بازدید 4876

افزایش ۳۰ درصدی بارش در ۵ ماه گذشته

کد خبر: ۸۸۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 02 March 2019

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از افزایش ۳۰ درصدی بارش در کشور طی پنج ماه گذشته، نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.

به گزارش «تابناک»، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در ماه گذشته در کل کشور ۵۰.۸ میلی‌متر بارش صورت گرفته است، گفت: بارش بلندمدت کشور بهمن‌ماه ۳۶.۷ میلی‌متر بود بنابراین بارندگی‌های بهمن ماه ۹۷ نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸.۵ درصد افزایش داشته است همچنین با توجه به بارش ۲۲ میلی‌متری کشور در بهمن ماه سال گذشته، در مقایسه با سال قبل، ۱۲۸.۵درصد افزایش بارش داشتیم.

وی همچنین وضعیت بارشی کشور را از ابتدای سال آبی تا پایان بهمن ماه ۹۷ تشریح و اظهارکرد: از اول مهر تا آخر بهمن ۹۷، کل کشور ۱۷۲.۳ میلی‌متر بارش دریافت کرده است و از آنجا که بارش بلندمدت کشور در همین بازه زمانی، ۱۳۲ میلی‌متر و بارش سال قبل ۶۰.۹ میلی‌متر بود، نسبت به درازمدت ۳۰.۶ درصد و نسبت به سال قبل ۱۸۳ درصد افزایش بارش ثبت شده است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به استان‌های پربارش و کم‌بارش طی پنج ماه گذشته گفت: بررسی داده‌های بارش کشور حاکی از آنست که استان‌های ایلام، گلستان و لرستان بیشترین افزایش دما را از اول مهر تا آخر بهمن‌ماه سال جاری داشتند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب ۲۵، ۳۰، ۲۶ و ۶ درصد کاهش بارش را نسبت به میانگین بلندمدت تجربه کردند. بارش بقیه استان‌ها در حد نرمال یا قدری بیش از نرمال بود.

ضیائیان در ادامه به اشاره به میزان بارش‌های استان تهران طی پنج ماه گذشته اظهارکرد: از ابتدای سال آبی تا پایان بهمن‌ماه، در تهران ۱۸۸.۷ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به درازمدت ۴۱ درصد و نسبت به سال قبل ۱۹۳ درصد افزایش بارش داشته است.

این کارشناس سازمان هواشناسی در بخش پایانی گفت‌وگو به شرایط دمایی کشور طی ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در بهمن‌ماه ۹۷، در کل کشور به‌طور میانگین، ۰.۹ درجه سلسیوس افزایش دما ثبت شده است. در این میان بیشترین افزایش دما برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و آذربایجان شرقی بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت خود به ترتیب ۲.۷، ۲.۳ و ۲ درجه سلسیوس افزایش دما داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر