بازدید 2047

انطباق بودجه ۹۸ شهرداری با برنامه سوم توسعه

کد خبر: ۸۸۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 04 March 2019

معاون شهردار تهران گفت: ۱۴۰ ردیف بودجه‌ای که مغایر با اهداف برنامه سوم بودند از لایحه بودجه شهرداری حذف شدند.

به گزارش مهر، سکینه اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص برخی ابهامات پیرامون تطبیق لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران با برنامه سوم توسعه شهر تهران و برخی اظهار نظرها پیرامون عدم هماهنگی بین برنامه و بودجه گفت: در زمان تدوین و تصویب برنامه سوم توسعه شهر تهران، در حوزه مالی اقداماتی موازی در خصوص پیش بینی منابع مالی سال‌های برنامه صورت گرفت. به این منظور جدول منابع مالی برنامه سوم بر اساس روند وصولی و مصوب سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۷ و همچنین نظرات کارشناسان حوزه‌های تخصصی تهیه شد.

وی با بیان اینکه در این مطالعات منابع بودجه‌ای شهرداری تهران بر اساس نظام GFS به سه دسته تقسیم شده است، اضافه کرد: اقلام منابع که دارای بیشترین سهم هستند شناسایی و روند آن‌ها به قیمت ثابت و جاری محاسبه شد و ضمن تلفیق اطلاعات به دست آمده و نظرات کارشناسی حوزه‌های تخصصی، منابع بودجه‌ای برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران در سه سناریو بدبینانه، واقع بینانه و خوش‌بینانه برآورد شده و در نهایت پس از تدوین برنامه، بودجه سال ۹۸ بر اساس اولویت‌های شهر تهران پیش‌بینی و تدوین شد.

اشرفی، تخصیص منابع محدود میان نیازهای نامحدود و بر اساس اولویت‌های شهر و شهروندان را یکی از موضوعات اساسی در تدوین بودجه دانست و گفت: تمامی این اقدامات برای این است که هریک از فعالیت‌های مندرج در قالب مواد و احکام برنامه با بودجه مصوب همخوانی داشته باشد.

اشرفی تصریح کرد: در همین راستا، از مجموع ۹۵ حکم برنامه سوم توسعه شهر تهران، ۶۴ حکم در بندهای بودجه لحاظ شده، ۱۱ حکم در سیاست‌های اجرایی بودجه رعایت شده و ۷ حکم برنامه نیز با تبصره‌های بودجه پیشنهادی مرتبط یا منطبق شده است. با احتساب مجموع این احکام، می‌توان ادعا کرد که ۸۵ درصد احکام برنامه سوم در بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری تهران متبلور شده است.

به گفته معاون شهردار تهران، ۱۴۰ ردیف بودجه سنواتی شهرداری که با احکام برنامه سوم همخوانی نداشته، از لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران حذف شده است.

اشرفی، ادامه داد: بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران با مد نظر قرار دادن الزامات و سیاست‌های تدوین بودجه ابلاغی از سوی شورای شهر و مهمترین ارکان برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران از قبیل، انضباط مالی، شفافیت، مدیریت هزینه، افزایش کیفیت منابع درآمدی پایدار، تمرکز زدایی از اعتبارات و توزیع آن بین واحدهای اجرایی و تلاش در جهت افزایش درآمد های پایدار و بودجه ریزی عملیاتی تدوین شده است.

وی تاکید کرد: تلاش شده رویکردها و الزامات بودجه سال آتی مطابق با اولویت‌ها و مسائل کلیدی شهر و احکام برنامه سوم توسعه شهر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی