بازدید 4121

اجرای پرونده الکترونیک سلامت تا خرداد ۹۸

کد خبر: ۸۸۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 08 March 2019

وزیر بهداشت گفت: با تلاش همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی پرونده الکترونیک سلامت در بهار ۹۸ و تا پایان خرداد ماه در اکثر نقاط کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش مهر، دکتر سعید نمکی امروز در حاشیه یکصد و هشتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این اجلاس اولین جلسه من با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از زمان انتصابم به وزارت بهداشت است و برگزاری آن به دو دلیل است مروری بر برنامه‌های سال ۹۷ و دوم اینکه من با رویکردهای جدید آمده‌ام و تکالیفی را بر دوش همکارانم گذارده‌ام و لازم بود رؤسای دانشگاه‌ها با نحوه اجرایی این احکام آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده به دلیل تحریم‌های ظالمانه سالی است که با شرایط ویژه اقتصادی رو به رو خواهیم بود و همکاران من باید بدانند که در سال ۹۸ چگونه منابع خود را مدیریت کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: باید بدانیم چگونه این فشار را مدیریت کنند تا مردمی که تهی دست تر هستند و در نقاط محروم زندگی می‌کنند کمترین فشار را ببینند و بیشترین حمایت را از منابع دولتی بگیرند.

وی گفت: باید بدانیم دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان موارد مورد نیاز چگونه تأمین شود تا حتی یک روز اضطراب کمبود دارو و تجهیزات در نقاط مختلف کشور نداشته باشیم.

نمکی خاطرنشان کرد: اینکه چگونه منابع را هزینه کنیم تا صرفه جویی داشته باشیم و یا چگونه بیمه سلامت را حمایت کنیم که مردم با سقف بسته‌ای مواجه نشوند از نکاتی است که با رؤسای دانشگاه‌ها در میان می‌گذاریم.

وی با اشاره به حوزه آموزش در وزارت بهداشت گفت: وقتی نیروهای انسانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی با منابع ملی تربیت می‌شوند باید بتوانند گره‌ای از مشکلات ملی باز کنند و همچنین ما باید مهارت‌های کافی را به دانش آموختگان مان بدهیم و دانشگاه‌ها به عنوان مرکزی که حل مشکل مردم را بر عهده دارند دو هدف را در تربیت نیروی انسانی دنبال می‌کنند.

وی افزود: هدف اول تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام ارائه خدمات از یک سو و هدف دیگر نقشی است که نیروی انسانی علوم پزشکی در اقتصاد ملی می‌تواند ایفا کند.

وی درباره پرونده الکترونیک سلامت گفت: این پرونده به عنوان یک ابزار و جاده مهم برای خدمات سلامت در بهار ۹۸ و تا پایان خرداد ماه در اکثر نقاط کشور مهیا می‌شود.

وزیر بهداشت درباره تجهیزات پزشکی یادآور شد: همکاران خود را در این زمینه بسیج کردیم تا برای سال آینده علیرغم فشارهای تحریم چیزی به عنوان کمبود تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اولویت ما استفاده از تولید داخل و توانمندی داخل کشور است و اگر افرادی بضاعت این موضوع را دارند که در حوزه تجهیزات پزشکی تولیدات داخل داشته باشند از آنها حمایت می‌کنیم و اجازه ورود به موارد مشابه خارجی را به هیچکس نخواهیم داد. از روزی که من آمده‌ام هیچ مورد جدیدی در این زمینه اجازه داده نشده است.

نمکی درباره مطالبات شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی گفت: ما توانسته‌ایم ۳۵ درصد مطالبات را با مکانیزم پرداخت کنیم و تأمین اجتماعی نیز به ما قول داده است که بخشی از این مطالبات را پرداخت کند و به زودی این مساله حل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی