بازدید 3062

بارش برف و باران از فردا

از بعدازظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 06 March 2019

به گزارش فارس بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌هایپیشیابی هواشناسی، امروز در برخی از مناطق شمال خلیج فارس، غرب و جنوب غرب استان کرمان، شمال هرمزگان، دامنه های زاگرس جنوبی و دامنه های البرز مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در مناطقی از نیمه شرقی کشور بارش پراکنده را انتظار داریم، از بعد‌ازظهر پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، غرب سواحل خزر و دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع  شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه گستره بارش‌ها علاوه برمناطق ذکر شده، دامنه‌های  زاگرس مرکزی،جنوب غرب و بخشهایی از مرکز کشور را فرا خواهد گرفت.

روزشنبه با حرکت شرق سوی این سامانه بارشی در نوار غربی کشور بارش قطع می شود و در سایر مناطق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

‌از بعد از ظهر پنج شنبه 97/12/16‌ بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال ایلام و در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  

روز جمعه 97/12/17‌ بارش برف و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، بارش باران  و وزش باد‌ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در کرمانشاه، مرکزی، لرستان، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات ایلام، شمال خراسان شمالی و در جنوب ایلام و شمال و شرق خوزستان، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال خیزش گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه 97/12/18‌ بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شرق خوزستان، شرق لرستان، یزد، برخی نقاط کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و وزش باد شدید در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در جاده‌های کوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور کولاک برف، لغزندگی جاده ها و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود، از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید. 

روز جمعه با گسترش سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده دامنه‌های زاگرس شمالی، مرکزی، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های خوزستان و جنوب ایلام همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است.

روز جمعه در نوار شمالی کشور کاهش دما تا ۱۰ درجه و در نواحی شمال غرب و غرب کاهش دما بین ۴ تا ۶ درجه را انتظار داریم.

از بعد از‌ظهر پنجشنبه تا اوایل وقت روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز جمعه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود.

آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۷ و هشت درجه خواهد بود.

فردا‌ بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا دوازدهم اسفند سال جاری ۱۷۹.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۸۰.۲ میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری ۱۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۴۲.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۵.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

‌بیشترین میزان بارش ‌در هفته بیست و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۶۷.۳ میلی‌متر بوده است.

در همین مدت میانگین گرم‌ترین منطقه کشور دلگان در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲۶ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان ‌۷.۹- درجه سلسیوس بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل