بازدید 7832

کنایه محمدرضا گلزار به اشتباهات کنکور برای تبرئه از اتهام تقلب

در پی بروز برخی حواشی پیرامون برنامه «برنده‌باش»، مجری سرشناس این برنامه توضیحاتی ارائه کرد که در بخشی از آن به کنایه به اشتباهات کنکور اشاره داشت.
کد خبر: ۸۸۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 10 March 2019
در پی بروز برخی حواشی پیرامون برنامه «برنده‌باش»، مجری سرشناس این برنامه توضیحاتی ارائه کرد که در بخشی از آن به کنایه به اشتباهات کنکور اشاره داشت.

به گزارش «تابناک»، این برنامه تلویزیونی که از بدو کار با حواشی مختلفی مواجه بوده، اخیرا با حواشی جدی تری دست به گریبان شده تا جایی که از یکسو زمزمه تقلب گسترده در انتخاب آن به عنوان محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی این روز‌ها در یک نظرسنجی مطرح است و از سوی دیگر، اخباری پیرامون اشکالات محتوایی آن مخابره می‌شود.

اخباری که شائبه‌هایی در خصوص بار علمی این برنامه روایت می‌کند که ظاهرا برای عوامل این برنامه به هیچ عنوان قابل قبول نیست تا جایی که نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و مدعی هستند این اخبار عامدانه، جهت دار و در راستای تخریب این برنامه و عوامل آن در چشم و نظر مردم است.

این‌ها ادعا‌هایی هستند که محمدرضا گلزار، مجری سرشناس این مسابقه تلویزیونی مطرح می‌کند تا به این نتیجه برسد که دشمنی خاصی با این برنامه به راه افتاده که به باور وی محکوم به شکست است و مانع از آن نخواهد شد که این برنامه برای طولانی مدت ادامه پیدا کند. تاکیدی مشدد که گلزار در کنار آن، می‌پذیرد برنده باش اشکال داشته و عذرخواهی هم می‌کند.

عذرخواهیِ خاصی که در ادامه آن می‌گوید: «یک آزمون سالیانه که از یکسال قبل برای سال بعد برنامه ریزی می‌شود، در سوالاتش اشکال هست؛ این چه جوی است [که علیه برنده باش راه انداخته‌اند]. می‌خواهید بگویید عامدانه نیست؟ برنامه ریزی شده نیست؟!»

اظهار نظری که اگرچه در آن اسمی از کنکور برده نشده، اما اشاره به عمومی بودن این آزمون و سالیانه بودنش، گزینه‌های محدودی به ذهن متبادر می‌کند که نخستین و مهم‌ترین شان، کنکور سراسری است. آزمونی که برای ایرانیان، نخستین مثال برای آزمون برنامه ریزی شده سالانه و فراگیر است.

اما آیا برنامه ریزی و فراگیری تنها ویژگی‌های کنکور هستند؟ توضیحات گلزار که این گونه نشان نمی‌دهد چراکه به باور این مجری، آزمونی که یکسال برای برگزاری آن برنامه ریزی می‌شود همواره حاوی اشتباه است. اشتباهاتی که گاه زمینه ساز بروز حاشیه‌هایی فراگیر و بزرگ هم شده و واکنش‌های رسمی به دنبال داشته‌اند.

صحبت درباره اشتباهاتی است که سازمان سنجش آموزش کشور سازوکار‌هایی ویژه برای بی اثرکردن شان در نتایج شرکت کنندگان در کنکور به کار می‌بندد، اما گاه این سازوکار‌ها نیز قادر به رفع همگی شان نیستند. اشکالی که باید بپذیریم بخش لاینفک آزمون‌هایی است که تستی هستند؛ چه از نوع فراگیر و سراسری مثل کنکور و چه در قالب یک مسابقه تلویزیونی، به شرطی که کسی سعی در لاپوشانی شان نکند!
 
تعداد بازدید : 752
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
واقعا راست می گوید این همه به شرکت کنندها کمک کرده هیچ کس اعتراض نکرده حالابخاطر یک اشتباه کوچک، این همه هجمه این همه حمله آدم شک می کند چرا؟ چه چیزی پشت پرده است که کمک های آقای گلزار به شرکت کنندها برای برد ها میلیونی را ندیدند ولی این اشتباه رادیدند. حجم تا این اندازه حمله ها موضوع مشکوک است.
جناب گلزار قصدشان زدن تلویزیون بود، و هر کسی که باعث بشه ملت تلویزیون ایران را تماشا کنند.
دنیا دنیای رقابت است جناب گلزار.
مطمئن باشید افرادی نظیر گلزار که هر چه دلشان می خواهد می گویند و هر کاری که دلشان می خواهد می کنند به یه جایی اون بالا بالاها وصل هستند
پس چرا توی پخش اون قسمت گزینه ی صحیح رو در زمان تدوین وارد گزینه های سوال کردید؟؟
ایشون این موضوع در نظر نمیگیرند که سازمان سنجش بعد از فهمیدن اشتباه بودن سوال آن را حذف میکند و برای همه شرکت کننده ها یکسان است ! نه اینکه سوال غلط را لا پوشانی و تازه بعد از لو رفتن ماجرا شروع به آسمان و ریسمان بافتند کنند!!

ِ
این آاقا که در مورد کنکور صحبت نکرد!!!!!!!!!!
والله اگه دروغ نباشه من فقط یک بار اونم چند دقیقه از این برنامه رو وقتی خونه یکی از دوستان مهمون بودم دیدم
نه میدونم چند شنبه ها داره و نه میدونم چه ساعتیه . تنها برنامه صدا و سیما که ارزش دیدن داره همون نوده که انگار خاریه در چشم مدیران و مسئولان
به لطف مدیران صدا و سیما تلوزیون اصلا نگاه نمی کنیم و ماهواره رو ترجیح میدیم
برای رای بینندگان از سوی برنامه های تلویزیونی یک کد ussdجهت رای دادن اعلام شد هر کسی که ان کد ussdرا شماره گیری کند شماره موبایل ان مخاطب در پنل پیامکی برنامه مورد علاقه که صاحب و مالک کد است ذخیره خواهد شد حالا مالک کد ussdصاحب برنامه تلویزیونی میتواند به تمامی مخاطبینی که رای داده اند میتواند پیامک ارسال کند .
تقلب برنامه برنده باش این بوده که اعلام کرده اند هر بیننده میتواند تا ۶ بار به برنامه برنده باش رای دهد و وقتی هر بیننده چند بار متوالی به برنامه برنده باش رای دهد رای قبلی او به هر برنامه ای که بوده باطل شده و از طریق پنل پیامکی کد ussdبرنامه برنده باش پیامکی جهت اطلاع بهرای دهنده ارسال شده است .
اقای گلزار شخصیتی محبوبتر ولی برنامه احسان علیخانی جذابتر است
عذرخواهی شما کفایت می کند. هر چند گلزار عزیز بزرگواری و مردمداری خودشان را نشان دادند. واقعا برنامه تان لذت بخش و چالشی است. من شخصا می بینم به اتفاق خانواده.واقعا ذهن ها را روشن می کند.
گلزاریک مجری ریاکاروضدلراست فقط به ترکهاکمک می کنه
برنامه اش هم هیچ بارعلمی نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل