بازدید 3627

تصویب ۷ تبصره لایحه بودجه ۹۸ شهرداری

کد خبر: ۸۸۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 03 March 2019

امروز در جریان یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی صحن شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران کلیات لایحه بودجه ۹۷ شهرداری تهران را تصویب و وارد بررسی جزئیات آن شدند.

به گزارش مهر، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان بررسی بند الف تبصره ۲ که طبق آن جلسات کمیسیون تخصیص منابع نقد و غیر نقد را حداقل یک بار در هر ماه برگزار و گزارش این جلسات شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای شهر تهران ارائه شود، گفت: پیشنهاد می‌دهم که تخصیص بودجه برای هر بخش تا سقف ۲۵ درصد باشد زیرا کمیته تخصیص در سال‌های گذشته به برخی حوزه‌ها صد درصد بودجه تخصیص می‌داده و به برخی تخصیص حداقلی.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم که در همه حوزه‌ها شهرداری تهران اجازه تخصیص بودجه تا سقف ۲۵ درصد را داشته باشد و برای بیش از آن، به شورای شهر تهران مراجعه و کسب اجازه کند.

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: کمیته تخصیص نمی‌تواند بیشتر از آنچه که در بودجه اختصاص داده شده، به بخشی بودجه تخصیص بدهد. ما باید بودجه واقعی تصویب کنیم که شهرداری در چارچوب همان عمل کند. وقتی بودجه غیرواقعی می‌بندیم، قدرت مانور شهرداری افزایش پیدا می‌کند.

در نهایت با مخالفت اعضای شورای شهر تهران، این پیشنهاد رأی نیاورد.

در ادامه، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران در جریان بررسی بند ب تبصره ۳ که در آن سازمان‌های تابعه شهرداری تهران مکلفند مازاد نقدینگی حاصل از درآمدهای اختصاصی طی سال بودجه و مازاد درآمد در هزینه سنواتی را به حساب خزانه شهرداری تهران واریز کنند، پیشنهاد داد که شرکت شهر سالم از جدول سازمان‌های مشمول این بند خارج شود و کل درآمد دریافتی این شرکت صرف افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به کارکنان و شهروندان شهرداری تهران شود.

بهاره آروین دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت که تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران که فعالیت تجاری انجام می‌دهند باید بخشی از درآمد خود را به حساب شهرداری تهران واریز کنند و منطقی نیست که شرکت شهر سالم درآمدش را در خود فریز کند.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، در موافقت با این پیشنهاد که شرکت شهر سالم مازاد نقدینگی حاصل از درآمدهای اختصاصی طی سال بودجه را به حساب شهرداری تهران واریز نکند و در عین حال آن را صرف افزایش کیفیت خدمات خود به کارکنان شهرداری کند، گفت: اینکه باید شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران خودگردان باشند، سیاست درستی است اما باید به ماهیت هرکدام از زیرمجموعه‌ها نیز توجه کرد.

وی ادامه داد: شرکت شهر سالم، خدمات درمانی به کارمندان شهرداری ارائه می‌دهد و فعالیت‌هایش تجاری نیست. در عین حال، کارمندان شهرداری، از آنجایی که به سایر مردم خدمات ارائه می‌دهند، باید خودشان نیز خدمات خوب دریافت کنند تا انگیزه خدمت‌رسانی داشته باشند.

نوری اضافه کرد: کارمندان شهرداری دو وجهی هستند، هم شهروند و هم خدمت‌رسانند، همانطور که شهرداری به شهروندان خدماتی با یارانه ارائه می‌دهد، باید این حق را به کارمندان خود بدهد که خدمات با کیفیت اما با هزینه مناسب دریافت کنند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: شرکت شهر سالم متولی HSE است و به همه شهر خدمت‌رسانی می‌کند، در نتیجه باید قدرت عمل نیز داشته باشد.

در نهایت این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید.

همچنین در ادامه الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی بند ج ۱ تبصره ۶ پیشنهاد داد که شهرداری تهران مشخصات همه پروژه‌های مشارکتی را در هر متراژی جهت تائید به شورای شهر تهران ارائه کند.

زهرا صدراعظم نوری نیز در موافقت با این پیشنهاد گفت: با توجه به اینکه در شهر تهران بارگذاری‌های زیادی انجام شده، ما قطعات گسترده و بزرگی برای پروژه مشارکتی نداریم، پس قطعات مساوی یا بالاتر از ۱۵ هزار متر مربع نیز برای تهران بزرگ است و در عین حال بخش خصوصی نیز در قطعات کوچک مشارکت نمی‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی‌دانیم هر کدام از شهرداری‌های مناطق طی سال جاری چقدر پروژه مشارکتی داشتند، در جهت شفاف‌سازی این روند در سال آینده، مشخصات همه پروژه‌های مشارکتی که در قطعات زمین متعلق به شهرداری کلید می‌خورد، جهت تأیید به شورای شهر ارائه شود.

حسن رسولی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ما یک حد متوسطی را برای قطعات زمینی که در آن پروژه‌های مشارکتی انجام می‌شود در نظر گرفته‌ایم تا از آن پایین‌تر برای بررسی به صحن شورای شهر تهران نیاید و هر منطقه خود به آن ورود کرده و مسئله را حل و فصل کند.

در نهایت نیز این پیشنهاد نیز به تصویب نرسید.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جریان بررسی تبصره ۷ پیشنهاد داد که شهرداری تهران فهرست املاک قابل تهاتر را به شورای شهر تهران ارائه کند اما این پیشنهاد نیز به تصویب نرسید.

ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری تهران به جلسه بعد از ظهر صحن علنی شورای شهر تهران موکول شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر