بازدید 5660

ولیعهد سعودی عامل قتل «خاشقجی» است

کد خبر: ۸۸۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 05 March 2019

یک فعال حقوق بشر عربستانی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را عامل صدور دستور قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد اهل عربستان عنوان کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک فعال حقوق بشر عربستانی گفت: آنها خوب می‌دانند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی عامل قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول است.

«یحیی عسیری» در نشستی که تحت عنوان «عربستان؛ زمان بازخواست» در حاشیه چهلمین دوره شورای حقوق بشر در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شده بود، افزود: جانیان قتل خاشقجی همچنان آزاد هستند و عربستان با «اگنس کالامارد» گزارشگر سازمان ملل متحد در این خصوص همکاری نمی‌کند.

عسیری فعال حقوق بشر عربستانی که ۳۸ ساله و مقیم انگلیس است همچنین در گفتگو با آناتولی تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص جنایت قتل جمال خاشقجی را خواستار شد.

وی تاکید کرد: کشف جزئیات این جنایت بدون انجام این تحقیقات میسر نیست و اگر این کار انجام نشود رژیم سعودی در ارتکاب اینگونه جنایات احساس آزادی خواهد کرد.

این فعال عربستانی ادامه داد: آنها می‌دانند که محمد بن سلمان در پشت این جنایت است اما دولت عربستان به دروغ ادامه می‌دهد. آنها دیر یا زود و تحت فشارهای آینده به این جنایت اعتراف خواهند کرد.

عسیری همچنین ادامه فشارها تا زمان اعتراف بن سلمان به دست داشتن در این جنایت را خواستار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل