بازدید 2243

مقامات چینی معتقدند مردم تبت علاقه‌ای به دالایی لاما ندارند

رئیس حزب کمونیست چین در تبت اعلام کرد که مردم تبت احساسات بیشتری به دولت نسبت به دالایی لاما، رهبر مذهبی بودایی این منطقه دارند، رهبری که 60 سال پیش به دنبال یک شورش گسترده علیه حکومت چین فرار کرد.
کد خبر: ۸۸۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 07 March 2019

رئیس حزب کمونیست چین در تبت اعلام کرد که مردم تبت احساسات بیشتری به دولت نسبت به دالایی لاما، رهبر مذهبی بودایی این منطقه دارند، رهبری که 60 سال پیش به دنبال یک شورش گسترده علیه حکومت چین فرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وو یینگجی، رئیس حزب تبت در نشستی در مجلس قانونگذاری چین گفت: دالایی لاما از زمانی که این مکان را ترک کرده حتی یک کار مثبت هم انجام نداده است.

او گفت: مردم تبت در عوض بسیار خرسند و ممنون برای رفاهی هستند که حزب کمونیست برای آنها به ارمغان آورده است.

"ژاکسی جیانگکون"، نماینده مردمی تبت نیز گفت که هیچ احساساتی از مردم برای دالایی لاما وجود ندارد.

این یکشنبه شصتمین سال از شورش سال ۱۹۵۹ است که در لهاسا اتفاق افتاد. دالایی لاما از آن زمان به بعد در تبعید بوده است این در حالی است که تبت با قوانین سختگیرانه چین روبرو شده است.

دولت گفته است که شورشیان ۱۸ نفر را کشتند. شمار نامعلومی از تبتیان نیز توسط نیروهای امنیتی بعدتر کشته شدند.

چین می‌گوید که تبت برای قرن‌ها جزو اراضی این کشور بوده است و به دالایی لاما به عنوان یک جدایی طلب اشاره می‌کند. بسیاری از تبتی‌ها اما اصرار دارند که آنها در بیشتر زمان‌ها مستقل بودند و چین را متهم به اعمال قانون‌های سختگیرانه بر روی تبت از زمانی که ارتش این کشور در ۱۹۵۰ به نبردی در مناطق هیمالیایی پرداخت، کردند.

پکن مجازات‌های شدیدی بر روی افراد حامی استقلال تبت اعمال می‌کند. "تاشی وانگچوک" یک مدافع زبان تبتی بعد از اینکه در مستند ویدئویی نیویورک تایمز ظاهر شد دستگیر شد و به اتهام جدایی طلبی به پنج سال زندان محکوم شد.

وو اعلام کرد که هیچ محدودیتی بر روی زبان تبتی وجود ندارد و مردم تبت می‌توانند در کنار زبان ماندارین، تبتی که زبان مادریشان هست را یاد بگیرند.

شرایط فعلی در تبت برای تصمیم‌گیری سخت است زیرا مسافران خارجی قبل از ورود به این منطقه باید مجوز ویژه‌ای دریافت کنند. دریافت مجوز معمولاً برای روزنامه نگاران خارجی صورت نمی‌گیرد اگرچه وو گفته است که هر کس که از مجراهای قانونی عبور کند می‌تواند به راحتی به این کشور بیاید.

او گفت برای حفظ امنیت توریست‌ها پاره‌ای از اقدامات احتیاطی نیاز است. این منطقه ارتفاعی به میزان ۴۵۰۰ متر دارد که می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های مربوط به ارتفاع شود. بسیاری از خارجی‌ها برای نگرانی ما ممنون هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی