بازدید 2296

تهیه شیوه نامه پذیرش دستیار تخصصی زنان و زایمان

کد خبر: ۸۸۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 03 March 2019

شیوه نامه پذیرش دستیار تخصصی زنان و زایمان در راستای اجرای مأموریت ویژه توسعه علوم مرتبط با بهداشت باروری و بیولوژی تولید مثل تهیه می شود.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت بهداشت، دکتر روشن نیکبخت با اشاره به واسپاری مأموریت ویژه توسعه علوم مرتبط با بهداشت باروری و بیولوژی تولید مثل، از تهیه شیوه نامه پذیرش دستیار تخصصی زنان و زایمان و تصویب آن را در راستای اجرای برنامه عملیاتی کلان منطقه ۴ آمایشی کشور خبر داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به برگزاری جلسات به منظور تدوین بازنگری و توسعه برنامه‌های آموزشی مرتبط با رشته بهداشت باروری اظهار داشت: در سال جاری و با اجرای برنامه عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت و کلان منطقه ۴ آمایشی کشور، تشکیل هسته مرکزی آموزش ارتقای سلامت جنسی با همکاری معاونت آموزشی و تبادل نظر با گروه‌های مختلف در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت.

مسئول پیگیری مأموریت ویژه توسعه دانش سلامت باروری در کلان منطقه ۴ تاکید کرد: تدوین نرم افزار جامع برای جمع‌آوری اطلاعات مادران پرخطر و اجرای آن در سطح بیمارستان‌های تحت پوشش کلان منطقه ۴ از دیگر اقدامات مهم این دبیرخانه در راستای توسعه دانش مرتبط با بهداشت باروری و بیولوژی تولید مثل است.

وی تلاش جهت تأمین اعضای هیئت علمی و نیروی متخصص مرتبط برای توسعه این حیطه را مهم ارزیابی کرد و افزود: جذب اعضای هیئت علمی جدید در رشته‌های زنان و زایمان و بیهوشی تولید مثل، انتشار ۱۹ مقاله در سال ۲۰۱۸ و برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی برای گروه‌های مختلف شامل زنان و زایمان، ماما و بهداشت باروری از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه دانش سلامت باروری است.

نیکبخت گسترش زیر ساخت‌های لازم برای تربیت سرمایه انسانی مورد نیاز منطقه و کشور در این زمینه را یکی از اهداف این دانشگاه دانست و با اشاره به تدوین راهنمای بالینی در این خصوص اظهار داشت: شناسایی و جلب همکاری سایر مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای تجارب ارزشمند به منظور توسعه این حیطه از اقدامات مهم دبیرخانه کلان منطقه ۴ آمایشی است.

وی پذیرش دانشجو در رشته بیولوژی تولید مثل در دانشگاه‌ها کلان منطقه ۴ و فارغ‌التحصیل شدن ۱۸۰ نفر در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D) رشته بیولوژی تولید مثل را از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در راستای ارتقای توسعه این حیطه دانست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار