بازدید 2640

وزیر بهداشت: شناسایی موارد فساد در حوزه دارو

کد خبر: ۸۸۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 10 March 2019

وزیر بهداشت گفت: موارد فساد در حوزه دارو را شناسایی کرده ایم و با دوستان امنیتی در این حوزه کار می کنیم اما با امنیتی کردن فضا موافق نیستم.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت شب گذشته در برنامه تلویزیونی نگاه یک اظهار داشت: تحریم های ظالمانه بر همه بازارها از جمله بازار دارو فشار وارد می کند اما با لطف خدا و تمهیداتی که اندیشیده شده، برای سال آینده نمی گذاریم مردم حتی یک روز از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی اضطراب داشته باشند

وی افزود: بنده هر روز بعد از نماز صبح، لیست کمبودهای دارویی ۲۴ ساعت گذشته را بررسی می کنم اما امروز لیست کمبودهای دارویی در کشور از روز مشابه سال قبل به مراتب کمتر است
نمکی افزود: به مردم قول می دهم که نخواهم گذاشت در سال آینده احساس کمبود در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کنند.

وی تصریح کرد: ممکن است یک پزشک برای مصرف یک داروی خارجی خاص اصرار داشته باشند که اسم آن کمبود دارو نیست اما مردم هر زمان که دچار کمبود دارو شدند با سازمان غذا و دارو و سامانه های ایجاد شده تماس بگیرند تا همکاران ما ضمن پاسخ به آنها، کمبودها را برطرف کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اکثر همکاران پزشک ما، مصالح ملی را در نظر می‌گیرند و با ما و مردم همراهی می کنند و در نسخه نویسی موارد لازم را رعایت می کنند.

وی با بیان اینکه سال آینده جهش قیمت غیرمتعارف دارو نخواهیم داشت گفت: برخی دوستان پیشنهاد داشتند که برای دارو بجای ارز ۴۲۰۰ تومانی از ارز نیمایی استفاده شود اما دوستان متقاعد شدند که این مسیر در حوزه دارو صحیح نیست و دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه می شود که مورد موافقت نمایندگان مجلس و دولت قرار گرفت.

نمکی تاکید کرد: افزایش قیمت دارو در سال آینده، افزایش سنواتی است و هیچ جهش قیمتی در داروهای تولیدی داخل و وارداتی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در آشفته بازار بیشترین منفعت را از جیب مردم می برند، خائن هستند که با آنها در می افتم و تاوان آن را هم خواهم داد.

وی تصریح کرد: در اعمال شفافیت و دور کردن دست افرادی که از جیب مردم سودهای هنگفت و نامتعارفی می برند، جدی هستم اما باید ساختار را اصلاح کنیم و پروسه ها را کوتاه کنیم.

وزیر بهداشت گفت: به رئیس سازمان غذا و دارو گفته ام که پرونده های تولید داخلی دارو را معطل نکنید و پروسه ها را کوتاه کنید تا داروی مورد نیاز در داخل تولید شود.

وی افزود: موارد فساد در حوزه دارو را شناسایی کرده ایم و با دوستان امنیتی در این حوزه کار می کنیم اما با امنیتی کردن فضا موافق نیستم چون اگر درون ساختار وزارت بهداشت را اصلاح کرده و همکاران ما راهکارها را تسهیل کرده و ورود بخش تولید را هموار کنند، نگرانی از بابت فساد در حوزه دارو کاهش می یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان