بازدید 5773

نیروی انتظامی: مجیدی تماس گرفت و عذرخواهی کرد

کد خبر: ۸۸۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ 10 March 2019

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی پلیس گفت: براساس اعلام وزارت ارتباطات در سال ۹۶ از ۸۹۰۰ ارتباط و خدماتی که مردم از حاکمیت می‌گیرند ۱۶۰۰ خدمت توسط پلیس انجام می‌شود یعنی حدود ۲۰ درصد از خدمات و نیازمندی ها ا ز حاکمیت به نوعی به پلیس بر می‌گردد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به مروری بر عملکرد پلیس در سال ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: ایجاد نظم و امنیت و آرامش برای مردم، جامعه، کشور و پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین ماموریت ناجاست.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: طبق اعلام رسمی وزارت ارتباطات در سال ۹۶ از حدود ۸ هزار و ۹۰۰ ارتباط و خدماتی که مردم از حاکمیت می‌گیرند یک هزار و ۶۰۰ خدمت توسط پلیس انجام میشود یعنی حدود ۲۰ درصد از خدمات و نیازمندی ها ا ز حاکمیت به نوعی به پلیس بر می‌گردد.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: نظم به تمام مردم جامعه ارتباط دارد و اگر نظم نباشد هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت و امنیت مهمترین نیاز مردم است و پلیس به تمام ابعاد امنیت از جمله ایجاد امنیت در اشتغال، امنیت در کار و امنیت برای حضور در جامعه می پردازد.

سردار سلیمانی بیان داشت: آرامش نیز نیاز مردم است و برایند امنیت و نظم رسیدن به ارامش است.

وی ادامه داد: اقدامات و تحولات پلیس برای مردم مهم و جذاب است و ما فقط در کلانتری ها بیش از 31 و نیم میلیون خدمات به مردم می دهیم و مردم با مراکز 110 بیش از 29 و نیم میلیون تماس گرفتندو بیش از 17ونیم میلیون تماس ها عملیاتی شد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: از ابتدای سال بیش از ۱.۵ میلیون نفر با مرکز 197 پلیس تماس گرفتند.

سردار سلیمانی ادامه داد: در حوزه راهور در 11ماهه گذشته مردم بیش از 83 میلیون تخلف مرتکب شده‌اند که حدود 6 میلیون تخلفات حادثه ساز بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال یک میلیون جرم ثبت شده است که 91درصد ان سرقت و 60 درصد, سرقت خرد بوده است.

سردار سلیمانی افزود: ما دارای 45مرکز مشاوره و 650دفتر مشاوره در کلانتری ها هستیم که در سال 97 حدود 433 هزار نفر به این مراکز مراجعه کردند و بیشتر مراجعات به این مراکز به صلح و سازش ختم می شود.

جانشین فرمانده ناجا گفت: ما در پلیس در سال 97 حدود 300هزار مشمول را به خدمت اعزام و برای 560 هزار نفر کارت پایان خدمت صادر کردیم.

وی ادامه داد: همچنین یک میلیون و 139 هزار متهم را بدرقه کردیم و 859 هزار حکم قضایی را اجرا، 592هزار دستور قضایی را اجرا و 5 میلیون اوراق قضایی را ابلاغ کردیم.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: اگر بتوانیم مردم را نسبت به جرائم اگاه کنیم می توانیم میزان جرائم را کاهش دهیم و رسانه ها می توانند به مردم اطلاع رسانی داشته باشند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ما برای چهارشنبه اخر سال تمام امکانات را فراهم کردیم البته ما با شادی مردم هیچ مخالفتی نداریم و فقط می گوییم این شادی نباید ارامش مردم را به هم بزند به همین دلیل با تمام امکانات اماده هستیم تا جلوی خسارات را بگیریم.

وی گفت: در خصوص تعطیلات نوروز نیز دو مقوله مهم است یکی سفر های امن و ایمن است به همین دلیل قرارگاه نوروزی را ایجاد کردیم که بیش از 500هزار نفر از سازمان های مختلف به کار گرفته شده و در آماده باش هستند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: پیش بینی ما افزایش سفر و افزایش بارش ها است لذا نیاز است مراقب بیشتری داشته باشیم.

سردار سلیمانی تاکید کرد: پلیس در همه جاده ها و قبل از مردم حضور دارد.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز موضوع سرقت بسیار مهم است که ما هر ساله در روزهای پایان سال با افزایش سرقت مواجه هستیم به ویژه امسال به دلیل شرایط موجود میزان جرایم خرد افزایش پیدا کرده است به همین دلیل قرارگاهی در این حوزه تشکیل دادیم تا مردم با ارامش خاطر به سفر بروند و هر جا که توقف داشته باشند حضور پلیس را احساس کنند و امیدواریم هم در کاهش تصادفات و هم در کاهش میزان سرقت ها در پایان سال با همکاری مردم موفق باشیم.

وی گفت: کنترل سارقان حرفه ای و سابقه دار یکی از اقدمات پلیس در کاهش سرقت است.

جانشین فرمانده ناجا بیان کرد: شعار پلیس در نوروز امسال،نشاط بهاری، نظم و قانون مداری است.

سردار سلیمانی در پاسخ به سوالی در خصوص Hخرین وضعیت پرونده های جرایم اقتصادی و نقش پلیس در انها اظهار داشت: امسال در حوزه مقابله با جرایم اقتصادی ناجا کار سختی را برعهده داشت، به دو دلیل هم به دلیل اینکه به لحاظ شرایط اقتصادی کشور جرایم اقتصادی هم توسعه پیدا کرده بود و هم به دلیل عزم و اراده که نظام داشت برای مقابله با بخصوص دانه درشتهای در حوزه جرایم اقتصادی.

وی گفت: هرچند که در اعلام خبر ها سازمان‌های دیگر یا دخیل بودند و یا در اعلام بیشتر عنوان شدند ولی عمده کسانی که امسال به عنوان دانه درشتهای جرایم اقتصادی به پای میز محاکمه کشانده شدند افرادی بودند که پلیس بررسی و شناسایی کرده بود و نهایتا آنها را در اختیار مراجع قانونی قرار داده بود چه در حوزه بازار ارز چه در حوزه ارز و سکه ثامن و بقیه افرادی که به مجازات اعدام محکوم شدند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد:طبق اعلام دولت که رسما به ما اعلام شد کار موثر و موفق پلیس در کنترل بازار و حضور فراگیر در بزنگاه‌ها و گلوگاه های حوزه های بازار در خصوص ارز و سکه و بقیه حوزه های مبادلات اقتصادی اگر نبود چه بسا دولت موفق نمی شد بازار را تا حد زیادی کنترل کند.

وی ادامه داد: بنده اینجا آمار اطلاعات دقیقی ندارم خدمت شما عرض می کنم که دقیقا در این زمینه چند نفر بازداشت شدند و یا چند پرونده رسیدگی شد از ریز و درشت ولی اگه لازم باشه با مراجعه به اسناد عرض می‌کنم.

سردار سلیمانی افزود:در خصوص پرونده پتروشیمی آخرین اطلاعات را ندارم و باید جزئیات را بپرسم.

سردارسلیمانی به ۴۰ سال دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی ایران و بی توفیقی انها و موفقیتهای روز افزون جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: از سال گذشته رئیس جمهور جدید امریکا موضوع براندازی جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند و بیش از ۳۵۰ نفر از افرادی که به بیشترین دشمنی با انقلاب اسلامی مشهور بودند را سر کار آورده و تیم بسیار منسجمی را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: در این راستا هماهنگی های منطقه ای و فرامنطقه ای را برنامه ریزی و کشورهایی را در منطقه نشان کردند به عنوان پایگاه نزدیک برای هدایت نزدیک عملیات و گروهک های ضد انقلاب رو بسیج کردند و ظرفیت‌ و نفوذهایی را در کشور انجام داده و منابعی را توزیع کردند و یک بسیج همگانی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفتند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: سال گذشته خیلی امیدوار بودند که به تعبیر خودشان کار را یکسره کنند اما با بی توجهی مردم و موفقیت نیروهای امنیتی کشور در دی ماه گذشته مواجه شدند.

وی گفت:مردم ما دو باور اساسی یا حداقل ۲ نظر اساسی دارند یک به اسلام به انقلاب به شاکله جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از خواست و اراده خودشان بوده بیش از ۷۵ درصد مردم ایمان دارند و آماده دفاع همه جانبه و حفظ نظام و انقلاب هستند و در ارتباط با هیچ دشمنی کنار نیامده و امریکا را دشمن اصلی خودشان می دانند و به هیچ وجه به امریکا اعتماد پیدا نمی کند که این موارد نتیجه نظرسنجی های گسترده در سطح ملی است که سازمان های مختلف کشور انجام دادند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: مردم خواستار اقتدار نظام سیاسی و قدرت نظامی ایران بوده و به استقلال کشور به قیمت جنگ همه جانبه معتقدند و پای استقلال کشور ایستادند لذا مردم ما مردم براندازی نیستند ولی مشکلات عمده ای دارند مطالبات عمده‌ای دارند اعتراضات زیادی دارند به عدم پاسخگویی به بی کفایتی و به بی‌توجهی‌ها و بعضی از تبعیض ها و فساد ها اعتراض دارند.

وی گفت: دشمن غافل فکر کرد که با این زمینه ای که وجود دارد میتواند بحث براندازی را دنبال میکند در دی ماه گذشته هر چند ۸۴ شهر ما را درگیر کرد ولی در سرجمع که ما شمارش کردیم از جمعیت ۸۰ میلیونی کمتر از ۲۰۰ هزار نفر بودند.

جانشین فرمانده ناجا افزود:برنامه ریزی های بسیار مفصلی را برای تابستان بهار و تابستان و پاییز و زمستان امسال کردند ولی خوشبختانه با عنایت الهی, رهبری بی‌بدیل حضرت آقا، صبر و بردباری، بصیرت و هوشیاری مردم و آمادگی همه‌جانبه نیروهای امنیتی به خصوص نیروی انتظامی بعد از یک سال فشار بی نظیر در حوزه عملیات روانی و فشار اقتصادی به مردم و تهدید و ارعاب خوشبختانه دیدیم که دهه فجر ما در امنیت کامل برگزار شد.

وی ادامه داد: راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن حسن ختامی بود بر ۴۰ سال مجاهدت و افتخار و سربلندی.

سردار سلیمانی تصریح کرد:بیانیه گام دوم انقلاب هرچند تأثیرات گسترده و بلندمدتی داردو یک پیام اساسی برای دشمن داشت که شما که روز شمار و ماه شمار و سال شمار را برای تعیین تکلیف انقلاب اسلامی تعیین میکنید از انقلاب ما ۴۰ سال پیش بینی کردید و این بیانیه ناظر بر چهل ساله دوم انقلاب است و خاطر جمع باشید تا چند ساله دیگه ما که هستیم و شما شاهد آن خواهید بود.

وی تصریح کرد:بخش عمده‌ای از ظرفیت ما را امسال مقابله آشکار نهان با توطئه‌های دشمن برای موضوع براندازی به خود اختصاص داده بود ولی در سال آینده استفاده از دو پدیده را مواجه خواهیم بود یک اینکه دشمن شکست خورده و مستاصل تهدیدات امنیتی اعم از اینکه ترور,تخریب ,انتحاری و انفجار را به خصوص در استان‌های مرزی و اگر بتواند تا مرکز کشور توسعه خواهد داد و با پدیده ی گروهک های ضد انقلاب برای انجام اعمال خرابکارانه در کشور مواجه خواهیم بود و آماده برای مقابله خواهیم بود.

وی ادامه داد:حفظ امنیت کشور تا امروز و انشالله در آینده هم تداوم خواهد داشت مسئله دوم هم مشکلات اجتماعی معیشتی و اقتصادی مردماست که در سال آینده احتمالا مجدد با این پدیده هایی که امسال هم داشتیم مواجه خواهیم بود به دلیل فشارهای روزافزون دشمن در حوزه اقتصادی.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: دشمنان خودشان گفته‌اند که اگر بخواهند براندازی کنند تنها در سال 98 فرصت دارند و به همین دلیل ممکن است در سال 98 دشمن فشارهای مضاعفی بیاورد.

وی افزود:آنها امیدوارند که با توجه به مشکلات معیشتی مردم بتوانند روی موج اعتراضات اجتماعی و اقتصادی مردم سوار شوند با وجود مشکلاتی چون بیکاری، کمبود مواد اولیه در کارخانه‌ها،تعطیلی کارخانه‌ها، کاهش قدرت خرید مردم و ... همه باید تلاش کنند تا مشکل حل شود و اگر تلاش نکنیم در جاهایی ممکن است به التهاب و تشنج نقطه ای منجر شود. البته دشمن نیز در چنین نقاطی حاضر خواهد بود.

سردار سلیمانی در ادامه با بیان اینکه آمار سرقت به دلیل برخی مشکلات در جامعه افزایش یافته و دغدغه جدی است، تصریح کرد: عمده سرقت‌های ما سرقت از منزل، خودرو و کیف‌قاپی و ... است که البته 73 درصد کل سرقت‌های کشور در 10 استان رخ می‌دهد که تهران در رتبه نخست است و پس از آن نیز استان‌هایی چون غرب استان‌تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، فارس، خوزستان و ... است.

وی ادامه داد: همچنین 72 درصد از سرقت‌های رخ داده در این 10 استان نیز در مراکز این استان‌ها رخ می‌دهد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پلیس بر مالخران نیز نظارت و اشراف داشته و با بسیاری از آنان برخورد کرده‌ایم، اعلام کرد:در کل کشور 200 هزار نفر داریم که حداقل یک پرونده سرقت در کلانتری‌ها دارند و تعداد سارقان حرفه‌ای نیز بسیار کمتر است.

جانشین فرمانده ناجا درباره قاچاق گفت: برخورد با قاچاق جزو اولویت‌های پلیس است و البته با توجه به اختلاف قیمت ارز در حال حاضر قاچاق از بیرون به داخل کاهش پیدا کرده و اولویت ما برخورد با قاچاق از داخل به بیرون است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با قاچاق، ارتش و سپاه نیز به ما کمک خواهند کرد، همچنین اعلام کرد: خوشبختانه پلیس بزودی برابر هماهنگی‌های انجام شده در 157 گمرک رسمی کشور مستقر خواهد شد. البته آغاز استقرار ما از گمرک‌های بزرگ خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه به آمار معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در کل کشور 64 هزار معتاد متجاهر وجود دارد و ما امسال بیش از 173 هزار معتاد متجاهر را جمع آوری کرده‌ایم که این نشان می‌دهد برخی از این معتادان چندبار در سال جمع آوری شده و دوباره به سطح خیابان‌ها و معابر بازگشته‌اند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: اخیرا در تهران نیز بیش از 10 هزار معتاد متجاهر جمع آوری و در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با اشاره به ایجاد 15 هزار ظرفیت در تهران برای جمع اوری و نگهداری معتادان متجاهر تصریح کرد:این‌ بار معتادان جمع آوری شده تا پایان سال آینده از اردوگاه بیرون نخواهند آمد. بنای ما این است که تا قبل از سال جدید معتادان متجاهر را در تهران جمع‌آوری کنیم و طی یکی دوماه آینده این کار را در کل کشور انجام دهیم.

سردار سلیمانی در مورد تصمیم ناجا برای شکایت از فرهاد مجیدی، اعلام کرد: ما علاقه‌مند به شکایت از کسی نیستیم. در مورد این فردی هم که گفتید تا امروز به این جمع‌بندی نرسیدیم که شکایتی کنیم، ضمن اینکه دوست هم نداریم این موضوع ادامه پیدا کند. این آقا تماس گرفتند و عذرخواهی کرده و گفتند که حاضرند در جمع دوستان حاضر شده و جبران کنند لذا ما این بحث رامتوقف کردیم.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه اگر کسی به پلیس تعرض کند و بر کارش هم اصرار کند ما حداکثر حساسیت را خواهیم داشت و کوتاه هم نمی‌آییم، اظهار داشت: متاسفانه ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که پلیس‌ را نگران می کند که نکند از آنها فیلمی تهیه و پخش شود. پلیس نمی‌داند که اعمال قانون کند و به وظیفه‌اش عمل کند یا مراقب دوربین‌های مخفی باشد. این رفتار سبب می‌شود که محیط برای کار پلیس ناامن شود.

وی افزود: ما می‌گوییم از تخلف مامور ما فیلم و صوت بگیرید اما آن را به ما بدهید تا ما به آن رسیدگی کنیم.

جانشین فرمانده ناجا در خصوص موضوع فیلمبرداری از مأموران پلیس تصریح کرد: طبق حقوق شهروندی کسی حق ندارد از دیگر شهروندان فیلمبرداری کرده و بدون اطلاع و اجازه آن را منتشر کند از طرف دیگر باید دید هدف فردی که فیلمی را منتشر می‌کند چیست؟ اگر هدف تحقیر پلیس و از بین بردن اقتدار است طبیعتاً برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا آمار شهدای ناجا از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته را ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: آمارها ما نشان می‌دهد که در این زمینه ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت سایت دیوار و کلاهبرداری‌های صورت گرفته گفت: شهروندان باید در زمینه خرید و فروش خودرو حتماً قبل از پرداخت وجه ، خودرو را به مراکز شماره گذاری برده و از اصالت آن با خبر شوند و پس از آن مبلغ را بپردازند.

جانشین فرمانده ناجا به کشفیات مواد مخدر اشاره و بیان داشت: آخرین آمارها حاکی از کشف ۶۶۶ تن انواع مواد مخدر است؛ عمده کشفیات ما در 4 استان شرقی و استان‌های مرزی بوده است.

وی افزود:با توجه به انسداد در مرزهای پاکستان عده‌ای به دنبال قاچاق مواد مخدر از طریق دریا هستند که در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام گرفته و از ظرفیت‌های سپاه و ارتش نیز استفاده کرده‌ایم.

سردار سلیمانی در مورد استفاده از امکانات و تجهیزات روز گفت: به دنبال نصب ردیاب بر روی شناورها هستیم و این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی افزود:دوربین‌های البسه روی لباس مأموران نیز نصب خواهد شد و ما این مسئله را در سال آینده نیز پیگیری خواهیم کرد. ضمن اینکه با وزارت کشور، وزارت راه و دیگر نهادها وارد عمل شدیم تا از ظرفیت‌های دوربین‌های جاده‌ها و دوربین‌های سطح شهر نیز برای کنترل و کاهش تخلفات اقدام کنیم.

این مقام ارشد ناجا تصریح کرد: به منظور استفاده از دانش روز و کشف علمی جرایم بودجه پلیس آگاهی را دو برابر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: استفاده از سامانه سپهتن باعث شده تا تخلفات اتوبوس‌ها ۹۰ درصد کاهش پیدا کند که در صددیم این سامانه بر روی ۵۰۰ هزار وسیله سنگین ناوگان حمل و نقل عمومی نصب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار