بازدید 14144
آمریکن کانسرواتیو نوشت؛

لابی عربستان و امارات چگونه در سنای آمریکا نفوذ می‌کند؟

تجزیه و تحلیل ما از پرونده های FARA برای گزارش مرکز سیاست های بین المللی در مورد لابی های عربستان و امارات نشان می دهد، شرکت های عامل سعودی ها و امارات در دوره سه هفته ای بین پیشنهاد مصوبه یمن و رأی دهی مجلس سنا، 200 هزار دلار در کمپین ها هزینه کرده اند. اغلب این کمک ها به سناتورهایی شده که آرای آنها در خصوص این مسأله اساسی و تعیین کننده است.
کد خبر: ۸۸۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 02 March 2019

هفته آینده، مجلس سنا آماده می شود تا قطعنامه ای تاریخی را برای اعمال قدرت کنگره در اعطای مجوز جنگ و پایان دادن به حمایت ایالات متحده از عربستان سعودی و امارات متحده عربی در جنگ فاجعه آمیز یمن، تصویب کند. اما لابیگران عربستان و امارات احتمالا هر آنچه در توان دارند، می گذارند تا مطمئن شوند هرگز این اتفاق نمی افتد.

ایشان تبلیغات می کنند، با اعضای کلیدی کنگره ملاقات می کنند، و در بعضی موارد، فقط چند روز قبل از رأی گیری، کمک های کمپینی را در اختیار سناتورها می گذارند. از کجا اینها را می دانیم؟ از آنجا که دقیقا این همان کاری است که سال گذشته انجام دادند تا همان لایحه را در مجلس سنا عقیم کنند.

هنگامی که سناتور مایک لی جمهوری خواه از یوتا، کریستوفر مورفی دمکرات از کانکتیکوت و برنی سندرز مستقل از ورمونت مصوبه خارج کردن نیروهای مسلح ایالات متحده از مناقشه یمن در سال 2018 را ارائه دادند، نهادهای لابیگر عربستان سعودی و امارات ثبت شده تحت قانون ثبت عاملان خارجی (FARA) فعالانه شروع به تماس با مقامات منتخب، رسانه ها و اتاق های فکر به امید توقف این لایحه در مسیر خود کردند.

لابی عربستان و امارات چگونه در سنای آمریکا نفوذ میکند؟

بر اساس یافته های FARA از زمانی پیشنهاد این لایحه در روز 28 فوریه 2018 تا زمان رأی دادن به آن در روز 20 مارس، لابیگران سعودی و امارات بیش از 100 بار با دفاتر سناتورها تماس گرفته اند. لابی گران عربستان سعودی چند روز قبل از رأی گیری جلساتی با دفاتر کلیدی مجلس سنا، از جمله دفتر کاترین کورتیز ماتئو (دموکرات از نوادا) و کریس کونز (دموکرات از دلاور)، و لابی گران امارات متحده عربی، جلسه ای میان سناتور تام کاتن (جمهوری خواه از آرکانزاس) و شاهزاده امارات متحده عربی را فقط چند روز قبل از پیشنهاد این لایحه ترتیب داده اند. سپس سه تن از این سناتورها به ادامه حمایت نظامی ایالات متحده از سعودی ها و امارات در یمن رأی دادند.

بیشتر بخوانید

اما جلسات تنها بخشی از این زرادخانه نفوذ لابی گران بود. در تلاش خود برای شکل دادن به روایت خود از یمن در کاپیتول هیل، لابیگران سعودی و امارات متحده عربی یک اسلحه اساسی دارند. طبق قوانین کنونی، کمک های انتخاباتی به کمپین ها از سوی ملیت های خارجی در ایالات متحده غیرقانونی است، اما برای عاملان ثبت شده خارجی که شهروندان ایالات متحده هستند، این امر کاملا قانونی است. آنها حتی می توانند به اعضای کنگره که در حمایت از یک دولت خارجی با آنها لابی می کنند کمک مالی کنند و این کار را تنها چند روز قبل از رأی گیری های کلیدی انجام دهند، یعنی دقیقا همان چیزی که لابی گران سعودی و امارات در سال گذشته انجام دادند.

تجزیه و تحلیل ما از پرونده های FARA برای گزارش مرکز سیاست های بین المللی در مورد لابی های عربستان و امارات نشان می دهد که شرکت های عامل سعودی ها و امارات در دوره سه هفته ای بین پیشنهاد مصوبه یمن و رأی دهی مجلس سنا، 200 هزار دلار در کمپین ها هزینه کرده اند. اغلب این کمک ها به سناتورهایی شده که آرای آنها در خصوص این مسأله اساسی و تعیین کننده است.

به عنوان مثال، در روزهای 16، 19 و 20 مارس، روز رأی گیری سناتور بیل نلسون دموکرات از فلوریدا در مجموع 3000 دلار از عاملانی به نام براونشتاین، هیات، فاربر و شرک دریافت کرد که همگی نماینده سعودی ها هستند. در 12 مارس، سناتور هیدی هیتکمپ (دموکرات از داکوتای شمالی) 1000 دلار از گروه پارک گلوور دریافت کرد که این گروه هم در جرگه سعودی هاست. روز 9 مارس سناتور رابرت منندز (دموکرات از نیوجرسی) مبلغ 1000 دلار از Squire Patton Boggs، یکی دیگر از عاملان عربستان سعودی دریافت کرده و دو روز قبل از پیشنهاد این مصوبه، 2500 دلار از DLA Piper دریافت کرده که عامل امارات متحده عربی است.

هیتکام، منندز و نلسون در 20 مارس به نفع ادامه حمایت های ایالات متحده در جنگ عربستان سعودی ـ امارات در یمن رأی دادند.

پس از تلاش های موفق عربستان و امارات برای جلوگیری از تصویب این مصوبه، عدم تمایل کنگره برای پایان دادن به مشارکت ایالات متحده در جنگ یمن، تا دوم اکتبر 2018، زمانی که دولت عربستان سعودی، قتل مخوف جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پست را سازماندهی کرد، ادامه داشت. پس از قتل خاشقجی، نیروی نفوذی عربستان و امارات، شروع به شکسته شدن کرد. چندین شرکت لابی و شرکت های تبلیغاتی عربستان سعودی را از لیست مشتریان خود خط زدند، همان کاری که برخی از اتاق های فکر کردند، و فشار بر روی کنگره برای مجازات سعودی ها برای این اقدام وحشتناک کم شد. به این ترتیب، مجلس سنا برای رایزنی در مورد ادامه مشارکت ایالات متحده در جنگ یمن در 28 نوامبر، رأی گیری کرد.

بیشتر بخوانید

علیرغم این که افکار عمومی در حال حاضر علیه عربستان سعودی هستند، لابی های آنها هنوز به شدت برای شکست دادن این لایحه کار می کند؛ برای نمونه، ده روز قبل از رأی گیری در ماه نوامبر، یکی از ده ها شرکت ثبت شده تحت FARA برای نمایندگی مشتریان عربستان سعودی و امارات متحده عربی - Akin، Gump، Strauss، Hauer & Feld - مبلغ 13325 دلار را بین اعضای مختلف مجلس سنا توزیع کرده است. این رقم شامل 7500 دلار کمک های کمپینی به میچ مک کانل (جمهوری خواه از کنتاکی)، رهبر اکثریت مجلس سنا، و مبالغ کمتری به سناتورها چاک گراسلی (جمهوری خواه از آیووا)، وارنر (دموکرات از ویرجینیا)، نلسون (دموکرات از فلوریدا) و تیلیس (جمهوری خواه از کارولینای شمالی) بوده است.

اما جو به وجود آمده پس از مرگ خاشقجی باعث شده که این بار رأی گیری بسیار متفاوت باشد. به رغم تلاش های لابی گران سعودی و امارات، سناتور وارنر، نلسون و اکثریت قاطع همکاران ایشان در سنا، در نهایت رأی دادند تا ایالات متحده مشارکت در جنگ یمن را متوقف کند. در این هفته، از آنجایی که مجلس سنا در سال گذشته نتوانست دست به اقدام بزند، باید یک بار دیگر برای تصویب این مصوبه تلاش کند. آنها باید بار دیگر به یاد داشته باشند که برای منافع آمریکایی، نه از لابیگران عربستان و امارات رأی دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
آنها می دانند در کجا و چهقدر خرج کنند. بر عکس ایران که نمی داند در کجا و جهقدر خرج کند. اغلب ایران جند صد برابر خرج می کند و آخر هم مهکوم می شود. خرج ایران از جیب مردم است و ضرر به مردم می زند ولی آنها از جیب خود خرج می کنند ویا لااقل به مردم ضرر نمی زندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
به جای اینکه دنبال ابر قدرتها باشی بهتر پولتور روی هوش جوانان هزینه کرد
ـ بله ، به این میگن قدرت واقعی ... اقتصاد قوی و پول دارن و در کنگره ابرقدرت دنیا تاثیر میذارن ... اونوقت مقامات ما ، فقط شعارهای صدتا یک غاز میدن و دلشون خوشه که در چهارتا کشور داغون جنگ زده موثر هستن ... هرچی پول مملکت هم با بدبختی درمیاد به این مفت خورها باج میدن اخرش هم هیچی !!!! نمونه اخیرش هم که روسیه با اسراییل کمیته خروج نیروهای خارجی از سوریه رو تشکیل داده ، یعنی اولین نیروهایی که باید خارج بشن ایرانی ها هستن !!!!
ـ اگه مقامات و حکمرانان ما واقعا به فکر مردم و مملکت بودن اینجوری عمل نمیکردن ... چهل ساله همین سیاست غلط رو پیاده میکنن و روزبروز بیشتر تحت فشار قرار میکیریم .... مسلما عمدی در کار هست و البته دستورات از اربابان بزرگ در روسیه و چین ، که مملکت در یک ضعف دائمی قرار داشته باشه و البته اوضاع بحرانی ؛ که زمینه چاپیدن مملکت در بحران کاملا مهیا ست ...
عربستان امارات و قطر که داران دنیا رو میگیرن هر سه دارن سهام اکثر شرکتها وکمپانی های برتر دنیارو می خرن همین عربستان سهام فولکس واگن هیوندا ی سامسونگ اپل امازون بویینگ وایرباس وخیلی های دیگه رو خریده پارسال هم بزرگترین پالایشگاه نفت امریکارو خرید با همین سرمایه گذاری ها چند سال دیگه اتکاشون به نفت کم میشه ومهمتر از اون لابی قدرت مندی ایجاد میشه که سیاستهای کشورهای غربی رو اونجور که می خوان پیش میبرن ما چی ما هیچی ما جینگیلی امریگا فیلنگیلی اسراییل
دولت با رساندن قیمت پراید به ۵۰ میلیون دستش را تا مرفق در جیب پایین ترین قشر جامعه فرو برد.
علی برکت الله
سوال اینجاست که » اگر آمریکا قویترین کشور دنیاست تاثیر گذار بر معادلات جهانی " ما چرا لابی نداریم
قرن 21 عصر گفتگوست با لاف زدن وکری خواندن و لجبازی وماجراجویی جز برباددادن منافع کشورها سودی عاید نمیشود ولیعهدجوان عربستان درمدت کوتاه بااندیشه اصلاحطلبانه بااکثر کشورهای متحد ایران دوست ووملت عربستان رابه رفاه کامل رسانده ودرآینده نزدیک ملتهای هم برای زیارت وهم برای سیاحت عازم عربسستان خواهندشد
چرا ما نميتوانيم نفوذ كنيم؟! پس معلومه كه ما ضعف داريم!!!
آنطور که لابی ما نفوذ نمی کند
اگه سیاستمداران نبودن دنیاجای بهتری میشد
عربستان و امارات به مراتب دشمن تر از آمریکا و اسراییل هستند آنها اگر توانمندی اتمی این دو کشور را میداشتند اکنون ایران نابود شده بود.جواب زهر پادزهر است.یعنی همین سیاست داشتن ابرقدرت.چند کشور ضعیف و دوست در شرایط سخت حتی اگر بخواهند کاری از آنها بر نمی آید.باید دریای پر طلاطم سیاست باید کشتی جنگی داشت نه بادبانی.
ولیعهد جوان عربستان راه منطقی گفتگو ودیپلماسی فعال راانتخاب نموده که بهترین روش در عصر حاضراست دوران تهدیدهای توخالی وتحریک مخالفین در داخل کشورها بسر رسیده لذا عربستان بااین روش ایران راهم در منطقه با گرفتن هند وپاکستان چین منزوی کامل نمود
به این میگن سیاست ب ای منافع ملی و حضور در همه جا نه مثل ایران که رابطه اشو قطع کرده و دیگران زیر آبشو در غیابش میزنن چون نیست که از خودش دفاع کنه
موضوع از اين هم عميقتر هست.... طرح برخي مسائل در سنا و کنگره که برعليه عربستان و عملکرد اين کشور مطرح ميشه ، از همان ابتداي طرح که شکل ايده دارد تا مطرح شدن آن در سنا يا کنگره با دو هدف عمده صورت ميگيرد: اول ترميم چهره آمريکا و اين دو نهاد آمريکايي بعنوان دفاع از دمکراسي و از اين قبيل و پز حقوق بشري و دوم اخذ حق حساب از سعوديها براي مسکوت گذاشتن آن. هيچ نيت و هدف انساني و حقوق بشري و دمکراسي خواهانه اين وسط وجود ندارد.
سیاست مداران کشور مدعی حقوق بشر یعنی آمریکای جنایتکار را فقط با ۲۰۰ هزار دلار می شود خرید ... من حاضر حتی خونه ام را بفروشم یکی از این سناتورها را قلاده سگ بزنم و تو خیابان های ایران بچرخانم ... لطفا به ان ها اطلاع بدهید ... مرگ بر ترامپ
با سلام و ارز ادب و احترام
بخاطر اصرار دوستان و مدیریت آمل محترم سایت وزین تابناک بنده بعد از مرخصی از بیمارستان نظر خود را بدینوسیله اعلام میدارد:
فعلا تا اطلاع ثانویه ضمن تایید همه دوستان با کلیه نظرات و کامنتها مخالفم
خوشا بحالشون که عقل و بصیرت دارند
بهتر است یادمان نرود که عربستان نوکر بی چون و چرای آمریکاست و هر توهینی که از سوی مقامات آمریکا می شود مانند دوام نمی آوری دو هفته ای و باید گاو شیر ده باشی تا کله ات را نبرند باید تحمل کنند و حتی نه تنها تعریف و تمجید کنند بلکه مجری دستورات بی چون چرای کاخ سفید در موارد معامله قرن و چراغ سبز کاخ سفید در قتل افرادی مانند روزنامه نگار میانه روی مطلب نویس نیویورک تامز و حتی بزرگترین فاجعه انسانی در یمن باشد پول های عربستان و امارات برای مردم لیبی ، سوریه ، عراق یمن مصر و هر کشوری که در آن مداخله داشتند مانند انتخابات مالزی و توسعه افراطی گری در بعضی کشورها هیچ سودی نداشته و اگر سناتور های آمریکا از حل مشکل فاجعه بزرگ انسانی در یمن صحبت می کنند اولا می خواهند به مردم داخل امریکا بگویند که ما مبرا هستیم و رای بیشتری در داخل آمرکا کسب کنند و دوم اینکه از این لابی هایی که گفتند حق حسابشان را بگیرند عربستان و امارات به جای صرف صدهامیلیارد دلار که صرف باج دهی به غربیان و شرقیان و گروه های افراطی و ...کرده برای مردم خود رفایبیشتری ایجاد می کردند و در کشورهای اسلامی دیگر سرمایه گذاری می کرد می توانستند دلها را بدست آورد و خودش بزرگترین تبلیغ بود اما حالا صد ها برابر آن را خرج جنگ و باج دهی و ...می کنند و دلهای مردم منطقه را از دست می دهند و مجبور اند ثروت اسلامی را چوب حراج بزند و نفت را ارزان بفروشند و جایگاه مردم عربستان را تضعیف کند لیاقت مردم عربستان و منطقه بیش از اینها است اما افسوس ....
تابناک ه به اکتردت گخاطبانت بپیوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار