بازدید 4748

استفاده هند از بمب‌های هدایت شونده اسرائیلی

کد خبر: ۸۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 04 March 2019

یک منبع مطلع نظامی می‌گوید که نیروی هوایی هند در حملات اخیر خود به پاکستان از بمب‌های هدایت شونده اسرائیلی استفاده کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آرون جیت لی» وزیر دفاع هند گفته بود که دهلی نو جزئیات حمله ارتش این کشور علیه پایگاههای شبه نظامیان در بخش کشمیر تحت کنترل پاکستان را اعلام نخواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به این موضوع به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که نیروی هوایی هند در عملیات اخیر خود علیه «جیش محمد» واقع در بالاکوت در پاکستان از بمبهای هدایت شونده اسرائیلی استفاده کرده است.

به گفته این منبع نظامی، حملات روز 26فوریه در خاک پاکستان با بمبهای اسپایس-2000 ساخت اسرائیل صورت گرفته است؛ گفته میشود درصد خطای این بمبها کمتر از 3 متر است.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد، درحالیکه تخمین تعداد تلفات حملات اخیر هند دشوار است اما این منبع نظامی می‌گوید که این بمبها سقف ساختمانهای هدف گرفته شده را شکافته و با نفوذ به داخل اهداف مورد نظر همه شبه نظامیانی که در آنجا بودند را کشته است.

وی مدعی شده است که خلبانهای حاضر در این عملیاتها به رادارهای پیشرفته با وضوح بالا مجهز و قادر بودند اهداف را به صورت دو بعدی و 3 بعدی ببینند تا دقت حملات آنها در بهترین سطح ممکن باشد.

با این حال مقامات پاکستانی هرگونه تلفات را در این حملات رد کرده و گفته بودند که هند مناطق خالی از سکنه را بمباران کرده است.

همچنین ارتش پاکستان از ساقط کردن یک جنگنده هندی و بازداشت یک خلبان این کشور در جریان این حملات خبر داده بود.

دولت پاکستان روز جمعه این خلبان هندی را به نشانه حسن نیت و به منظور کاهش تنشهای میان دو کشور آزاد کرد.

درگیریهای مرزی میان هند و پاکستان زمانی بالا گرفت که یک اتوبوس حامل پرسنل ارتش هند هدف حمله تروریستی قرار گرفت که طی آن حداقل 46 نفر کشته شدند.

هند، اسلام آباد را متهم به حمایت از گروههای تروریستی و حمله به نیروهای این کشور در خط کنترل کشمیر می‌کند.

اسلام آباد و دهلی نو از زمان جدایی از یکدیگر بر سر حاکمیت ارضی بر منطقه کشمیر دچار اختلافات شدید هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها