بازدید 2059

سناتور آمریکایی: در زمان خدمت در ارتش به من تجاوز شد

یک سناتور آمریکایی گفته است، زمانی که در نیروی هوایی خدمت می کرد، از سوی یک افسر ارشد مورد تجاوز قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 07 March 2019

یک سناتور آمریکایی گفته است، زمانی که در نیروی هوایی خدمت می کرد، از سوی یک افسر ارشد مورد تجاوز قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سناتور مارتا مک‌سلی که اولین خلبان زن ارتش است که در درگیری‌های نظامی شرکت داشته، در جلسه‌ای درباره تعرض در ارتش صحبت کرد.

او که یک جمهوری‌خواه اهل آریزونا است، گفت که این موضوع را در آن زمان گزارش نکرده چون احساس شرم و سردرگمی داشته و به سیستم اعتمادی نداشت.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، موارد گزارش شده از تعرض جنسی در ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۷ تقریباً ۱۰ درصد جهش داشت.

مک‌سلی به یک کمیته فرعی نیروهای مسلح گفت: برای سال‌های طولانی سکوت کردم. بعداً در ادامه زندگی حرفه‌ای، زمانی که ارتش برای رسیدگی به این رسوایی‌ها در تقلا بود و واکنشی کاملاً ناکافی نشان داد، احساس کردم باید به بعضی‌ها بگویم که من هم قربانی بوده‌ام.

او اظهار کرد: نحوه برخورد با تلاش من برای در میان گذاشتن آنچه بر من گذشته، برایم هولناک بود. آن‌قدر احساس عجز کردم که نزدیک بود بعد از ۱۸ سال خدمت در نیروی هوایی راهم را جدا کنم. مثل بسیاری از قربانیان، احساس می‌کردم دوباره به من تجاوز شده؛ این بار از طرف سیستم.

سناتور کریستن جیلیبرند از نیویورک، عضو ارشد حزب دموکرات در این کمیته گفت: شهادت مک‌سلی به شدت او را تحت تأثیر قرار داده است.

مک‌سلی ۲۶ سال در نیروی هوایی خدمت کرد و به درجه سرهنگی رسید. او در سال ۲۰۱۰ بازنشسته شد. این اولین بار نیست که او علناً درباره تجربه شخصی خود از آزار جنسی صحبت می‌کند.

سال پیش زمانی که او نامزد انتخابات سنا بود به روزنامه وال استریت ژورنال گفت، زمانی که ۱۷ سال داشت، مربی ورزشی او در دبیرستان برای داشتن روابط جنسی به او فشار آورد.

او قبلاً گفته است که در دوران خدمت در ارتش هدف آزار جنسی قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار