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بر اساس ماده ۲۱ طرح جمعیت و تعالی خانواده، مرخصی زایمان مادران باردار ۹ ماه تعیین شد.

به گزارش «تابناک» سیده فاطمه ذوالقدر در گفتگو با ایسنا، گفت: در جلسه امروز مواد ۲۰ تا ۲۵ طرح جمعیت و تعالی خانواده بررسی شد و به جز مواد ۲۱ و ۲۲ طرح سایر مواد به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۴ طرح زنان بارداری که بیمه درمانی ندارند، طی مدت بارداری و سه سال بعد از آن تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند. کودکان زیر سه سال آنان توسط دولت تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: طبق ماده ۲۵ طرح مذکور، دولت مکلف است سبد تغذیه رایگان ماهانه را به تشخیص وزارت بهداشت برای مادران باردار و فرزندان زیر سه سال برای چهار دهک پایین درآمدی اختصاص دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون در مصوبه‌ای دیگر تصویب کردند مادران باردار مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ بخش‌های غیردولتی و مشمولان قانون کار ۹ ماه تمام از مرخصی زایمان برخوردار شوند. همچنین این مادران از حقوق و فوق‌العاده‌های ثابت برخوردار می‌شوند و در صورت درخواست مادر، دو ماه از این مرخصی در ماه‌های پایانی بارداری قابل استفاده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با سلام مجلس و دولت محترم برای وزارتخانه هایی که اکثر کارمندان آن خانم هستند مثل وزارت بهداشت و درمان به فکر نیروهای جایگزین هم باشد. ما در یک یمارستان دولتی در استان قم 1200 پرسنل داریم که 700نفر از آنان خانم هستند و 90 درصد این خواهران در سن بارداری هستند. آیا کسی هم فکر کرده که اگر یک پرستار به مدت 9 ماه به مرخصی زایمان میرود، کارش را چه کسی انحام میدهد؟؟؟ سقف اضافه کار پرسنل هم ثابت است!!! در یک ماهی 92 نفر از پرسنل ما مرخصی زایمان بودند. و این کمبود نیرو جز خستگی سایر پرسنل و افزایش ظریب خطای آنان در بیمارستان نتیجه دیگری هم دارد؟؟ پس لطفا به ازای دو نفری که مرخصی زایمان میرود یک نفر قرارداد موقت در نظر بگیرید....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار