بازدید 24459

مصوبه مجلس لازم الاجراست/ تشریح کامل نحوه افزایش حقوق کارمندان دولت

چند روز پیش، مجلس شوای اسلامی، مصوبه‌ای را از نظر گذراند که به موجب آن، باید دست کم ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان دولت افزوده می‌شود. به عبارت دیگر، بر اساس این مصوبه، افزایش حقوق‌ها به جای ۲۰ درصد در لایحه بودجه از ۱۰ درصد تا ۴۲ درصد افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 04 March 2019

مصوبه مجلس لازم الاجراست/ تشریح کامل نحوه افزایش حقوق کارمندان دولتچند روز پیش، مجلس شوای اسلامی، مصوبه‌ای را از نظر گذراند که به موجب آن، باید دست کم ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان دولت افزوده شود. به عبارت دیگر، بر اساس این مصوبه، افزایش حقوق‌ها به جای ۲۰ درصد در لایحه بودجه از ۱۰ درصد تا ۴۲ درصد (متغیر) افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ محمدباقر نوبخت گفت: اما دولت توان پرداخت این مبلغ را ندارد و افزایش حقوق‌ها همان ۲۰ درصد لایحه بودجه خواهد بود و حتی نامه‌ای نیز به رئیس مجلس در خصوص این موضوع نوشت؛ اما این سخنان در مجلس با واکنش‌های نمایندگان مجلس رو به رو و نیز روز گذشته، تذکرات پیاپی به دولت از سوی نمایندگان مطرح شد و خلاصه آنکه کش و قوس‌ها در مجلس آنچنان زیاد بود که سرانجام لاریجانی وادار به واکنش تند علیه دولت شد، به گونه‌ای که در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان درباره نامه نوبخت پیرامون عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق‌ها گفت: هر کسی هر حرفی زد اینقدر روی آن حساب باز نکنید. مگر کسی می‌تواند قانون را اجرا نکند؟ بی‌جا کرده‌اند که چنین حرفی می‌زنند. وقتی قانون تصویب می‌شود باید اجرا شود.

امروز نیز در صحن علنی مجلس، یکی از مباحث اصلی مورد بحث بین نمایندگان، اظهارات نوبخت بود که البته این جدال، باعث نگرانی مردم شده است؛ حقوق بگیرانی که چند روز پیش، افزایش ۴۰۰ تومانی حقوق‌ها را در جیب خود می‌دیدند، امروز نگران هستند که دولت از پرداخت آن خودداری کند!

اما نمایندگان مجلس بر این باورند که قانون مصوبه مجلس لازم الاجراست و دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند. در همین ارتباط نیز یکی از نمایندگان مجلس، کامل و شفاف روند پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان دولت را تشریح کرد.

عباس گودرزی با تبیین ابعاد مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی و تا ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری در سال ۱۳۹۸ گفت: بر پایه مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه، هماهنگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان باید به نحوی انجام شود تا در مدت پنج سال فاصله حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد نباشد؛ اما دولت در بند الف. تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ چه گفته بود؟ در بند لایحه ۴۵۰۰ میلیارد تومان را برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیشنهاد داده و از سوی دیگر ۳۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد‌ها در نظر گرفته بود.

وی بیان کرد: در صورت تصویب این پیشنهاد‌های دولت، دریافتی فردی که یک میلیون تومانی حقوق می‌گیرد، ۳۰۰ هزار تومان و دریافتی فردی که ۱۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، سه میلیون تومان بود؛ یعنی اگر تا سال جاری اختلاف کف و سقف حقوق کارکنان و مدیران دولت ۱۳.۵ میلیون تومان بود، پس از تصویب این پیشنهاد به ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید.

بیشتر بخوانید 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، تصویب پیشنهاد حقوق و دستمزد دولت را به منزله نقض مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه و افزایش شکاف طبقاتی دانست و افزود: مجلس برای جلوگیری از این مسأله، دو عدد ۴۵۰۰ میلیارد تومان و ۳۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان را با هم جمع کرد و سپس ۴۰۰ هزار تومان را به همه شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری تخصیص داد و در عین حال دولت را مکلف کرد تا علاوه بر این عدد تا ۱۰ درصد حقوق و دستمزد شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری را افزایش دهد.

گودرزی منبع مالی تأمین افزایش تا ۱۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان لشکری و کشوری را ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است حقوق و دستمزد را تا ۱۰ درصد افزایش دهد و عدالت را رعایت کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس به مردم وعده داد: خیالتان راحت باشد با افزایش حدود ۱۰ درصد حقوق و دستمزد، حقوق‌های یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان حدود ۴۲ درصد، حقوق‌های کمتر از چهار میلیون تومان ۲۰ درصد، حقوق‌های ۵ تا ۸ میلیون تومان حدود ۲۰ درصد، حقوق‌های بیش از ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد و حقوق هیأت‌های علمی با معافیت‌هایی که در لایحه بودجه ۹۸ برایشان پیش‌بینی شد، حدود ۱۵ درصد افزایش می‌یابد که البته با محاسبه ۴۰۰ هزار تومان افزایشِ حقوقِ ثابت پیش‌بینی شده، درصد‌های افزایش حقوق بیشتر از این‌ها می‌شود.

گودرزی یادآور شد: شایسته نیست کارگری که ماهیانه کمتر از ۱.۵ میلیون تومان و فردی که ۱۵ میلیون تومان درآمد دارند، به طور مساوی ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشند؛ این مسأله خلاف عدالت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه مجلس در دیر اعلام وصول کردن لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس گفت: لایحه دولت را ـ که جامع‌تر از طرح مجلس است ـ دیر اعلام وصول کردید تا طرح مجلس در دستور کار قرار گیرد، در حالی که این طرح اشکالات متعددی دارد که یکی از آن‌ها کاهش مشارکت عمومی در انتخابات مجلس است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۴۶
انشاالله وضع طوری نشود که به جای اعمال عدالت همه به خط فقر برسیم!امیدوارم با رعایت عدالت علاوه بر کاهش فاصله طبقاتی از خط فقر هم دور شویم.
والا ما که نفهمیدیم هر چی حساب می کنیم با هر فرمولی که شما میدین باز زیر خط فقریم
با توجه به افزایش پلکانی مالیات دریافتی کارمندان با سابقه در سال 1398 کمتر از سال 1397 خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
جالبه پزشکی که 700 میلیون در ماه درآمد داره مالیات نمیده ولی از کارمند بدبخت مالیات پلکانی میگیرن.
بر اساس تجربه گذشته مطمئنم تنها معلمان از این قانون ضرر می کنن. چون فقط مقدار ثابت اضافه میشه و اون ده درصد به دلیل نبود اعتبار در وزارت آموزس و پرورش کامل اجرا نخواهد شد.
پاسخ ها
پزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
معلمی که 6 ماه سال تعطیله و اون شیش ماه دیگه هم روزی 5 ساعت کار میکنه 2 تومن هم بسشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
همون معلم اشباه کرده که به تو علم اموخت و پزشک شدی و . معلمی طبق تحقیقات خارج از کشور یک ساعتش چند برابر ساعت کارمندی است. معلم حداقل سر کلاس 35 نفری است . امثال برخی دکترا که حتی ویزیت هم میشی سرشون تو گوشیه.
تو که ادعات میشه بد نیست یه کم حقوق معلمی و پزشک تو کشورهای اروپایی ببینی چقدر فاصله دارد و تو ایران چقدر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
آقای به اصطلاح پزشک در جامعه ای که جایگاه آموزش و پرورش این است و دیدگاه مردم راجع به این موضوع اینگونه انتظاری بیش از این نمی رود.
ناشناس
| France |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
تو که خودتو پزشک معرفی کردی همونی که هرشب عقده خودت از پزشکان رو بهمه یاد اوری میکنی.تو مصداق دقیق همون ادمایی که خودشون عرضه بالا رفتن ندارن و در عوض تلاش میکنن بقیه رو بیارن پایین.هدفت هم بر انگیختن احساسات اقشار مختلف علیه پزشکانه.خدا انشالله شفای عاجل عنایت فرماید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
اقای پزشک اساتید دانشگاه که هشت ماه سال تعطیلند باید طبق فرمول شما حقوق نگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
پزشک محترم حق با شماست! معلمی که شاگردی چون شما تربیت کرده دو تومن هم زیادش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ناشناس 21:57
میشه بفرمایید کدوم استاد دانشگاه 8 ماه در سال
تعطیله که ما بی خبریم؟ میشه اسم دانشگاهش رو هم بیان کنید؟
به نظر من پيشنهاد مجلس بسيار عاقلانه تر است همچنين به عدالت نزديكتر
انشاا...هرچی بنفع کارمندای ضعیفتر مثل معلمان و بازنشستگان است تصویب بشه
همه دست به دست هم دادهاند که مانع افزایش حقوق مدیران برجسته و توانمد شوند . که چی !؟ 4000 پزشک در تهران ماهی بیش از یک میلیارد تومن درآمد دارمند مالیات هم نمیدهند . فقط زورتون به مهندسا میرسه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
یه وقت بهتون فشار نیاد از حسادت
.لابد مدیران کم حقوق نجومی میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
4000نفر؟
عدالت این نیست که همه به اندازه هم بگیرند . مگه نظام کمونیستی حاکم شده ؟ . عدالت این نیست که جلوی افزایش حقوق نخبگبان رو بگیری ولی جلو فرارش رو نه ! عدالت این نیست که به هر که زورت رسید زور بگویی ( مهند سین با سابقه مدیر یتی) و به هر که زورت نرسید تسلیمش بشی ( پزشکان بالای یک میلیارد درآمد در ماه!) . عدالت این است که هرکی متناسب با خدماتی که ارایه میده مزد دریافت کنه عزیز دل برادر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
هرکس متناسب با دریافت ودر امد هم باید مالیت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
چند روز دیگر هم میگویند هر کی دو تا خونه داره باید به دولت بدهد تا به دیگران که ندارند بدهد . همین طور ماشین و غیره در ممالک کمونیستی دولت اینها را تهیه کرده و به همه میدهد . اینها از یکی میگیرند تا به دیگران بدهند.
اگر قانون مصوبه مجلس لازم الاجراست و دولت به هیچ عنوان نمی‌تواند از زیر آن شانه خالی کند. چرا نظام هماهنگ و قانون ششم رزمندگان ازطرف دولت به اجراء گذاشته نشد .نمیشود قوانین را سلیقه ای اجراء واز زیر آن شانه خالی کرد.
تورم 300 درصد افزایش حقوق 20 درصد به این میگن عدالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
ده درصد
الان نفرات تامین اجتماعی داریم که بیش از ۱۰ میلیون دریافیشون هست . طبق افزایش تامین اجتماعی ۲۵ درصد و ۵ درصد هم سنوات روی هم رفته ۳۰ درصد اضافه حقوق دارند ولی کارمندی که ۵ میلیون حقوق میگرفت فقط ۶ درصد به حقوقش اضافه شد . هر دو هم در یکجا و با یک مدرک و با یک سابقه . در جنوب کار سخت و ....
ولی ظاهرا همه زوم کردند به کارمندها و افزایش سه میلیونی برای نفر تامین اجتماعی ظاهرا مشکلی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
پنج میلیون؟؟؟؟ شاکی هم‌هستی؟
نوبخت عزیز . تورا به خدا ول کن.یک کمی وجدان داشته باش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
کجاش عزیزه؟
یعنی بعد از 5سال کار این دولت علت چیست که حسابدار و اقتصاد دانی در دولت نیست که درست برنامه داشته باشدکه همه راضی باشنددیگر کسی اعتراز حقوق نداشته باشد .متاسفم
اولا هیجای مصوبه نیامده که 10 درصد باضافه 400 هزارتومان بلکه گفته شده تا 10 درصد وبعلاوه 400 هزار تومان . یعنی دولت ممکن است به این نتیجه برسد که مثلا 2 درصد بعلاوه 400 هزارتومان به همه اضافه کند و این هم مطابق مصوبه مجلس است حتی می تواند صفر درصد را بعلاوه 400 هزارتوان در نظر بگیرد یعنی هیچ درصدی را اضافه نکند وفقط همان 400 هزارتومان را به حقوق اضافه نماید و این هم مطابق مصوبه مجلس است البته حداکثر 10 درصد بعلاوه 400 هزارتومان می توانددولت اضافه کند. بنابراین مطلب را دقیقا به مردم توضیح دهید نه اینکه یک درصدی را که فلان نماینده مثال زده است و آنهم ماکزیمم درصد مصوبه بوده را به مردم اطلاع رسانی می کنید که این کار نوعی عوامفریبی!!! است و یا حداقل غیر کارشناسی و عدم فهم دقیق مصوبه است!!!
کاشکی می فرمودند کجا کلاس ریاضی رفتن. چون ظاهرا با کلاسایی که ما گذروندیم فرق می کنه. بابا نمیخواهیم کمونیستی بشه میخواهیم اسلام حاکم باشه و فقیر نباشه. آخه من نمیدونم یه میلیون خورده ای که زیر سه میلیون میگیرن اگه حقوقشون معقول اضافه بشه در مقابل ریخت و پاشهای برنامه های گلرار و امثال اون که هیچه
کارمندی که در عسلویه و در هوای مسموم و پر از بنزن و سرب و گرمای طاقت فرسا کار میکنه و توی این شرایط تحریم نفت و کاز کشور را تامین میکنه و پول خونش میگیره و با خلنواده اش در یکی از الوده ترین مناطق دنیا زندگی میکنه ، با کارمند در تهران و شیراز زیر کولر و پای بخاری و با کت اتو کشیده ، افزایش یکسانی دارند . پس باید منتظر سیل عظیم انتقالی این کارمندان به شهرهای بزرگ باشید چون هیچ دلیلی برای ماندن نخواهند دید ....
نکته ای مهم در خصوص جمله زیر که برخی مسئولان و برنامه ریزان ناآگاهانه به آن استناد می کنند:
"بر پایه مواد ۲۹ و ۳۰ برنامه ششم توسعه، هماهنگی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان باید به نحوی انجام شود تا در مدت پنج سال فاصله حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد نباشد"
آیا براساس برنامه ششم پیش بینی شده که اگر در سالی از برنامه تورم یک رقمی نبود(به هر دلیل) و مثلا تورم سالانه 200 - 300 درصد اتفاق افتاد آیا باز باید اختلاف بین کف و سقف همان 20 درصدی رقم ریالی باشد؟ بدیهی است که پاسخ منطقی بدبن سئوال منفی است. در چنین شرایطی مسلما ثابت ماندن قدرت خرید اختلاف حقوق بین سقف و کف از یکسال به سال بعد نباید بیش از حد معینی باشد.

لذا مسئولان متاسفانه برنامه ششم و اعداد مندج در آن را یکطرفه می بینند وکاری به مبانی برنامه ششم ندارند.
سلام اقای پزشک این طرز تفکر شما با این تحصیلات در مورد معلمین بعید !!!!!!!!!!!!!!
باتوجه به بار مالی افزایش 400 هزارتومانی حقوق شاغلین وبازنشستگان ومحدودیت بودجه سال آینده دولت نمی تواند آن ده درصد اشاره شده دراین قانون را اجرا کند وچون مجلس نیز دراین بخش به دولت اختیار داره لذا نمی تواند بابت این عدم افزایش به دولت اعتراض کند.دزنتیجه باتوجه به تغییر ضرایب مالیاتی عملا دریافتی کسانی که بالاتر از8 میلیون می گیرند کاهش می یابد.
این آقا یان زندگی شاهانه دارند اصلا نمی دانند فقر چیست.
فقط یک جمله بگم و آن اینه که : خیلی بدبختیم!
بهتر بود افزایشها به میزان حداقل 40 درصد فقط شامل حقوقهای زیر 6 میلیون تومان باشد.
بگذارید آن افرادی که سالیان متمادی از حقوقهای بالای 10 میلیونی برخوردار بوده اند اینک از اندوخته هایشان استفاده کنند. (البته به نظر نمیرسد این عدم پرداخت مشکلی در روند زندگیشان ایجاد کند.)
این خود به تنهایی موجب کاهش شکاف ژرف طبقاتی، کم شدن نقدینگی و ... خواهد شد.
آیا به نظر شما هنوز زمان آن نرسیده که بازتعریفی از واژه عدالت داشته باشیم؟؟؟
آش شله قلم کاره اوضاع این مملکت. وقتی اکثر نماینده ها پوپولیستی فکر میکنند و قانون ، مصوب میکنند چه شود؟؟؟
این اقایان عدالت را اشتباه گرفتند. عدالت یعنی هرکس بر اساس شایستگی و درجات علمی اش درآمد داشته باشد نه اینکه حقوق یک کارگر با دیپلم با حقوق یک استاد و متخصص برابر باشد و این یعنی بی عدالتی . این یعنیفرار مغز ها. این یعمی ظلم به مردم و جامعه به فرمایش مطهر ی ظلم بلاسویه عدل و عدل باسویه ظلم است.
تنهاقشری که دراین کشورکارش رادرست انجام میدهدکارگرهاهستن وحقوقشون فرسنگهازیرخط فقر
دولت نگران افزایش حقوق مدیران میباشدچون وامدارشان است وازاینکه مدیران کمتربگیرندناراحت است,کارمندان حداقل بگیر ازنظرایشان بی ارزش نستند,اقای نوبخت کجاست خط ومشی شما,تعجب میکنم این نظام اسلامی شهیدپرورکجاو دولت کجا
آن هایی که حساب کرده اندکه علاوه بر400000 هزار تومان حقوق 10درصد دیگر هم برایشان اضافه می شود زیاد حساب نکنند چون 10درصد رانمایندگان فهیم !دراختیار دولت گذاشته اندپس عملا تاآخر ماجرا رابا حضور جناب نوبخت ودیگر مسوولان خدمت گذار دولت بخوان.دلیل آن هم درقضیه افزایش حقوق 20 درصدی حقوق97 که عملا اجرا نشد مشخص گردید.پس دعا کنید به خاطر لجبازی دولت ومجلس همین هم نصف نشود.
برای حفظ عدالت اداری طبق قانون بالاترین حقوق نباید بیش از 7 برابر پایین ترین حقوق باشد وقتی شما افزایش حقوق پایین ترین حقوق را مشخص کنید بطور خودکار افزایش حقوق بقیه رده های شغلی مشخص می گردد. حال اگر در اداره ای 7 برابر حداقل حقوق جدید کمتر یا مساوی حقوق یک کارمند عالیرتبه بود سال 98 به او مبلغی اضافه نشود تا عدالت اجرا شود.
لکن فرمول بالا به نفع نمایندگان مجلس نیست چون آنها بیش از 7 برابر حداقل حقوق میگیرند و میخواهند به هر حال حقوقشان افزایش پیدا کند.
تورم ۲۶۰٪ که اعلامی مسولین است بدین معنا میباشد که ارزش ریال ۲/۶ کاهش یافته؟ یعنی ۲/۶ ریال اسفند ۹۷ برابر یک ریال اسفند ۹۶ میباشد ، یا اینکه یک میلیون اسفند ۹۶ معادل ۲/۶ میلیون اسفند ۹۷ است، که دولت میخواهد با متوسط ۲۵٪ افزایش حقوق دستمزد ، بخش ناچیزی از آنرا جبران کند ؟ که کسری توازن تورمی ۲/۳۵٪ است ، عقب ماندگی حقوق بازنشستگان نسبت به تورم سالهای قبل ۶۷٪ اعلام شده بود ،که معنای حقیقی آن اینچنین است که بازنشستگان پیش از سال ۸۸ اکنون ۳۰۵٪ یا ۳/۰۵ برابر نسبت به حداقل معیشت خود عقب میباشند ، یعنی سفرهٔ آنان ۳/۰۵ بار کوچکتر شده است ؟ یا بهتر گفته شود قدرت خرید آنان بجای یک کیلو گوشت قرمز شده است ،سیصد گرم ؟،، رفاه بازنشستهٔ پیش از سال ۸۸ نسبت به همتراز خود شاغل سی سال خدمت ، یک سوم میباشد ؟ حالا پیدا کنید پرتغال فروش را؟،،،
مصوبه مجلس عین عدالت چون در مملکتمون حقوق بالا نشان از نخبه بودن نیست .فرمول مشخصی نداره. ی وزارت خونه به مثلا ی عنوان شغلی 4 تومن میده .توی ی وزارت خونه دیگه به همون شغل زیر 2 تومن میدن .کلا مشخص نیست معیار چیه
اول کاری جای خوب استخدام شدی خوشا به حالت .جایی با حقوق کم استخدام شدی مطمئن باش دولت بفکرت نیست
معلمان عزیز هم واقعا تعجب میکنم با چه انگیزه ای تدریس میکنید .فقط میدونم حق دارید اگه به دانش اموز اهمیت ندید (چیزی که عوض داره گله نداره)
مصوبه غیرکارشناسی است وبایدملغی شود.ای کاش نمایندگان ذره ای سوادداشتند.دولت هم نمی تواندازکارکنانش دفاع کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان